email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Arhivarea documentelor financiar-contabile. Aspecte de care sa tinem cont in 2016

arhivarea documentelorarhivaresediu socialmfp 2634/2015registru evidenta

In cele ce urmeaza, stabilim daca arhivarea documentelor contabile se poate efectua impreuna cu alte documente din firm si daca este obligatoriu ca arhivarea documentelor contabile sa fie efectuata la sediul social al firmei. Totodata, vom vedea daca este obligatoriu ca arhivarea documentelor contabile sa fie efectuata intr-un spatiu dedicat doar pentru arhivarea documentelor contabile, precum si cine are acces la arhiva departamentului de contabilitate.

In conformitate cu pct. 36 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.

De asemenea, conform pct. 37 documentele financiar-contabile se pot pastra, in baza unor contracte de prestari de servicii, si de catre operatorii economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice.

Prin urmare, nu este obligatoriu ca arhivarea documentelor contabile sa fie efectuata la sediul social al firmei, acestea putand fi depozitate si la sedii secundare (puncte de lucru) ori la terti prestatori de servicii arhivistice.

Referitor la modul de arhivare, pct. 42 din aceleasi norme prevede ca documentele in format hartie se grupeaza in dosare, numerotate si snuruite, cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui exercitiu financiar la care se refera. Gruparea sistematica inseamna ca documentele financiar-contabile nu se arhiveaza impreuna cu alte documente din firma, in masura in care acestea din urma nu constituie ele insele documente justificative care au stat la baza intocmiri documentelor financiar-contabile.

Dosarele astfel arhivate se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii si dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor.

Potrivit art. 31 din Legea Arhivelor Nationale 16/1996, republicata creatorii si detinatorii de documente, persoane juridice, au obligatia de a infiinta compartimente de arhiva sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhiva, in functie de valoarea si cantitatea acestora.

Conform art. 9 din lege evidenta documentelor in arhiva se tine cu ajutorul Registrului de evidenta, in care sunt consemnate dosarele si documente intrate in arhiva, precum si miscarea acestora in decursul timpului. Scoaterea documentelor din arhiva se face numai cu aprobarea conducerii creatorilor si detinatorilor de arhiva (cu aprobarea administratorului, in cazul societatilor). De asemenea, eliminarea din arhiva unitatii a documentelor financiar-contabile, al caror termen de pastrare a expirat, se face de catre o comisie constituita potrivit procedurilor proprii, ocazie cu care se intocmeste un proces-verbal in care se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de evidenta al arhivei.

Prin proceduri proprii aprobate de administrator se stabilesc categoriile de persoane care au acces la arhiva departamentului de contabilitate si conditiile de acces.


Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

e-Factura si e-Transport. Atentie la NOUTATILE de la 1 iulie!


ANAF are la dispozitie 2 noi instrumente de control si urmarire, destinate sa stopeze evaziunea fiscala si sa creasca gradul de colectare a TVA: e-Factura si e-Transport!

  • Stiti exact ce obligatii noi aveti?
  • Care sunt erorile pe care le puteti comite?
  • Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsuri exacte gasiti in  e-Factura. e-Transport. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivarea documentelorarhivaresediu socialmfp 2634/2015registru evidenta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 03 Februarie 2016


Votati articolul "Arhivarea documentelor financiar-contabile. Aspecte de care sa tinem cont in 2016":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 03 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X