email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fuziune societate. Ce pasi urmam si cum intocmim bilantul?

fuziune societatebilantdocumenteaporthotararea AGA

In cazul de mai jos, la data de 05.08.2014 a fost emisa Hotararea AGA prin care a fost stabilita fuziunea prin absortie a unei societati comerciale, iar ca data de stabilire a bilantului contabil de fuziune este 30.06.2014.

Se precizeaza ca societatea absorbita nu era obligata sa emita bilant la 30.06. Vom vedea cum se procedeaza si daca pentru societatea absorbanta se emite mai intai un bilant doar al ei la 30.06 care va fi depus la ANAF, urmand sa fie emis ulterior un alt bilant pentru fuziune.

De asemenea, vom vedea care sunt pasii care trebuie facuti si pe ce tip de formular bilant se face acest bilant de fuziune.

La momentul realizarii fuziunii, in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, atat societatea absorbita, cat si cea absorbanta trebuie sa intocmeasca situatii financiare individuale.

De asemenea, in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu ocazia fuziunii este obligatorie inventarierea generala a elementelor de active, datorii si capitaluri proprii.

Fuziunea prin absorbtie presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

- inventarierea si evaluarea elementelor de active, datorii si capitaluri proprii, inregistrarea in contabilitate a rezultatelor de catre societatile comerciale participante la fuziune;
- intocmirea situatiilor financiare inainte de fuziune;
- determinarea activului net al societatilor;
- evaluarea globala a societatilor si determinarea aportului net;
- determinarea raportului de schimb al actiunilor sau partilor sociale pentru a acoperi capitalul social al societatilor absorbite;

- determinarea numarului de actiuni sau parti sociale de emis pentru remunerarea aportului net de fuziune;

- evidentierea in contabilitatea societatilor a operatiunilor efectuate cu ocazia fuziunii.

Prin urmare trebuie intocmite raportarile contabile la 30.06.2014 de catre societatile obligate prin lege sa depuna si de asemenea trebuie intocmit bilant cu ocazia fuziunii la 30.06.2014 de catre ambele societati. ANAF nu prevede un model standard in format .PDF pentru bilantul intocmit cu ocazia fuziunii si de aceea acesta poate fi efectuat in orice program (Word, Excel etc.).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fuziune societatebilantdocumenteaporthotararea AGA


Data aparitiei: 08 August 2014

Votati articolul "Fuziune societate. Ce pasi urmam si cum intocmim bilantul?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X