email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect nou privind institutiile de credit si firmele de investitii

Proiect de legeinstitutii de creditfirma de investitiibanca centralalegea societatilor

Ministerul de Finante a publicat la 11 iunie proiectul de lege privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar.

Mai jos puteti vedea noile propuneri cuprinse in proiectul publicat de MFP:

Lege privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia urmatoarelor categorii de entitati:

a) institutii de credit si firme de investitii, persoane juridice romane

b) institutii financiare, persoane juridice romane, care sunt filiale ale unei institutii de credit, ale unei firme de investitii ori ale uneia dintre societatile mentionate la litera (c) sau (d) si care sunt acoperite de supravegherea la nivel consolidat a intreprinderii-mama in conformitate cu articolele 6 - 17 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;

c) societati financiare holding, societati financiare holding mixte si societati financiare holding cu activitate mixta, persoane juridice romane;

d) societati financiare holding-mama din Romania, societati financiare holding-mama din Uniunea Europeana, societati financiare holding mixte-mama din Romania, societati financiare holding mixte-mama din Uniunea Europeana, persoane juridice romane;
e) sucursale stabilite pe teritoriul Romaniei ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii din state terte.


(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta lege in relatie cu o entitate prevazuta la  alin.(1), Banca Nationala a Romaniei are in vedere natura activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic si gradul de interconectare al acesteia cu alte institutii sau cu sistemul financiar in general, extinderea si complexitatea activitatii acesteia, calitatea de membru al unui sistem institutional de protectie care indeplineste cerintele prevazute la art. 113 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013  sau al altor sisteme de sprijin reciproc prevazute la art. 113 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, precum si masura in care entitatea furnizeaza servicii sau activitati de investitii astfel cum acestea sunt definite potrivit prevederilor legislatiei privind piata de capital ce transpun art.4 alin.(1) pct.2 din Directiva nr. 2014/65/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind pietele instrumentelor financiare si de modificare a Directivei 2002/92/CE si a Directivei 2011/61/UE.
(3) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta lege in relatie cu o entitate prevazuta la alin. (1), Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic si gradul de interconectare al acesteia cu alte institutii sau cu sistemul financiar in general, extinderea si complexitatea activitatii acesteia, calitatea de membru al unui sistem institutional de protectie sau al altor sisteme de sprijin reciproc prevazute la art. 113 alin. (7) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, precum si masura in care entitatile mentionate la alin. (1), literele a) sau e), aflate in sfera de competenta a ASF, furnizeaza servicii sau activitati de investitii prevazute la alin. (2).

Art. 2. - (1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1.    rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie pentru scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele rezolutiei prevazute la  art.178;

2.    institutie de credit - institutia de credit definita la art. 4 alin. (1) pct. (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, fara a include entitatile prevazute la art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, ori, dupa caz, legislatia altui stat membru care transpune prevederile articolului 2 alin. (5) din Directiva nr.2013/36/EU;
3.    firma de investitii - o firma de investitii astfel cum este definita la art. 4 alin. (1) pct. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, supusa unei cerinte de capital initial reprezentand echivalentul in lei a 730.000 euro sau prevazuta de legislatia altui stat membru care transpune prevederile articolului 28 alin. (2) din Directiva nr.2013/36/EU;
4.    sistem institutional de protectie – aranjament care indeplineste conditiile prevazute la art. 113 alin. 7 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
5.    obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la  art.178 din prezenta lege;

6.    autoritate de rezolutie - autoritate desemnata de un stat membru ca autoritatea imputernicita sa aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;
7.    instrument de rezolutie – un instrument prevazut la  art.216 din prezenta lege;
8.    competenta de rezolutie – o competenta prevazuta la  art.383 - art.422 din prezenta lege;
9.    autoritate competenta - autoritate competenta conform definitiei de la art. 4 alin. (1) pct. (40) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, inclusiv Banca Centrala Europeana in exercitarea competentelor specifice conferite prin Regulamentul (UE) nr. 1024/2013;
10.    ministere competente - ministere de finante sau alte ministere din statele membre, responsabile pentru deciziile economice, financiare si bugetare la nivel national in conformitate cu competentele nationale, desemnate de statele membre pentru exercitarea functiilor ministerului competent potrivit legislatiei nationale a statelor membre care transpune prevederile art.3(5) din Directiva nr.2014/59/UE de instituire a unui cadru pentru redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii si de modificare a Directivei 82/891/CEE a Consiliului si a Directivelor 2001/24/CE, 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2005/56/CE, 2007/36/CE, 2011/35/UE, 2012/30/UE si 2013/36/UE ale Parlamentului European si ale Consiliului, precum si a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 si (UE) nr. 648/2012 ale Parlamentului European si ale Consiliului;

11.    institutie - o institutie de credit sau o firma de investitii;

12.    organ de conducere al unei institutii de credit - organul sau organele de administrare si de conducere ale unei institutii de credit stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 ori, dupa caz, in conformitate cu legislatia altui stat membru care transpune prevederile punctului 7 al articolului 3 (1) din Directiva nr.2013/36/EU, imputernicit/ imputernicite sa stabileasca strategia, obiectivele si orientarea generala a institutiei de credit, care supravegheaza si monitorizeaza procesul decizional de conducere si care include/includ persoanele care conduc in mod efectiv activitatea institutiei de credit.

Click aici pentru a consulta integral proiectul!


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Proiect de legeinstitutii de creditfirma de investitiibanca centralalegea societatilor


Data aparitiei: 11 Iunie 2015

Votati articolul "Proiect nou privind institutiile de credit si firmele de investitii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X