email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tratatul fiscal care stabileste noi sanctiuni. Raportul MFP privind masurile din 2014

Taxe si Impoziteinvestitii publiceconsolidare fiscalasanctiunimasuri 2014MFPO.U.G. nr. 88/2013


Ministerul Finantelor a publicat raportul cu privire la deficitul bugetar, precum si la masurile care au in vedere consolidarea fiscala in urmatorul an.

Raportul aminteste ca eficienta utilizarii fondurilor publice capata o importanta deosebita in contextul noii abordari  a politicii bugetare  induse de evolutiile interne si internationale, de imbunatatirea guvernanantei fiscale la nivelul Uniunii Europene si de constrangerile Tratatului fiscal  care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013.

Tratatul fiscal stabileste aplicarea unei game mai largi si mai stricte de sanctiuni in caz de nerespectare a criteriului datoriei publice  si a criteriului deficitului bugetar. In acest context, prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

Prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa pentru personal din institutiile si autoritatile publice, cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii si a unitatilor prevazute la art. 93 alin. (11) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 193/2006 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 referitoare la acordarea de tichete cadou si respectiv tichete de vacanta pentru personalul din autoritatile si institutiile publice.      

-    Pentru reducerea presiunilor asupra cheltuielilor bugetului de stat se propune ca alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru finantarea activitatii Institutului de Drept Public si stiinte Administrative al Romaniei sa se realizeze incepand cu anul 2015.

-    Aplicarea si in anul 2014 a prevederilor art. 18 si 19 ale art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011.       



O.U.G. nr.  88/2013  privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

are in vedere crearea unui cadru legal aplicabil  tuturor institutiilor si entitatilor publice care sa asigure implementarea si functionarea  sistemului national de verificare, monitorizare, raportare si control a situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice, sistem care va asigura integrarea sistemului de raportare contabila al institutiilor publice cu sistemul de plati al Trezoreriei statului si care va include un modul  pentru raportarea si controlul angajamentelor legale pentru toate nivelurile administratiei publice si un modul pentru raportare si modificare bugete.

*    Controlul angajamentelor  are in vedere necesitatea intaririi disciplinei bugetare la nivelul entitatilor publice si a responsabilizarii ordonatorilor de credite in procesul bugetar si reducerea  deficitului bugetului general consolidat prin diminuarea arieratelor inregistrate de entitatile publice;

*    prioritatea majora a Guvernului o constituie imbunatatirea planificarii bugetare si prioritizarea proiectelor de investitii publice semnificative, pentru a spori absorbtia fondurilor UE, in vederea crearii spatiului fiscal si a sustinerii cresterii economice.

*    Mai buna prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative, mutand finantarea de la resursele nationale catre sursele UE, va contribui la imbunatatirea deficitului fiscal.

*    In cadrul Ministerului Finantelor Publice s-a infiintat Unitatea de Evaluare a Investitiilor Publice, care va contribui la intarirea controlului calitatii in procesele de elaborare, prioritizare, evaluare si gestionare a proiectelor noi de investitii publice.

* S-a avut in vedere  emiterea unui nou set de criterii de prioritizare a caror aplicare sa determine o utilizare a fondurilor bugetare alocate proiectelor de investitii semnificative de o maniera mai echilibrata si mai eficienta.  La aplicarea prevederilor Capitolului  criterii de prioritizare a investitiilor publice semnificative al acestei  ordonante de urgenta sunt exceptate proiectele de investitii publice din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.  

Sursa: MFP



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteinvestitii publiceconsolidare fiscalasanctiunimasuri 2014MFPO.U.G. nr. 88/2013


Data aparitiei: 13 Noiembrie 2013

Votati articolul "Tratatul fiscal care stabileste noi sanctiuni. Raportul MFP privind masurile din 2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X