email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect nou privind institutiile de credit si firmele de investitii

Proiect de legeinstitutii de creditfirma de investitiibanca centralalegea societatilor

Ministerul de Finante a publicat la 11 iunie proiectul de lege privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar.

Mai jos puteti vedea noile propuneri cuprinse in proiectul publicat de MFP:

Lege privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia urmatoarelor categorii de entitati:

a) institutii de credit si firme de investitii, persoane juridice romane

b) institutii financiare, persoane juridice romane, care sunt filiale ale unei institutii de credit, ale unei firme de investitii ori ale uneia dintre societatile mentionate la litera (c) sau (d) si care sunt acoperite de supravegherea la nivel consolidat a intreprinderii-mama in conformitate cu articolele 6 - 17 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;

c) societati financiare holding, societati financiare holding mixte si societati financiare holding cu activitate mixta, persoane juridice romane;

d) societati financiare holding-mama din Romania, societati financiare holding-mama din Uniunea Europeana, societati financiare holding mixte-mama din Romania, societati financiare holding mixte-mama din Uniunea Europeana, persoane juridice romane;
e) sucursale stabilite pe teritoriul Romaniei ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii din state terte.


(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta lege in relatie cu o entitate prevazuta la  alin.(1), Banca Nationala a Romaniei are in vedere natura activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic si gradul de interconectare al acesteia cu alte institutii sau cu sistemul financiar in general, extinderea si complexitatea activitatii acesteia, calitatea de membru al unui sistem institutional de protectie care indeplineste cerintele prevazute la art. 113 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013  sau al altor sisteme de sprijin reciproc prevazute la art. 113 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, precum si masura in care entitatea furnizeaza servicii sau activitati de investitii astfel cum acestea sunt definite potrivit prevederilor legislatiei privind piata de capital ce transpun art.4 alin.(1) pct.2 din Directiva nr. 2014/65/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind pietele instrumentelor financiare si de modificare a Directivei 2002/92/CE si a Directivei 2011/61/UE.
(3) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta lege in relatie cu o entitate prevazuta la alin. (1), Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic si gradul de interconectare al acesteia cu alte institutii sau cu sistemul financiar in general, extinderea si complexitatea activitatii acesteia, calitatea de membru al unui sistem institutional de protectie sau al altor sisteme de sprijin reciproc prevazute la art. 113 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, precum si masura in care entitatile mentionate la alin. (1), literele a) sau e), aflate in sfera de competenta a ASF, furnizeaza servicii sau activitati de investitii prevazute la alin. (2).

Art. 2. - (1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1.    rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie pentru scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele rezolutiei prevazute la  art.178;

2.    institutie de credit - institutia de credit definita la art. 4 alin. (1) pct. (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, fara a include entitatile prevazute la art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, ori, dupa caz, legislatia altui stat membru care transpune prevederile articolului 2 alin. (5) din Directiva nr.2013/36/EU;
3.    firma de investitii - o firma de investitii astfel cum este definita la art. 4 alin. (1) pct. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, supusa unei cerinte de capital initial reprezentand echivalentul in lei a 730.000 euro sau prevazuta de legislatia altui stat membru care transpune prevederile articolului 28 alin. (2) din Directiva nr.2013/36/EU;
4.    sistem institutional de protectie – aranjament care indeplineste conditiile prevazute la art. 113 alin. 7 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
5.    obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la  art.178 din prezenta lege;

6.    autoritate de rezolutie - autoritate desemnata de un stat membru ca autoritatea imputernicita sa aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;
7.    instrument de rezolutie – un instrument prevazut la  art.216 din prezenta lege;
8.    competenta de rezolutie – o competenta prevazuta la  art.383 - art.422 din prezenta lege;
9.    autoritate competenta - autoritate competenta conform definitiei de la art. 4 alin. (1) pct. (40) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, inclusiv Banca Centrala Europeana in exercitarea competentelor specifice conferite prin Regulamentul (UE) nr. 1024/2013;
10.    ministere competente - ministere de finante sau alte ministere din statele membre, responsabile pentru deciziile economice, financiare si bugetare la nivel national in conformitate cu competentele nationale, desemnate de statele membre pentru exercitarea functiilor ministerului competent potrivit legislatiei nationale a statelor membre care transpune prevederile art.3(5) din Directiva nr.2014/59/UE de instituire a unui cadru pentru redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii si de modificare a Directivei 82/891/CEE a Consiliului si a Directivelor 2001/24/CE, 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2005/56/CE, 2007/36/CE, 2011/35/UE, 2012/30/UE si 2013/36/UE ale Parlamentului European si ale Consiliului, precum si a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 si (UE) nr. 648/2012 ale Parlamentului European si ale Consiliului;

11.    institutie - o institutie de credit sau o firma de investitii;

12.    organ de conducere al unei institutii de credit - organul sau organele de administrare si de conducere ale unei institutii de credit stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 ori, dupa caz, in conformitate cu legislatia altui stat membru care transpune prevederile punctului 7 al articolului 3 (1) din Directiva nr.2013/36/EU, imputernicit/ imputernicite sa stabileasca strategia, obiectivele si orientarea generala a institutiei de credit, care supravegheaza si monitorizeaza procesul decizional de conducere si care include/includ persoanele care conduc in mod efectiv activitatea institutiei de credit.

Click aici pentru a consulta integral proiectul!


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Proiect de legeinstitutii de creditfirma de investitiibanca centralalegea societatilor


Data aparitiei: 11 Iunie 2015

Votati articolul "Proiect nou privind institutiile de credit si firmele de investitii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X