email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal

sediu permanentinregistrari fiscaleimpozit pe profitcodul fiscalDeclaratia 100Declaratia 102formularul 101

 

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal
Elena Ionescu,

Intrebare: Suntem o sucursala, inregistrata in Romania ca sediu permanent si persoana impozabila inregistrata in scop de TVA, a unei persoane impozabile inregistrate in scop de TVA in Bulgaria. Intre cele doua entitati au loc transferuri de marfa in baza unor avize de expeditie (Delivery Note) fara a se factura vreodata (livrari de marfa de la sucursala din Romania la societatea mama din Bulgaria in vederea revanzarii de catre acesta din urma si achizitii de la societatea mama din Bulgaria de catre sucursala din Romania in vederea revanzarii). Fata de acesta situatie va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Care sunt articolele contabile pentru inregistrarea operatiunilor respective avand in vedere ca se deruleaza in lipsa facturilor?

2. Care este valoarea la care se inregistreaza respectivele operatiunii, avand in vedere ca intr-un aviz de expeditie nu este obligatoriu a se inscrie valoarea produselor?

3. Transferurile efectuate din Romania in Bulgaria reprezinta venituri pentru sediul permanent din Romania si la ce valoare, ele avand un pret de achizitie (marfuri achizitionate din Romania si chiar din UE)?

4. Transferurile efectuate din Bulgaria in Romania reprezinta intrari de marfuri si in final cheltuieli cu marfurile la vanzarea acestora pentru sediul permanent din Romania? La ce valoare?

5. In conditiile de mai sus cum se stabileste profitul impozabil al sediului permanent din Romania?

6. In afara impozitului pe profit atribuit sediului permanent din Romania, ce alte impozite si taxe mai datoreaza sediul permant din Romania pentru transferul profitului net obtinut catre societatea mama din Bulgaria?

Raspuns: Sucursala din Romania a societatii din Bulgaria inregistrata la Oficiul registrului comertului reprezinta un sediu permanent care are obligatia tinerii evidentei fiscale si contabile potrivit reglementarilor legale in vigoare in Romania.



Astfel, inainte de a desfasura activitatea printr-un sediu permanent in Romania, reprezentantul legal al persoanei juridice straine are obligatia inregistrarii sediului permanent la organul fiscal competent, personal sau printr-un imputernicit, prin completarea si depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” (010), prevazut de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare, insotit de actele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

Evidenta contabila se tine prin utilizarea ct. 481” Decontari intre unitate si subunitati” care este un cont bifunctional.

Prin creditul contului se inregistreaza marfurile primite de la societatea din Bulgaria (371 = 481), iar prin debitul acestuia se tine evidenta marfurilor transferate societatii mama, pe baza avizelor de insotire a marfurilor (481 = 371).

Avizul de insotire, cod 14-3-6 A este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare, care serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;

- document de primire in gestiune, dupa caz;

- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

In cazul in care nu este urmat de factura se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Pe aviz se trece pretul si valoarea marfurilor.

Formularele fiscale care trebuie depuse de sediul permanent sunt: Declaratia 100, Declaratia 102, Declaratiile la Casa de pensii (anexele a11 si a12), Declaratiile la Casa de asigurari de sanatate, Declaratiile privind fondul de somaj, statele de plata si Declaratia privind comisionul ITM la Inspectoratul teritorial de munca.

Anual se depune si formularul 101 privind impozitul pe profit calculat conform prevederilor art. 29 din Codul fiscal si in concordanta cu prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Bulgaria.

Transferul marfurilor de la sediul permanent catre societatea mama genereaza veniturile si cheltuielile pe baza carora se calculeaza profitul impozabil.

Profitul impozabil al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent.

Sediul permanent completeaza si depune situatii financiare in Romania, nu distribuie profit si transfera societatii din Bulgaria partea de profit rezultat.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu permanentinregistrari fiscaleimpozit pe profitcodul fiscalDeclaratia 100Declaratia 102formularul 101


Data aparitiei: 21 Iulie 2010

Votati articolul "Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X