email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie intracomunitara si note contabile pentru receptie. Ce inregistrari contabile facem?

achizitie intracomunitaradeclaratia 300declaratia 390decont tvataxare inversa

In cele ce urmeaza, vom vedea cand se inregistreaza in Declaratia 300 si Declaratia 390 o achizitie intracomunitara cu factura emisa in data de 30.03.2016 si receptie marfa in data de 2.04.2016, precum si care este cursul utilizat la inregistrarea facturii si inregistrarea receptiei.

Avand in vedere faptul ca ati primit factura furnizorului intracomunitar inainte de primirea marfurilor, se considera ca exigibilitatea TVA intervine la data emiterii facturii, respectiv in data de 30.03.2016  indiferent de faptul ca marfa urmeaza sa soseasca ulterior.
 
Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 284 alin. (2) din care rezulta ca exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevazute in legislatia altui stat membru la articolul care transpune prevederile art. 222 din Directiva 112 sau, dupa caz, la data emiterii autofacturii prevazute la art. 319 alin. (9) ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.
 
Din punct de vedere al TVA, conform art. 290 alin. (2) din Codul fiscal, daca elementele folosite pentru stabilirea bazei de impozitare a unei operatiuni, alta decat importul de bunuri, se exprima in valuta, cursul de schimb care se aplica este ultimul curs de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei sau ultimul curs de schimb publicat de Banca Centrala Europeana ori cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectueaza decontarile, valabil la data la care intervine exigibilitatea taxei pentru operatiunea in cauza.
 
Deoarece exigibilitatea intervine la data de 30.03.2016, obligatia aplicarii regimului de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427 intervine la aceeasi data.

Din acest motiv, operatiunea trebuie raportata in luna Martie 2016, ca o achizitie intracomunitara la cursul de schimb valabil la data facturii,  atat prin declaratia cod 390  cu cod A cat si prin decontul de TVA cod 300.
 
Suma TVA pentru aplicarea regimului de taxare inversa se determina la o baza de impozitare calculata prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre partenerul extern, respectiv la data de 30.03.2016 fara a mai reveni in data de 2.04.2016, la data primirii marfurilor, nici asupra  bazei de impozitare, dar nici asupra regimului de taxare inversa.

Inregistrarile contabile se efectueaza dupa cum urmeaza:

In data de 30.03.2016:
327                                =        401  - curs valutar la data facturii
"Marfuri in curs                "Furnizori"
de aprovizionare"

si concomitent,
            4426           =              4427                  - curs valutar la data facturii
"TVA deductibila"                "TVA colectata"

In data de 02.04.2016:
La momentul primirii marfurilor, in baza receptiei acestora, se efectueaza inregistrarea contabila:
371                                   =       327                         ( curs valutar la data receptiei)
"Marfuri"                               "Marfuri in curs de aprovizionare"
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie intracomunitaradeclaratia 300declaratia 390decont tvataxare inversa


Data aparitiei: 27 Aprilie 2016

Votati articolul "Achizitie intracomunitara si note contabile pentru receptie. Ce inregistrari contabile facem?":
Rating:

Nota: 4.44 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X