Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ContaUtil: Sfatul specialistului privind amortizarea investitiei

Amortizarea investitieifacturi electronicemijloace de transmiterecheltuieliinregistrari contabilebonuri

expert contabil Anca Ivanov

Cheltuielile inregistrate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica, efectuate cu investitiile pentru dotari noi si alte utilitati necesare desfasurarii acestei activitati sunt amortizabile pe o perioada de 5 ani de la prima inregistrare ca utilizator de factura in forma electronica.

Cheltuielile inregistrate de persoanele care emit facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica privind investitiile legate de modificarea si perfectionarea sistemelor informatice utilizate in activitatea de facturare electronica sunt amortizabile pe o perioada de 3 ani, incepand cu data initierii investitiei, probata cu hotararea administratorului, respectiv a consiliului de administratie al persoanei care initiaza cheltuiala, iar in cazul persoanelor fizice, prin declaratie pe propria raspundere.

Clarificari aduse de O.G. nr. 15/2012 si H.G. nr. 1.071/2012 referitoare la factura electronica ce vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2013:

- pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile; formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip xml, pdf;

- facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice;

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii



- facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau al unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice;
- utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar;
- acceptarea de catre client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.

Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii;

- in situatia in care pachete care contin mai multe facturi emise prin mijloace electronice sunt transmise sau puse la dispozitia aceluiasi destinatar, informatiile care sunt comune facturilor individuale pot fi mentionate o singura data, cu conditia ca acestea sa fie accesibile pentru fiecare factura;

- stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice;

- facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise sau puse la dispozitie. In cazul facturilor stocate prin mijloace electronice, persoanele impozabile vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor;

- in scopuri de control, in cazul stocarii prin mijloace electronice a facturilor emise sau primite in alt stat, garantand accesul online la date, persoana impozabila stabilita in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale competente din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi.

De asemenea, persoana impozabila nestabilita in Romania care stocheaza prin mijloace electronice facturi emise sau primite pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii impozabile in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi, indiferent de statul in care se afla locul de stocare pentru care a optat.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Amortizarea investitieifacturi electronicemijloace de transmiterecheltuieliinregistrari contabilebonuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Sfatul specialistului privind amortizarea investitiei":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila Bar - Restaurant

Intrebare: Care este monografia contabila si documentele primare pentru o unitate de alimentatie publica Bar ?? Restaurant care isi organizeaza evidenta stocurilor conform inventarului permanent, metoda cantitativ ?? valorica, cu stocuri evidentiate la pret de achizitie?
In aceasta unitate avem atat activitate de productie conform retetarelor la bucatarie si partial la bar pentru produse din categoria: ceai, cafea si cokteiluri, cat si de vanzare marfa pentru produsele achizitionate care se vand ca atare.
Este de la sine inteles faptul ca gestiunea de materii prime s e tine cantitativ ?? valoric la pret de achizitie.
Intrebarea este daca si gestiunea de marfuri se poate tine cantitativ valoric, la pret de achizitie progamul de gestiune permite , sau in mod imperativ, aceasta gestiune trebuie tinuta la pret de vanzare cu amanuntul.
Care sunt implicatiile din punct de vedere fiscal si metodologic al politicilor si practicilor contabile daca, o unitate de desfacere cu amanuntul, de alimentatie publica in speta, prezinta o balanta cu conturile 707, 371 si 607, fara a utiliza conturile 378 si 4428, adaosul commercial fiind evidentiat in aceasta situatie ca diferenta intre conturile 707 si 607. Care sunt documentele primare indicate a fi utilizate pentru aplicarea metodei cantitativ ?? valorice la o unitate Bar ?? Restaurant?

Monografia contabila utilizata este:
I Pentru activitatea de productie din Bucatarie si Bar.
1 Achizitii materii prime document Nir
% 401
301.x
4426

2 Consum materii prime, cf, retetelor document Bon consum
601.x - 301

3 Inregistrarea productiei zilnice document Raport productie
345.x - 711

4 Transfer produs finit in gestiunea marfuri pt.desfacere client
Ce documente ar trebui sa avem aici, pentru aceasta operatiune
371.x - 345.x

5 Vanzare pe baza bon fiscal:
5311 - %
707
4427
6 Descarcare de gestiune aferenta
607 - 371

II Pentru activitatea de vanzare marfuri Bar/ Bucatarie produse achizitionate si vandute ca atare si care nu sufera nici o transformare.
1 Achizitii marfuri Nir la pret de achizitie este OK?
% 401
371.x
4426

2 Vanzare marfuri bon fiscal
5311 %
707
4427
3 Descarcare gestiune marfuri
607.x - 371.x

Dupa cum se observa, evidenta la marfuri se tine la pret de achizitie si nu se utilizeaza conturile 378 si 4428.
Programul de gestiune permite evidenta analitica a tuturor stocurilor, in orice moment, inclusive al preturilor de achizitie.

Este corecta aceasta metoda?
Sau,
Este corect si legal aplicarea metodei de evidenta cantitativ - valorica a stocurilor in comertul cu amanuntul?

pentru ca eu asta am facut: evidenta stocuri materii prime si marfa la pret de achizitie, inventar scriptic si faptic lunar, absenta conturilor 378 si 4428 in monografia aplicata

Ce conturi de venituri se folosesc in alimentatia publica restaurant la vanzarea produselor sale: 701 preparate bucatarie si bar pe baza de retete sau numai 707.
V-as ruga si o argumentare logica si legala, pentru ca sunt multe opinii, unele contradictorii, si as dori sa stiu care metoda este mai corecta.

Raspuns: In opinia mea inregistrarile contabile ar fi urmatoarele: Materii prime %=401 301 4426 materiale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X