Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Contract asociatie in participatiune. Tratament contabil

O.M.F.P. nr. 3.055/2009decontarioperatii in participatiecontabilitatea asocierilor
O societate X incheie un contract de asociatie in participatiune astfel: se tine contabilitatea de catre societatea X si se deschide un magazin in locatia celuilalt partener. Vom stabili cum va contabiliza societatea X incasarile si platile prin casa: cont 5311 sau 458.

Contabilitatea asocierilor in participatie se organizeaza si conduce distinct de catre unul dintre coparticipanti conform intelegerilor contractuale dintre parti. Elementele de natura veniturilor si cheltuielilor generate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere, iar la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate, in functie de natura lor, se transmit, pe baza de decont, procentual, in functie de cota de participare, fiecarui asociat in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile.

Evidenta asocierii se organizeaza atat la nivelul asocierii, cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatii in participatie", analitic distinct pe fiecare coparticipant.

Sa presupunem ca dvs., asociatul A, aveti o participare de 70%, iar asociatul B o participare de 30%. Asociatul A tine contabilitatea asocierii:

- incasarile si platile se vor inregistra la momentul realizarii lor:
411 = 707 10.000 lei
"Clienti" "Venituri din
vanzarea marfurilor"

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii



6XX = 401 5.000 lei
"Cheltuieli" "Furnizori"

- incasarea creantelor si plata furnizorilor:

5311 = 411 10.000 lei
"Casa in lei" "Clienti"
401 = 5311
"Furnizori" "Casa in lei" 5.000 lei

La sfarsitul lunii se inregistreaza, pe baza de decont, repartizarea cheltuielilor si veniturilor obtinute din asociatia in participatiune catre cei 2 asociati, proportional cu participatia fiecaruia:

707 = 458.A 10.000 x 70% =
"Venituri din "Decontari = 7.000 lei
vanzarea din operatii in
marfurilor" participatie" /A


707 = 458.B 10.000 x 30% =
"Venituri din "Decontari din = 3.000 lei
vanzarea operatii in
marfurilor" participatie"/B

458.A = 6XX 5.000 x 70% =
"Decontari Clasa 6 - = 3.500 lei
din operatii Conturi de
in participatie"/A cheltuieli

458.B = 6XX 5.000 x 30% =
"Decontari Clasa 6 - = 1.500 lei
din operatii Conturi de
in participatie"/B cheltuieli


Se transfera lui B, tot pe baza decontului si a dispozitiei de plata catre casierie si partea de (incasari - plati) cuvenita:

(10.000 - 5.000) x 30% = 1.500 lei

458.B = 5311 1.500 lei
"Decontari "Casa in lei"
din operatii in
participatie"/B

Se recomanda constituirea de analitice pentru conturile de venituri si cheltuieli generate de asocierea in participatiune pentru a putea face diferenta intre ele si cheltuielile si veniturile generate de activitatea proprie.

O.M.F.P. nr. 3.055/2009 reglementeaza referitor la contul 458 "Decontari din operatii in participatie":

"Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta decontarilor din operatii in participatie, respectiv a decontarii cheltuielilor si veniturilor realizate din operatii in participatie, precum si a sumelor virate intre coparticipanti".
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Septembrie 2012


Votati articolul "Contract asociatie in participatiune. Tratament contabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cote TVA diferite pe aceeasi factura?

Intrebare: Pe o factura, care contine alimente cu cota TVA-9%, dar si alte produse cu cota TVA-24%, totalul trebuie sa apara si distinct pe cote TVA diferite, pe langa cel cumulat? E vreo norma in acest sens?

Raspuns: Codul fiscal stabileste, ca o factura fiscala trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu anumite...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X