Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Tratatul fiscal care stabileste noi sanctiuni. Raportul MFP privind masurile din 2014

Data actualizarii: 13 Noiembrie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Taxe si Impoziteinvestitii publiceconsolidare fiscalasanctiunimasuri 2014MFPO.U.G. nr. 88/2013


Ministerul Finantelor a publicat raportul cu privire la deficitul bugetar, precum si la masurile care au in vedere consolidarea fiscala in urmatorul an.

Raportul aminteste ca eficienta utilizarii fondurilor publice capata o importanta deosebita in contextul noii abordari  a politicii bugetare  induse de evolutiile interne si internationale, de imbunatatirea guvernanantei fiscale la nivelul Uniunii Europene si de constrangerile Tratatului fiscal  care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013.

Tratatul fiscal stabileste aplicarea unei game mai largi si mai stricte de sanctiuni in caz de nerespectare a criteriului datoriei publice  si a criteriului deficitului bugetar. In acest context, prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

Prelungirea si in anul 2014 a unor masuri bugetare care sa conduca la utilizarea fondurilor publice de o maniera echilibrata este o coordonata de baza a constructiei bugetare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa pentru personal din institutiile si autoritatile publice, cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii si a unitatilor prevazute la art. 93 alin. (11) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.

-    Amanarea pana in anul 2015 a aplicarii prevederilor Legii nr. 193/2006 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 referitoare la acordarea de tichete cadou si respectiv tichete de vacanta pentru personalul din autoritatile si institutiile publice.      

-    Pentru reducerea presiunilor asupra cheltuielilor bugetului de stat se propune ca alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru finantarea activitatii Institutului de Drept Public si stiinte Administrative al Romaniei sa se realizeze incepand cu anul 2015.

-    Aplicarea si in anul 2014 a prevederilor art. 18 si 19 ale art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011.       



O.U.G. nr.  88/2013  privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

are in vedere crearea unui cadru legal aplicabil  tuturor institutiilor si entitatilor publice care sa asigure implementarea si functionarea  sistemului national de verificare, monitorizare, raportare si control a situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice, sistem care va asigura integrarea sistemului de raportare contabila al institutiilor publice cu sistemul de plati al Trezoreriei statului si care va include un modul  pentru raportarea si controlul angajamentelor legale pentru toate nivelurile administratiei publice si un modul pentru raportare si modificare bugete.

*    Controlul angajamentelor  are in vedere necesitatea intaririi disciplinei bugetare la nivelul entitatilor publice si a responsabilizarii ordonatorilor de credite in procesul bugetar si reducerea  deficitului bugetului general consolidat prin diminuarea arieratelor inregistrate de entitatile publice;

*    prioritatea majora a Guvernului o constituie imbunatatirea planificarii bugetare si prioritizarea proiectelor de investitii publice semnificative, pentru a spori absorbtia fondurilor UE, in vederea crearii spatiului fiscal si a sustinerii cresterii economice.

*    Mai buna prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative, mutand finantarea de la resursele nationale catre sursele UE, va contribui la imbunatatirea deficitului fiscal.

*    In cadrul Ministerului Finantelor Publice s-a infiintat Unitatea de Evaluare a Investitiilor Publice, care va contribui la intarirea controlului calitatii in procesele de elaborare, prioritizare, evaluare si gestionare a proiectelor noi de investitii publice.

* S-a avut in vedere  emiterea unui nou set de criterii de prioritizare a caror aplicare sa determine o utilizare a fondurilor bugetare alocate proiectelor de investitii semnificative de o maniera mai echilibrata si mai eficienta.  La aplicarea prevederilor Capitolului  criterii de prioritizare a investitiilor publice semnificative al acestei  ordonante de urgenta sunt exceptate proiectele de investitii publice din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala.  

Sursa: MFP







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X