Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ContaUtil: Sfatul specialistului privind amortizarea investitiei

Amortizarea investitieifacturi electronicemijloace de transmiterecheltuieliinregistrari contabilebonuri
expert contabil Anca Ivanov

Cheltuielile inregistrate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica, efectuate cu investitiile pentru dotari noi si alte utilitati necesare desfasurarii acestei activitati sunt amortizabile pe o perioada de 5 ani de la prima inregistrare ca utilizator de factura in forma electronica.

Cheltuielile inregistrate de persoanele care emit facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica privind investitiile legate de modificarea si perfectionarea sistemelor informatice utilizate in activitatea de facturare electronica sunt amortizabile pe o perioada de 3 ani, incepand cu data initierii investitiei, probata cu hotararea administratorului, respectiv a consiliului de administratie al persoanei care initiaza cheltuiala, iar in cazul persoanelor fizice, prin declaratie pe propria raspundere.

Clarificari aduse de O.G. nr. 15/2012 si H.G. nr. 1.071/2012 referitoare la factura electronica ce vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2013:

- pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile; formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip xml, pdf;

- facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice;

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



- facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau al unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice;
- utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar;
- acceptarea de catre client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.

Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii;

- in situatia in care pachete care contin mai multe facturi emise prin mijloace electronice sunt transmise sau puse la dispozitia aceluiasi destinatar, informatiile care sunt comune facturilor individuale pot fi mentionate o singura data, cu conditia ca acestea sa fie accesibile pentru fiecare factura;

- stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice;

- facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise sau puse la dispozitie. In cazul facturilor stocate prin mijloace electronice, persoanele impozabile vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor;

- in scopuri de control, in cazul stocarii prin mijloace electronice a facturilor emise sau primite in alt stat, garantand accesul online la date, persoana impozabila stabilita in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale competente din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi.

De asemenea, persoana impozabila nestabilita in Romania care stocheaza prin mijloace electronice facturi emise sau primite pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii impozabile in Romania are obligatia de a permite organelor fiscale din Romania accesarea, descarcarea si utilizarea respectivelor facturi, indiferent de statul in care se afla locul de stocare pentru care a optat.



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Sfatul specialistului privind amortizarea investitiei":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retineri din salariu - acte Notariat ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati si
sa imi spuneti:

- daca un Angajament de plata al unui salariat
sau
o Conventie privind angajamentul de plata al unui debit datorat
de un salariat care a avut lipsa in gestiune,
incheiata intre angajator si salariat,
sunt titluri executorii
daca Notariatul
1. - emite o Incheiere de data certa
sau
2. - le autentifica ?

Ambele inscrisuri se vor face in baza art.254 din Codul muncii.

Va rog frumos sa imi spuneti
ce acte trebuie sa prezentam la Notariat ?
Este nevoie si de acordul sau aprobarea ordonatorului de credite ?

In baza unuia din cele 2 acte
institutia poate face retineri pe Statul de plata al salariatuilui sau nu ?

Daca salariatul nu va mai fi angajatul nostru,
va trebui sa il actionam in judecata si sa obtinem o hotarare judecatoreasca ?
sau
noul angajator ii va putea retine din salariu
in baza unuia din cele 2 inscrisuri de mai sus ?

Raspuns: Da, angajatul a depus un Angajament de plata la Registratura institutiei. Directorul nu era sigur...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X