email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revanzarea unor bunuri diverse. Vanzarea in pierdere. Cum facem inregistrarea in conturile de stocuri?

refacturarebunuriplanul de conturifacturaoug 99/2000stocuri

In ce masura este permisa de lege refacturarea unor bunuri (obiecte de inventar, mijloace fixe, materiale consumabile etc.) catre persoane fizice sau juridice cuprinzand toate bunurile (la cantitatile si valorile din factura initiala)?

O astfel de refacturare reprezinta o vanzare in pierdere conform OG 99/2000 "Privind comercializarea produselor si serviciilor de piata"? Ce elemente in plus ar trebui sa cuprinda o astfel de factura?

D.p.d.v. contabil daca se stie de la inceput ca factura de la furnizor va fi refacturata, bunurile din factura se inregistreaza in mod obisnuit pe conturi de imobilizari stocuri cheltuieli, dupa caz, sau se vor inregistra in alte conturi (de exemplu in conturi de regularizare)?

Da, refacturarea bunurilor se poate face la valoarea de achizitie din factura initiala, neexistand nicio interdictie legala in acest sens, fiind acceptate si din punct de vedere fiscal. Insa, daca clientii persoane fizice sau juridice sunt persoane afiliate sunt societatea vanzatoare in sensul art. 7 alin. 1 pct. 21 din Codul fiscal, atunci devin aplicabile prevederile art. 11 alin. 2 din Codul fiscal conform carora, in cadrul unei tranzactii intre persoane afiliate, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricareia dintre persoane, dupa cum este necesar, pentru a reflecta pretul de piata al bunurilor sau al serviciilor furnizate in cadrul tranzactiei (care poate fi mai mare decat pretul de achizitie in cele mai multe cazuri).  

In privinta vanzarii in pierdere, art. 17 din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata interzice o astfel de vanzare, definita ca orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie. Ca atare, daca este vorba de vanzarea unor bunuri care cad sub incidenta codurilor CAEN pentru care se aplica ordonanta (intrucat nu toate activitatile de vanzare intra sub incidenta ordonantie, ci numai cele prevazute in anexa), atunci vanzarea lor la un pret egal cu pretul de achizitie este considerata vanzare in pierdere.

Este suficient ca factura sa contina toate elementele obligatorii de la art. 155 alin. 19 din Codul fiscal.

Daca bunurile sunt achizitionate in scop de revanzare nu se inregistreaza nici pe cheltuieli, nici in conturile de imoblizari corporale, ci direct in conturile de stocuri, mai exact in contul 371 "Marfuri", avand in vedere criteriile de recunoastere a stocurilor de la pct. 268 alin. 1 si 272 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014. De asemenea, la pct. 199 lit. a din reglementarile contabile amintite se precizeaza ca proprietatile imobiliare dobandite cu scopul exclusiv de a fi cedate uletrior, in viitorul apropiat, sau cu scopul de a fi amenajate si revandute nu se inregistreaza la imobilizari, ci la stocuri. Acest rationament este valabil si pentru celelalte bunuri achizitionate de societate.

Din intrebare nu se intelege la ce conturi de "regularizare" va referiti cand este vorba de achizitia unor bunuri materiale in raport de functiunea conturilor din grupa 47 "Conturi de subventii, regularizare si asimilate" din Planul de conturi.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
refacturarebunuriplanul de conturifacturaoug 99/2000stocuri


Data aparitiei: 07 Decembrie 2015

Votati articolul "Revanzarea unor bunuri diverse. Vanzarea in pierdere. Cum facem inregistrarea in conturile de stocuri?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X