Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Mijloace fixe trecute in conservare. Tratament contabil si fiscal

tratament contabilOMFP 3055/2009mijloace fixeHG 44/2004amortizare
Vom stabili mai jos care este tratamentul mijloacelor fixe pe care societatea hotaraste sa le treaca in conservare, precum si daca se poate deduce cheltuiala in cazul in care se inregistreaza amortizarea. In al doilea rand, vom stabili daca, in situatia in care societatea stabileste gradul de neutilizare al mijloacelor fixe, amortizarea aferenta acestui grad de neutilizare este cheltuiala deductibila.

Solutia consultantului:

1. Conform art 24 alin (11) lit a din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

" Amortizarea fiscala se calculeaza dupa cum urmeaza:

a) incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune".

Potrivit pct 70^2 din Normele metodologice de aplicare a art 24 alin (11) din Codul fiscal , reglementate prin HG 44/2004:

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii




"Pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta faptul ca pe perioada in care mijloacele fixe trec in conservare nu se mai calculeaza amortizarea fiscala.

Aceasta se calculeaza incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala".

Potrivit pct 110 alin (3) din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene:

" In cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata".

Asadar, din punct de vedere contabil , in functie de politica contabila adoptata, pentru mijloacele fixe trecute in conservare, societatea poate calcula si inregistra in continuare amortizarea sau poate inregistra o cheltuiala cu ajustarea aferenta deprecierii, nedeductibila fiscal.

2. In legislatia actuala, nu este prevazuta deductibilitatea cheltuielilor cu amortizarea in functie de gradul de neutilizare a mijloacelor fixe; nu se calculeaza acest grad de neutilizare. Rezulta ca nu se aplica restrictii de nedeductibilitate in functie de acest grad, indiferent de marimea indicatorului.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2012


Votati articolul "Mijloace fixe trecute in conservare. Tratament contabil si fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca trebuie semnate dupa venirea din concediu

Intrebare: daca trebuie semnate dupa venirea din concediu

Buna ziua !

In urma unui control s-a constatat ca unele Decizii emise
de directorul institutiei noastre publice nu au fost semnate si de jurist.

1. - unele Decizii nu au fost semnate si de catre jurist pentru ca acesta
a fost in concediul de odihna si este singurul jurist din institutie si, deci,
nu putea sa semneze retroactiv, unele decizii fiind duse la indeplinire deja,
2. - iar alte Decizii nu au fost semnate si de catre jurist
pentru ca directorul a considerat ca respectivele Decizii
poate sa le dea el /sa le redacteze si sa le semneze doar el,
considerand ca este suficienta doar semnatura lui.

Va rog mult sa imi spuneti daca este obligatorie sau nu semnatura juristului
pe Deciziile institutiei si daca le poate semna retroactiv, cand vine din concediu.

Raspuns: Si totusi... Colega de la Resurse Umane mi-a spus ca potrivit Statutului profesiei de consilier...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X