Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Contabilitate Cum stornam o factura din 2010, cu TVA de 19%?


Cum stornam o factura din 2010, cu TVA de 19%?

Cuvinte cheie: TVA, stornare, avans, 24, factura avans, avansuri incasate, livrare bunuri

 

de Irina Dumitrescu, valabil la 01-Iul-2010

Intrebare: Intrebarea mea se refera la avansurile facturate inainte de 30.06.2010 cu TVA 19%.

Cum ar trebui emisa o factura de stornare a unui avans incasat in primul semestru din 2010 cu TVA 19%?
Suma stornata ar fi mai mare cu 5%. Ce se intampla in acest caz, restitui banii sau intocmesc factura cu 19%?
Ar fi o solutie sa cuprind stornarea avansului intr-o factura de livrare pentru a ascunde diferenta de TVA?

Raspuns: In conformitate cu dispozitiile art. 155 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.

Punctul 69 alin. (3) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal prevede ca regularizarea facturilor emise de catre furnizori/prestatori pentru avansuri, sau in cazul emiterii de facturi partiale pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii, se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Stornarea se poate face separat sau pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii. Pe factura emisa se va face o referire la facturile de avans sau facturile partiale emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi pentru aceeasi operatiune, in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (5) lit. n) din Codul fiscal.

Asadar, stornarea avansului incasat se poate efectua separat sau pe aceiasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri.

Potrivit art. 1341 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, faptul generator intervine la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor, cu exceptiile prevazute in acest capitol.

Astfel cum prevede art. 1342 alin. (1) exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
Alin. (2) lit. b) al acestui articol stabileste ca, prin exceptie, exigibilitatea taxei intervine la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Fac exceptie de la aceste prevederi avansurile incasate pentru plata importurilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente importului, precum si orice avansuri incasate pentru operatiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezinta plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora.

In conformitate cu prevederile art. 140 alin. (3) si (4) cota de TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 1342 alin. (2), pentru care se aplica cota in vigoare la data exigibilitatii taxei.
In cazul schimbarii cotei se va proceda la regularizare pentru a se aplica cotele in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, pentru cazurile prevazute la art. 1342 alin. (2).

Prin urmare, in cazul prezentat, la data livrarii bunurilor avansurile incasate se vor storna la cota de TVA in vigoare la data incasarii acestora (19%) si se va factura intreaga contravaloare a bunurilor aplicandu-se cota de taxa de 24% in vigoare la data la care intervine faptul generator (data livrarii bunurilor).

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 07 Iulie 2010

Votati articolul "Cum stornam o factura din 2010, cu TVA de 19%?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura

Intrebare: Buna ziua Am primit o factura din Ungaria, (s-a inchiriat o masina pe 2 zile) factura este cu TVA. Intre timp din curiozitate am verificat firma pe VIES, si am observat ca firma are cod valabil de TVA...este bine facuta factura cu TVA? cum se inregistreaza factura? Am mai primit o factura din Olanda, pt.cazare la fel s-a facturat tot cu TVA ..este corect? cum se inregistreaza factura? Multumesc anticipat

Raspuns: -pentru a putea efectua achizitii, respectiv livrari catre UE societatea trebuie sa fie platitoare d... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la TVA


» Top Fiscalitate: Serviciul de consultanta 24/24, 7 zile din 7, pentru afaceri mereu pe plus!

» Factura in format electronic si aprobare. Ce retinem cu privire la inregistrarea in evidenta?

» Contracte de finantare nerambursabila. TVA-ul deductibil este neeligibil?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la stornare, avans, 24, factura avans, avansuri incasate, livrare bunuri ,


» Solutia contabila ideala pentru recuperarea pierderii fiscale si contabile

» Retur marfa si materia prima. Cum gestionam situatia din punct de vedere contabil si fiscal?

» Declaratia 300 si D 390. Cum declaram facturile pentru livrari intracomunitare?

Vezi toate articolele referitoare la stornare (130)

» Contracte de finantare nerambursabila. TVA-ul deductibil este neeligibil?

» Subtilitati si fineturi: Tot ce nu stiai despre cheltuielile deductibile si nedeductibile!

» Studiu de caz: Bon de cumparare. Cum actionam la predare marfa?

Vezi toate articolele referitoare la avans (700)

» Top Fiscalitate: Serviciul de consultanta 24/24, 7 zile din 7, pentru afaceri mereu pe plus!

» Ce regim aplicam unor sponsorizari care nu sunt facilitati fiscale?

» Top obligatii fiscale din Codul de procedura fiscala in 2014

Vezi toate articolele referitoare la 24 (2014)

» Achizitie de servicii intracomunitare. Cum raportam prin declaratia 300 si 390?

» Inregistrari contabile pentru derularea unui leasing financiar. Cum calculam valoarea de intrare?

» Inregistrari contabile leasing. Deductibilitatea la calculul impozitului pe profit

Vezi toate articolele referitoare la factura avans (6)

» Perioada fiscala TVA. Cum o stabilim si care sunt criteriile?

» Perioada fiscala TVA. Determinarea exigibilitatii TVA explicata de autoritatile fiscale

» Semnificatia unor termeni si expresii - Taxa pe valoarea adaugata - Norme Metodologice Codul fiscal

Vezi toate articolele referitoare la avansuri incasate (32)

» Continutul obligatoriul al facturilor. Cum se exercita dreptul de deducere a TVA?

» Inregistrare achizitie intracomunitara de bunuri, urmata de livrare interna. Cum inregistram?

» Cum inregistram o achizitie intracomunitara de bunuri urmata de o livrare interna?

Vezi toate articolele referitoare la livrare bunuri (17)

Alte articole publicate in data de 07 Iulie 2010






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI