In randurile de mai jos, vom vedea daca la data deschiderii procedurii de insolventa pentru o societate, aceasta este obligata sa depuna un bilant de inchidere a anului fiscal avand in vedere prevederile art. 27 din Legea 82/1991 alin. (9): "Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent indiferent de durata sa". In cazul unui raspuns afirmativ, vom stabili si care va fi formularul obligatoriu.
Se face referire la un comunicat anterior din anul 2015 prin care se precizeaza ca "Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau a lichidarii persoanelor respective se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in conditiile prevazute de reglementarile contabile emise in acest sens. Astfel: la deschiderea procedurii de lichidare, persoanele juridice intrate in lichidare depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare (cod S1036)". In conditiile in care formularul S1036 se refera la pensiile private, vom stabili daca va fi folosit formularul S1039 cu bifarea primei casete.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Iata raspunsul oferit de specialist:
La data deschiderii procedurii de insolventa nu trebuie sa depuneti bilant daca nu s-a initiat procedura de lichidare. Operatiunile care se efectueaza de societatile care intra in stare de insolventa sunt reglementate de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.
Potrivit prevederilor din Anexa la OMFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor:
- in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1 indice 1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.
Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.
Situatiile financiare intocmite potrivit prevederilor prezentului punct reprezinta situatii financiare cu scop special, fiind destinate operatiunilor de fuziune, divizare si lichidare a societatilor.
In scopul intocmirii situatiilor financiare prevazute la art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor, se vor evidentia in contabilitate operatiunile efectuate pe parcursul lichidarii si se va intocmi balanta de verificare.
Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Deasemenea pe perioada lichidarii, potrivit prevederilor art.36 alin. (3) din Legea 82/1991 privind legea contabilitatii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.
In vederea efectuarii lichidarii cat si la terminarea operatiunilor de lichidare se intocmeste bilantul de lichidare, formular S1039 prin bifarea casutelor corespunzatoare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal