email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele Codului fiscal ar putea fi modificate.

impozit pe cladiricladiri rezidentialeutilitatiactivitate economicasediu firmapfa

Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice, Gabriel Biris, a oferit recent noi precizari referitoare la impozitul pe cladiri, in contextul care se aplica incepand cu acest an. Acesta a amintit astfel ca impozitul pe cladirea in regim mixt (sediu firma/PFA si locuinta) se calculeaza ca pentru cladirile rezidentiale, chiar daca nu se deruleaza activitate si nu se deduc utilitatile.

Aceste precizari noi vor fi incluse in normele Codului fiscal, masura aflat in acest moment in lucru in cadrul MFP. Se vor aduce astfel clarificari suplimentare in cuprinsul normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, informeaza Profit.ro, in ce priveste "incadrarea cladirilor mixte – locuinte si sedii de firme sau PFA -, dupa ce, in practica, directiile locale de taxe au facut interpretari excesive in raport cu prevederile Codului fiscal".

Update Martie 2016: Puteti consulta ultimele modificari ale impozitului pentru PFA-uri in 2016 aici

La acest moment, se mentioneaza in Codul fiscal ca in cazul in care aceste spatii nu pot fi evidentiate distinct (cu destinatie locuinta sau comerciala), impozitul se aplica si se calculeaza similar celui pentru cladiri rezidentiale, daca nu se deruleaza nicio activitate economica.

In cazul in care in spatiul respectiv se desfasoara activitati economice, impozitul se va calcula ca pentru cladiri rezidentiale si vor fi inregistrate cheltuielile cu utilitatile.

La acest moment, potrivit sursei amintite, prevederile actuale au fost interpretate de catre directiile locale ca fiind impozabile cladirile ca nerezidentiale in cazul in care se desfasoara activitate, chiar daca nu se deduc utilitatile.


Intentia legiutorului, care va fi precizata in norme, era ca diferentierea dintre scopul rezidential si cel nerezidential sa se faca doar in functie de decontarea cheltuielilor cu utilitatile.

In ce priveste necesitatea acestor clarificari recent anuntate, Gabriel Biris a precizat:

"Ne gandim sa clarificam, pentru ca au aparut in practica unele neintelegeri in legatura cu cladirile cu folosinta mixta. Trebuie clarificat pentru toata lumea care a fost intentia legiuitorului si anume faptul ca, in cazul locuintelor in care avem un sediu de firma in care nu este activitate sau nu se inregistreaza cheltuieli, asa cum scrie in Codul fiscal, impozitul datorat este cel pentru locuinta si nu trebuie facute evaluari pentru cota parte. Acele prevederi cu impozitarea diferentiata in functie de cota parte pentru desfasurarea activitatii sunt aplicabile atunci cand sunt desfasurate activitati si se inregistreaza cheltuieli.

Sediu fara activitate = impozitul datorat e cel pentru locuinta: nu se fac evaluari pentru cota parte si nu se inregistreaza cheltuieli


Sediu cu activitate = impozitul datorat ca pentru cladiri rezidentiale si se inregistreaza cheltuielile cu utilitatile

 

 


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe cladiricladiri rezidentialeutilitatiactivitate economicasediu firmapfa


Data aparitiei: 04 Februarie 2016

Votati articolul "Normele Codului fiscal ar putea fi modificate.":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 56 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X