Va reamintim ca au fost aduse modificari si completari Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre A.N.A.F. si persoane fizice, numit serviciul on-line "Spatiul Privat Virtual" (SPV).
Astfel, Ministerul Finantelor Publice pune la dispozitia contribuabililor persoane fizice, inregistrate in acest serviciu on-line, documente sau informatii de natura fiscala cu caracter personal sau public, emise automat sau la cerere. Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, fara sa fie necesara deplasarea contribuabilului la unitatile fiscale.
Categorii de documente ce pot fi comunicate prin Spatiul Privat Virtual:
A. Documente emise de organul fiscal si la cererea contribuabilului:
a) Automat
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
b) La cererea contribuabilului
1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ..."
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Cartea Verde a Contabilitatii
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul
privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit"
c) Declaratii ce pot fi comunicate de contribuabil organului fiscal prin intermediul S.P.V.
1. Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;
2. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014;
3. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220)aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
B. Categoriile de informatii publice fiscale comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal"
1. Calendarul obligatiilor fiscale
2. Noutati legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presa
Cum se face inregistrarea in Spatiul Privat Virtual inregistrarea se poate realiza accesand site-ul ANAF: www.anaf.ro - Spatiu Privat Virtual - sectiunea inregistrare Utilizatori.
In sectiunea "inregistrare utilizatori“, contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata, avand posibilitatea de a alege tipul de aprobare:
- on-line - prin completarea numarului de inregistrare al unei decizii de impunere sau al unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, emisa de ANAF in perioada 2013 – 2014
- aprobarea la ghiseu - prin deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, cu BI/CI in original si copie, precum si cu numarul de inregistrare obtinut dupa inregistrarea pe site. www.anaf.ro
Temei legal: Ordinului ministrului finantelor publice nr. 572/2015, act normativ care modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014 privind “Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre A.N.A.F. si persoanele fizice"
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Salaj