email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reglementari Declaratia 394. Ce riscam in cazul unui control de fond?

TVAOG 92/2003declaratia 394facturi furnizorcontrol de fond


Ulterior inregistrarii unor facturi de la un furnizor, o societate primeste un control de fond. Relatia cu acest furnizor este verificata la control incrucisat. Se constata ca furnizorul nu a inregistrat facturile si nu le-a prins in declaratiile sale.

Vom vedea astfel daca organul de control va corecta costul si TVA-ul deduse de firma pentru perioada cand a lucrat cu acest furnizor.

In situatia in care furnizorul respectiv nu figureaza in evidenta A.N.A.F. cu codul de inregistrare TVA anulat pentru perioada emiterii facturilor respective, fie conform prevederilor art. 78^1, fie conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e), organul fiscal nu este indreptattit sa ajusteze nici suma TVA dedusa, dar nici costul bunurilor achizitionate. In acest context, am in vedere reglementarea de la art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal aplicabila cumparatorului de catre organul de inspectie fiscala, doar in urmatoarele situatii posibile, conform prevederilor de la:

-    alin. (1^2) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 78^1 din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor respective, …"
-    alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor respective, ….".

Starea fiscala a furnizorului respectiv rezulta si din Raportul neconcordantelor dintre informatiile raportate atat de furnizor cat si de cumparator prin declaratia informativa cod 394, document de lucru pentru organul de inspectie fiscala, preluat din baza de date a A.N.A.F.

Neinregistrarea facturilor in evidenta contabila si nedeclararea valorii acestora de catre furnizor nu poate fi imputata cumparatorului. Practic, pentru aceste deficiente constatate, cumparatorul nu raspunde individual si in solidar pentru plata taxei conform prevederilor art. 151^2 din Codul fiscal. Aceasta raspundere intervine numai in urmatoarele situatii in care factura prevazuta la art. 155 alin. (19):

1.    nu este emisa;

2.    cuprinde date incorecte/incomplete in ceea ce priveste una dintre urmatoarele informatii: denumirea/numele, adresa, codul de inregistrare in scopuri de TVA al partilor contractante, denumirea sau cantitatea bunurilor livrate ori serviciilor prestate, elementele necesare calcularii bazei de impozitare;

3.    nu mentioneaza valoarea taxei sau o mentioneaza incorect.

Totusi, in cele 3 situatii mentionate nu intervine raspunderea solidara daca suma TVA a fost achitata de catre cumparator.
 
In concluzie, daca furnizorul nu are codul de TVA anulat in perioada emiterii facturilor respective, organul de inspectie fiscala nu este indreptatit sa anuleze dreptul de deducere a sumei TVA deductibile si a cheltuileilor de exploatare aferente.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAOG 92/2003declaratia 394facturi furnizorcontrol de fond


Data aparitiei: 20 Septembrie 2013

Votati articolul "Reglementari Declaratia 394. Ce riscam in cazul unui control de fond?":
Rating:

Nota: 3.59 din 5 din 16 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X