Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Bunuri de natura patrimoniului public. Ce solutie contabila aplicam?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilebunuripatrimoniu publicentitate publicaOMFP 3055/2009


Analizam mai jos cazul unei entitati economice de interes local care are in administrare patrimoniu public (puncte termice, retele, centrale termice). Aceste imobilizari sunt inregistrate in conturi bilantiere, respectiv 212 = 1016.

Primaria localitatii, printr-o adresa, ii cere entitatii economice sa le scoata in afara bilantului si, conform OMFP 3055/2009, pct. 242, entitatea ar trebui sa le scoata in afara bilantului. Insa valoarea acestora este foarte mare si ii afecteaza entitatii situatiile financiare. Avand in vedere ca se apropie inventarierea si inchiderea de an, vom stabili cum ar trebui sa procedeze entitatea publica de interes local.

Conform pct. 242 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009, bunurile de natura patrimoniului public, primite in administrare, nu se evidentiaza in conturi bilantiere.

La cedarea bunurilor respective, entitatile care au evidentiate aceste bunuri in conturi de imobilizari, in corespondenta cu contul 1016 "Patrimoniul public", scot din evidenta imobilizarile prin diminuarea patrimoniului public, cu aprobarea organelor competente.

Asadar, conform acestor prevederi, bunurile de natura patrimoniului public care se primesc in administrare nu se inregistreaza in conturi bilantiere. Evidenta acestora se tine extracontabil.

Daca, insa, aceste bunuri sunt evidentiate in conturi de imobilizari (in corespondenta cu contul 1016 "Patrimoniul public"), reglementarile contabile stabilesc ca acestea se scot din evidenta la cedarea bunurilor, cu aprobarea organelor competente, prin diminuarea patrimoniului public.
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilebunuripatrimoniu publicentitate publicaOMFP 3055/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Decembrie 2013


Votati articolul "Bunuri de natura patrimoniului public. Ce solutie contabila aplicam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine va fi vinovat ? + cui i se va face imputatie ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns,
cum este corect si legal sa se procedeze in urmatoarea situatie:

- institutia noastra publica urmeaza sa desfasoare o activitate
- acea activitate nu face parte din categoria celor care sunt specifice institutiei noastre, adica nu intra in sfera de activitate al institutiei noastre.
- la respectiva activitate, participantii vor fi platiti pentru munca prestata.
- presedintele Consiliului Judetean ( institutia ierarhic superioara ),
l-a chemat pe directorul institutiei noastre si i-a cerut
ca unul din salariatii institutiei noastre sa faca o Nota de fundamentare
pentru acea activitate, iar contabilitatea sa ceara alocarea unui buget.
Apoi, in urma aprobarii date in sedinta ordinara a Consiliului judetean,
si a alocarii fondurilor necesare,
sa aibe loc acea activitate.

Activitatea va necesita o suma foarte mare de bani, asa ca ....
Avand recent un control al Curtii de conturi,
am intrebat, neoficial, daca institutia noastra are dreptul sa faca asa ceva.

Unul dintre auditori ne-a ajutat cu un sfat:
- a spus ca, daca vom face asa ceva,
intrucat activitatea este straina de obiectul activitatii institutiei noastre,
chiar daca va fi aprobata de Consiliul judetean
si chiar daca ni s-ar aloca buget,
in urma unui control viitor al Curtii de conturi
se vor imputa sumele cheltuite pentru acea activitate !...
insa nu a vrut sa ne spuna mai multe.....

Va rog foarte mult sa ne dati un sfat, cum sa facem ? ?
1. - daca va trebui ca institutia noastra sa refuze in scris
sa faca acea activitate ?
- odata ce Consiliul judetean nu a cerut in scris ca institutia noastra sa ceara aprobarea unei asemenea activitati ! + alocarea de buget...
insa, in cadrul sedintei ordinare, presedintele Consiliului judetean a spus ca
trebuie sa se faca o asemenea actiune..., iar toti consilierii au votat ! ?. s-a alocat si buget ?.

2. 1. - daca directorul institutiei noastre va aproba o asemenea Nota de fundamentare
si daca o va trimite spre aprobare Consiliului judetean,
si daca va cere buget prin contabilitatea institutiei noastre,
fara a cere un punct de vedere de la specialistii institutiei noastre in cultura si
fara a cere viza de legalitate de la juristul institutiei,
in situatia in care Curtea de conturi va imputa suma cheltuita pentru acea activitate, cui i se va imputa ?
- Consiliului judetean care a aprobat-o ? sau
- institutiei noastre, in general, fara sa se mentioneze vinovatii ? sau
- directorului institutiei noastre, salariatului care a facut Nota de fundamentare si contabilului sef care a cerut alocarea bugetului ?
2.2. - dar specialistilor institutiei noastre in cultura si juristului
carora nu li s-a cerut nici un punct de vedere inainte de aprobarea activitatii
vor fi si ei considerati persoane vinovate ? li se va imputa vreo suma de bani ?

- in conditiile aratate, de aprobare si alocare bani,
cine va fi vinovat de nelegalitatea activitatii ?
3. 1. - odata ce Consiliul judetean, forul superior,
a aprobat activitatea si a alocat buget in acest scop,
toti salariatii vor trebui /sunt obligati sa faca documentele necesare derularii activitatii ?
3.2. - dar daca un salariat refuza sa faca vreun document
pentru acea activitate, pentru ca o considera nelegala,
va fi sanctionat de directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Puteti cere o informare cu privire la aceasta speta la Curtea de Conturi.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Decembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X