Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Voucherele de vacanta in 2016. Reglementari legale si tratament fiscal

vouchere de vacantaavantaje salarialecontributiile sociale obligatoriivoucher vacanta

Angajatorii care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca pot acorda, in conditiile legii, bonuri de valoare, denumite vouchere de vacanta. Vouherele de vacanța sunt reglementate prin urmatoarele acte normative:
OUG 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta;
Legea 94/2014 pentru aprobarea OUG 8/2009;
Legea nr. 173/2015 privind aprobarea OG 8/2014.

Institutiile publice definite conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice si institutiile publice locale definite conform Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, indiferent de sistemul de finantare si subordonare, inclusiv cele care se finanteaza integral din venituri proprii, care incadreaza functionari publici si/sau personal prin incheierea unui contract individual de munca, dupa caz, acorda, in conditiile legii, prime de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta.

In mediul privat, angajatorii vor acorda angajatilor proprii prime sau vouchere de vacanta, cu ocazia plecarii in concediul de odihna, in functie de sumele prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli aprobate. Nivelul maxim al sumelor care pot fi acordate salariatilor sub forma de vouchere de vacanta reprezinta contravaloarea a 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata, pentru un salariat, in decursul unui an fiscal.

Voucherele de vacanta sunt integral suportate de catre angajator.

Voucherele de vacanta pot fi emise:
- pe suport hartie sau
- pe suport electronic

Angajatorul stabileste sub ce forma acorda voucherele de vacanta de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.

Voucherele de vacanta emise pe suport electronic pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominala a voucherelor de vacanta acordate de catre angajator si pot fi utilizate doar pentru achizitionarea pachetelor de servicii turistice fara a permite efectuarea de operatiuni de retragere de numerar.

Voucherul de vacanta pe suport hartie este valabil numai daca are inscris numarul sub care a fost inseriat de catre unitatea emitenta si cuprinde, cel putin, urmatoarele mentiuni:
- emitentul si datele sale de identificare;
- valoarea nominala a voucherului de vacanta;
- angajatorul si datele sale de identificare;
- numele, prenumele si codul numeric personal ale angajatului care este in drept sa utilizeze voucherul de vacanta;
- spatiul destinat inscrierii perioadei in care a fost utilizat si aplicarii stampilei unitatii afiliate;
- interdictia unitatii afiliate de a plati diferenta in bani dintre valoarea voucherului de vacanta si valoarea pachetului de servicii catre utilizatorii voucherelor de vacanta;
- perioada de valabilitate a utilizarii voucherului de vacanta.
- interdictia de a utiliza voucherul de vacanta in alte locuri decat in unitatile afiliate.

Fapta unitatii afiliate de a da rest in bani la voucherul de vacanta se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Valorile nominale permise pentru voucherele de vacanta pe suport hartie sunt: 10, 20, 30, 40 si 50 lei.  Emiterea de vouchere de vacanta cu alte valori nominale decat cele prevazute de lege se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul cu atributii de control din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism.

Angajatul care beneficiaza de vouchere de vacanta nu mai beneficiaza de prima de vacanta in cursul anului fiscal sau de bilete de odihna, acordate potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Tratamentul fiscal al voucherelor de vacanta

In ceea ce priveste impozitul pe venit, voucherele de vacanta reprezinta avantaje salariale in baza art 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste contributiile sociale, voucherele de vacanta acordate potrivit legii, nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii.

Prin urmare, voucherele de vacanta nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii daca sunt acordate potrivit legii.

 

de Irina Dumitrescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vouchere de vacantaavantaje salarialecontributiile sociale obligatoriivoucher vacanta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Aprilie 2016


Votati articolul "Voucherele de vacanta in 2016. Reglementari legale si tratament fiscal":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


Alte articole publicate in data de 19 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X