Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal

sediu permanentinregistrari fiscaleimpozit pe profitcodul fiscalDeclaratia 100Declaratia 102formularul 101

 

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal
Elena Ionescu,

Intrebare: Suntem o sucursala, inregistrata in Romania ca sediu permanent si persoana impozabila inregistrata in scop de TVA, a unei persoane impozabile inregistrate in scop de TVA in Bulgaria. Intre cele doua entitati au loc transferuri de marfa in baza unor avize de expeditie (Delivery Note) fara a se factura vreodata (livrari de marfa de la sucursala din Romania la societatea mama din Bulgaria in vederea revanzarii de catre acesta din urma si achizitii de la societatea mama din Bulgaria de catre sucursala din Romania in vederea revanzarii). Fata de acesta situatie va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Care sunt articolele contabile pentru inregistrarea operatiunilor respective avand in vedere ca se deruleaza in lipsa facturilor?

2. Care este valoarea la care se inregistreaza respectivele operatiunii, avand in vedere ca intr-un aviz de expeditie nu este obligatoriu a se inscrie valoarea produselor?

3. Transferurile efectuate din Romania in Bulgaria reprezinta venituri pentru sediul permanent din Romania si la ce valoare, ele avand un pret de achizitie (marfuri achizitionate din Romania si chiar din UE)?

4. Transferurile efectuate din Bulgaria in Romania reprezinta intrari de marfuri si in final cheltuieli cu marfurile la vanzarea acestora pentru sediul permanent din Romania? La ce valoare?

5. In conditiile de mai sus cum se stabileste profitul impozabil al sediului permanent din Romania?

6. In afara impozitului pe profit atribuit sediului permanent din Romania, ce alte impozite si taxe mai datoreaza sediul permant din Romania pentru transferul profitului net obtinut catre societatea mama din Bulgaria?

Raspuns: Sucursala din Romania a societatii din Bulgaria inregistrata la Oficiul registrului comertului reprezinta un sediu permanent care are obligatia tinerii evidentei fiscale si contabile potrivit reglementarilor legale in vigoare in Romania.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Astfel, inainte de a desfasura activitatea printr-un sediu permanent in Romania, reprezentantul legal al persoanei juridice straine are obligatia inregistrarii sediului permanent la organul fiscal competent, personal sau printr-un imputernicit, prin completarea si depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” (010), prevazut de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare, insotit de actele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

Evidenta contabila se tine prin utilizarea ct. 481” Decontari intre unitate si subunitati” care este un cont bifunctional.

Prin creditul contului se inregistreaza marfurile primite de la societatea din Bulgaria (371 = 481), iar prin debitul acestuia se tine evidenta marfurilor transferate societatii mama, pe baza avizelor de insotire a marfurilor (481 = 371).

Avizul de insotire, cod 14-3-6 A este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare, care serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;

- document de primire in gestiune, dupa caz;

- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

In cazul in care nu este urmat de factura se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Pe aviz se trece pretul si valoarea marfurilor.

Formularele fiscale care trebuie depuse de sediul permanent sunt: Declaratia 100, Declaratia 102, Declaratiile la Casa de pensii (anexele a11 si a12), Declaratiile la Casa de asigurari de sanatate, Declaratiile privind fondul de somaj, statele de plata si Declaratia privind comisionul ITM la Inspectoratul teritorial de munca.

Anual se depune si formularul 101 privind impozitul pe profit calculat conform prevederilor art. 29 din Codul fiscal si in concordanta cu prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Bulgaria.

Transferul marfurilor de la sediul permanent catre societatea mama genereaza veniturile si cheltuielile pe baza carora se calculeaza profitul impozabil.

Profitul impozabil al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent.

Sediul permanent completeaza si depune situatii financiare in Romania, nu distribuie profit si transfera societatii din Bulgaria partea de profit rezultat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Iulie 2010


Votati articolul "Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Revenire din cic si transmitere revisal

Intrebare: Buna ziua,

Am un caz cu o salariata care are suspendat cim pe perioada 12.11.2014 - 01.10.2016, pentru crestere copil in varsta de pana la 2 ani. Vrea sa revina la lucru incepand cu data de 01.08.2016, data care va fi prima zi de lucru. In revisal, data incetare suspendare se va trece tot 01.08.2016, sa uva fi 31.07.2016

Multumesc.





Raspuns: Incetarea suspendarii in revisal este 31 iar inceperea activitatii 1... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Iulie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: il*****
Sunt binevenite aceste clarificari, deoarece foarte multi dintre noi nu au posibilitatea clarificarii lor. Acestea sunt probleme punctuale care nu se gasesc exemplificate nici in cursuri, nici in reviste de specialitate.Va multumim foarte mult si ne sunteti de un real ajutor. oprea ilie
Data adaugarii: 26-Iul-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X