email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajati - vanzatori ambulanti. Ce documente sunt necesare?

angajativanzatori ambulanticasa de marcatpopulatiecomis voiajorproductie

In cazul urmator, facem referire la o societate care are angajati ca vanzatori ambulanti (COR: 952001) sau comis-voiajori care vand produse pe teren in urmatoarele 2 situatii:

1. vanzatorul ambulant merge de la o adresa la alta si incaseaza banii pe loc.

2. vanzatorul ambulant vinde produsele la un stand amplasat ocazional in strada.

Vom vedea ce documente sunt necesare in fiecare dintre cele doua situatii prezentate mai sus:

- documente emise catre persoane fizice/juridice, obligatia de a utiliza casa de marcat sau chitanta

- documente pe care trebuie sa le prezinte vanzatorul ambulant in cazul unui control fiscal

- vanzatorul ambulant are obligatia de a avea atestat sau curs de formare profesionala pentru a-si desfasura activitate?

Avand in vedere prevederile din Ordonanta 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

- pentru comertul cu amanuntul desfasurat ambulant aveti  obligatia utilizarii casei de marcat potrivit prevederilor art. 1 , deci se va emite bon fiscal iar la solicitarea clientului , utilizatorul va elibera acestuia si factura;

- pentrul comertul cu amanuntul desfasurat prin comis-voiajori,  nu aveti obligatia  utilizarii casei de marcat, art.2 lit. h), in aceasta situatie se va emite chitanta in conditiile legii potrivit prevederilor art.2 indice 1  si factura.

In situatia in care livrarea la domiciliul clientului  se efectueaza pe baza de comanda , nu sunteti exceptat de la utilizarea casei de marcat in baza acestor prevederi.

Potrivit prevederilor  Legii 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite,  este interzis vanzarea ambulanta a oricaror marfuri in alte locuri decat cele autorizate de primarii, consilii judetene sau prefecturi;

Documentele de provenienta vor insoti marfurile, indiferent de locul in care acestea se afla, pe timpul transportului, al depozitarii sau al comercializarii. Prin documente de provenienta se inţelege, dupa caz,  factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale, factura externa sau orice alte documente stabilite prin lege;

Controlul fiscal se efectueaza de regula la domiciliul fiscal declarat al societatii, unde aveti obligatia sa prezentati  toate docuemtele justificative si contabile solicitate de catre organele fiscale.

Potrivit prevederilor art.80 din Codul de procedura fiscala, evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.

Prin exceptie evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora sau, in perioada

1-25 a lunii urmatoare, la sediul persoanei fizice ori juridice autorizate pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale.

In consecinta ca si documente in cazul unui control operativ, inopinat, la standul unde se desfasoara activitatea ar trebui sa existe  documentele de provenienta a marfii, inclusiv NIR ,  precum si documentele de vanzare,  registrul de casa.  Potrivit art. 5 alin (2) din Legea 252/2003, registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.

 In privinta pregatirii profesionale, dupa cum rezulta din prevederile art. 5 din OG 99/2000, se  necesita cerinte speciale in cazul personalului angajat in efectuarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica.

Cu privire la comertul ambulant cu produse nealimentare nu sunt prevazute conditii speciale.

Vanzatorii ambulanti (exclusiv de produse alimentare) vand de obicei o gama limitata de bunuri (exclusiv produse alimentare pentru consum imediat) pe strazi si in locuri publice, cum ar fi statii, cinematografe sau teatre.

Prin ordin comun OMMSSF 35/3.112/2004 s-a aprobat Nomenclatorul calificarilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, printre care este si cea de lucrator comercial pentru nivel  1 respectiv comerciant vanzator marfuri nealimentare pentru calificari  nivel 2. Acest nomenclator face referire la  grupa majora 5 "Lucratori operativi in servicii, comert si asimilati" din Clasificarea ocupatiilor din Romania. Pentru grupa majora 9 (muncitori necalificati)  nu sunt prevazute programe care se pot finaliza cu certificate de calificare.

In consecinta apreciez ca vanzatorul  ambulant nu trebuie sa detina pentru desfasurarea activitatii un atestat special sau un curs de formare profesionala ci doar forma de invatamant obligatoriu.
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajativanzatori ambulanticasa de marcatpopulatiecomis voiajorproductie


Data aparitiei: 19 Iunie 2015

Votati articolul "Angajati - vanzatori ambulanti. Ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 3.61 din 5 din 22 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi: venituri incluse vs. excluse

    • SRL-ul platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor este forma pentru care opteaza adesea antreprenorii atunci cand deschid o afacere. Un aspect important in acest caz este baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi. Pentru a clarifica situatia, prezentam in continuare de ce venituri se tine cont la plata impozitului si care sunt cele excluse, potrivit ultimelor modificari.  ...» citeste mai departe aici

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile firmei. In rest,...» citeste mai departe aici

  • Control ANAF. Model de contestatie impotriva unei decizii de impunere

    • Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal. Contestatia se depune in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii. Daca in actul administrativ fiscal nu au fost mentionate: posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia, ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X