email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa la inventar aferenta unei achizitii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?

lipsa la inventarachizitii intracomunitareinregistrari contabilelipsuri la inventartva

In cazul urmator, avem ca exemplu o firma cu un stoc de marfa provenit din achizitii intracomunitare si care a constatat  lipsa la inventar neimputabila. Vom vedea astfel daca se colecteaza TVA la marfa lipsa la momentul in care trebuie inregistrata lipsa la inventar in contabilitate tinand cont ca nu a fost dedus TVA la momentul achizitiei si firma a avut taxare inversa.

De asemenea, contabilitatea societatii a fost preluata, iar contabilii au inregistrat pentru marfa lipsa la inventar taxarea inversa in rosu (4426 = 4427 cu minus). Firma considera ca aceasta nota nu este valida intrucat nu mai dau corelatiile intre declaratiile 300 si 390 (baza la achizitiile intracomunitare in declaratia 300 a fost diminuata prin nota in cauza si introdusa pe regularizari insa in declaratia 390 nu s-a inregistrat nimic intrucat nu existau facturi in rosu de la furnizori iar baza ramane cea initiala).
Vom stabili daca trebuia facuta ajustarea TVA si colectata taxa.

Mecanismul taxarii inverse presupune faptul ca obligatia de a colecta TVA se muta la dvs., ca si comparator, concomitent cu dreptul de deducere al taxei. Acest mecanism se aplica pentru a elimina decontarile privind TVA-ul intre parteneri si fata de bugetul statului. Nota contabila in rosu este incorecta prin faptul ca TVA-ul colectat in numele partenerului nu trebuia sa se modifice in sensul diminuarii, deoarece constatarea lipsei la inventar nu are legatura cu acesta. De asemenea, la nivelul inregistrarii nu se efectueaza nicio ajustare, fiindca TVA-ul deductibil se compenseaza cu cel colectat, efectul fiind nul.

Tratamentul fiscal impus de Legea 227/2015 privind Codul fiscal in ceea ce priveste lipsa la inventar a stocurilor este acela ca, pe baza inventarierii, se va ajusta obligatoriu taxa pe valoare adaugata deductibila aferenta stocurilor, respectiv se va anula total/partial deducerea exercitata initial. Baza legala a acestui tratament se regaseste in cadrul pct. 78 al  Normelor metodologice de aplicare a ART. 304 privind Codul fiscal.

Aveti in vedere si faptul ca ajustarea se efectueaza in functie de cota in vigoare la data achizitiei bunurilor. Inregistrarile contabile vor fi urmatoarele:
607 " Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"    ->   pt minusul costatat la valoarea de inventar

607 " Cheltuieli privind marfurile" = 4426 "TVA ded" ->TVA aferent minusului neimputabil

De asemenea, aceasta ajustare se va evidentia in decontul de taxa din perioada fiscala in care a intervenit inventarierea stocurilor si constatarea lipsei la inventar.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lipsa la inventarachizitii intracomunitareinregistrari contabilelipsuri la inventartva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 25 Martie 2016


Votati articolul "Lipsa la inventar aferenta unei achizitii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 25 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X