Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Explicatii suplimentare. Denigrarea competitorilor reprezinta concurenta neloiala

Data aparitiei: 08 August 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
OG 12/2014concurenta neloialapractici comercialeconsiliul concurenteisecrete comerciale


Potrivit unor noi modificari aduse prin Ordonanta de Urgenta 12/2014, denigrarea competitorilor devine contraventie si e sanctionata prin amenzi care ajung pana la 50.000 lei.

Astfel, denigrarea competitorilor reprezinta concurenta neloiala, intelegand prin aceasta situatia de rivalitate de piata, in care fiecare intreprindere incearca sa obtina simultan vanzari, profit si/sau cota de piata, oferind cea mai buna combinatie practica de preturi, calitate si servicii conexe, cu respectarea uzantelor cinstite si a principiului general al bunei-credinte.

Aceeasi lege reglementeaza drept concurenta neloiala practicile comerciale ale intreprinderii care contravin uzantelor cinstite si principiului general al bunei-credinte si care produc sau pot produce pagube oricaror participanti la piata.

OG 12/2014 care modifica si completeaza Legea 11/1991, specifica practicile de concurenta neloiala:

-    denigrarea competitorilor sau a produselor/serviciilor lor, realizata prin comunicarea ori raspandirea de catre o intreprindere sau reprezentantul/angajatul sau de informatii care nu corespund realitatii despre activitatea unui concurent sau despre produsele acestuia, de natura sa ii lezeze interesele;

-    deturnarea clientelei unei intreprinderi de catre un fost sau actual salariat/reprezentant al sau ori de catre orice alta persoana prin folosirea unor secrete comerciale, pentru care respectiva intreprindere a luat masuri rezonabile de asigurare a protectiei acestora si a caror dezvaluire poate dauna intereselor acelei intreprinderi;

-    orice alte practici comerciale care contravin uzantelor cinstite si principiului general al bunei-credinte si care produc sau pot produce pagube oricaror participanti la piata.

    Legea nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa, republicata.
    Legea nr. 363/2007 privind protejarea intereselor economice ale consumatorilor.
    Legea audiovizualului nr. 504/2002.
    Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata.
    Legea nr. 129/1992 privind protectia desenelor si modelelor, republicata.
    Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, republicata.
    Legea nr. 16/1995 privind protectia topografiilor produselor semiconductoare, republicata.
    Legea concurentei nr. 21/1996
    Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenta neloiala.

Organismul care combate concurenta neloiala este Consiliul Concurentei, care constata si poate sanctiona concurenta neloiala.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurentei pentru concurenta neloiala pot fi cuprinse intre 5.000 lei la 50.000 lei pentru contraventiile savarsite de persoane juridice,  1.000 lei la 5.000 lei pentru contraventiile savarsite de persoane fizice, iar autoritatile si institutiile publice  cu amenzi de la 1.000 lei la 10.000 lei.


Sursa: asistenta-contribuabili.ro







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X