Potrivit unui comunicat de presa oficial, minstrul Finantelor Publice Ioana-Maria Petrescu nu este de acord cu eliminarea cotei unice de impozitare. La Ministerul Finantelor Publice, autoritatea in ceea ce priveste stabilirea politicii fiscale, nu s-a facut niciodata un scenariu privind eliminarea cotei unice de impozitare.
De asemenea, se mentioneaza ca, la Ministerul Finantelor Publice, autoritatea in ceea ce priveste stabilirea politicii fiscale, nu s-au facut estimari cu privire la posibilitatea cresterii impozitelor locale pe proprietate cu 25% incepand cu 2015 si cu inca 25% incepand cu 2016.
Impozitele datorate pentru cladiri, pentru terenuri si pentru mijloacele de transport vor fi mentinute la nivelul actual, in conditiile in care consiliile locale vor pastra actualele niveluri de impozite si taxe locale.
La finele lunii octombrie, va reamintim ca portalul CursdeGuvernare.ro a precizat ca exista mai multe scenarii de lucru din partea MFP, posibile pentru 2015.
Redam mai jos o parte dintre acestea, conform sursei amintite:
1. Cresterea impozitelor pe proprietate cu 25% in anul 2015 si cu inca 25% in anul 2016.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
SAF-T Ghid de raportare corecta
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Masura previzibila, cu varianta de lucru ca impozitele sa creasca mai mult pentru proprietatile unde-si au sediul companiile.
2. Trecerea la impozitarea progresiva a veniturilor din anul 2016.
Strategia initiala a guvernului prevedea o schema de impozitare de 8 – 12 – 16%.
Noile scenarii iau in calcul cresterea acestor cote, iar scenariul prevede 2 versiuni: una medie (12 – 16 – 20%) si un scenariu cu trend sumbru de 15 – 25 – 35%.
Este exclusa impozitarea progresiva din anul 2015, indiferent in ce cote, din cauza imposibilitatii tehnice de aplicare.
3. Impozitarea profiturilor.
Cel mai original scenariu care se ia in calcul este renuntarea la impozitul pe profit si trecerea la impozitarea cifrei de afaceri.
Cotele ar urma sa fie aplicate sectorial, cu valori cuprinse intre 1 si 6%.
Dilema din MF se opreste, insa, la cat de fezabila ar fi aceasta masura din perspectiva legislatiei europene.
4. Ca o masura compensatorie pentru actionari, pentru impozitarea cifrei de afaceri – intr-un astfel de scenariu ar urma sa scada impozitul pe dividende, de la 16 la 5%.