email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autoturism utilizat pentru transportul salariatilor. Cum tratam TVA si cum facem amortizarea?

deductibilitate TVAscop personaltransportul salariatilorautoturismamortizare

In scopul identificarii unor aspecte generale privind tratamentul TVA si procedura de amortizare pentru autoturismele care au ca scop transportul salariatilor, punctul de start il reprezinta o societate comerciala care achizitioneaza un autoturism in leasing financiar pentru a fi utilizat strict ca mijloc de transport la si de la locul de munca (incadrat deci la exceptii).

Societatea deduce integral TVA si cheltuielile ocazionate de utilizarea acestui mijloc de transport, intocmind documente justificative pentru toate cheltuielile. Administratorul doreste sa foloseasca autoturismul pentru o deplasare in strainatate in interes personal fara a deconta cheltuielile aferente deplasarii (combustibil, taxe etc.) intocmind doar foaie de parcurs pentru justificarea kilometrilor parcursi in interes personal.

Se va stabili daca este permisa o astfel de utilizare a autoturismului fara a afecta in vreun fel deducerea integrala a TVA si a cheltuielilor anterioare si ulterioare acestei utilizari, precum si in ce mod se trateaza amortizarea autoturismului in acest caz.

Raportat la prevederile art. 145^1 din Codul fiscal si pct. 45^1 alin. 3 din Normele metodologice de aplicare, utilizarea autoturismelor pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca este considerata a fi realizata in scopul activitatii economice doar daca are caracter exclusiv. La pct. 45^1 alin. 4 din Norme se specifica foarte clar ca utilizarea autoturismelor pentru uz personal, chiar si cu caracter ocazional se considera ca autoturismul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice pentru a beneficia de deductibilitate 100%.

Prin urmare, utilizarea autoturismului de catre administratorul societatii in scop personal, chiar si fara decontarea cheltuielilor aferente deplasarii afecteaza deductibilitatea integrala a TVA si a cheltuielilor aferente.

De aceea, este indicat ca autoturismul sa fie pus la dispozitia administratorului sub forma unui contract de inchiriere temporara, pentru a elimina orice impediment in privinta deductibilitatii integrale.

Amortizarea autoturismului nu se modifica, ea ramane deductibila in limita initiala a 1.500 lei/luna conform art. 24 alin. 11^1 din Codul fiscal intrucat utilizarile exceptate de la aceasta forma de deductibilitate limitata sunt mai restranse decat cele aplicabile celorlalte cheltuieli si a TVA deductibila, asa cum sunt ele prevazute la art. 21 alin. 4 lit. t si art. 145^1 din Codul fiscal.  

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deductibilitate TVAscop personaltransportul salariatilorautoturismamortizare


Data aparitiei: 29 Iulie 2014

Votati articolul "Autoturism utilizat pentru transportul salariatilor. Cum tratam TVA si cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X