La pct. 17 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile se prevede ca fiecare entitate trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.
Astfel, fiecare document financiar-contabil (nu numai facturile) va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de societate si in alocarea carora se va tine cont cont de structura organizatorica, (sucursale, puncte de lucru, gestiuni, etc.).
Prin urmare, in deciziile emise la sfarsit de an conform procedurii interne trebuie mentionate ce serii vor fi utilizate in anul urmator pentru fiecare tip de document financiar-contabil (factura, aviz de insotire a marfii, note de receptie si constatare de diferente etc.), care este primul numar de la care incepe numerotarea secventiala in anul respectiv si alocarea seriilor/numerelor pe categorii de subunitati(spre exemplu, pentru facturi se vor utiliza, incepand cu data de 1 ianuarie 2014, seriile FAC, FAQ, FAR, la toate numerotarea incepand de la 1000, repartizate astfel; seria FAC pentru depozitul 1, seria FAQ pentru depozitul 2, seria FAR pentru contabilitate-diverse).

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro