email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilant depus cu ocazia deschiderii procedurii de lichidare. Cum procedam?

bilant depusprocedura de lichidareinsolventasituatii financiarelegea 82/2991

In randurile de mai jos, vom vedea daca la data deschiderii procedurii de insolventa pentru o societate, aceasta este obligata sa depuna un bilant de inchidere a anului fiscal avand in vedere prevederile art. 27 din Legea 82/1991 alin. (9): "Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent indiferent de durata sa". In cazul unui raspuns afirmativ, vom stabili si care va fi formularul obligatoriu.

Se face referire la un comunicat anterior din anul 2015 prin care se precizeaza ca "Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau a lichidarii persoanelor respective se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in conditiile prevazute de reglementarile contabile emise in acest sens. Astfel: la deschiderea procedurii de lichidare, persoanele juridice intrate in lichidare depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, Situatiile financiare anuale intocmite in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau lichidare (cod S1036)". In conditiile in care formularul S1036 se refera la pensiile private, vom stabili daca va fi folosit formularul S1039 cu bifarea primei casete.

Iata raspunsul oferit de specialist:

La data deschiderii procedurii de insolventa nu trebuie sa depuneti bilant daca nu s-a initiat   procedura de lichidare. Operatiunile care se efectueaza de societatile care intra in stare de insolventa sunt reglementate de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Potrivit prevederilor din Anexa la OMFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor:

- in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1 indice 1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare intocmite potrivit prevederilor prezentului punct reprezinta situatii financiare cu scop special, fiind destinate operatiunilor de fuziune, divizare si lichidare a societatilor.


In scopul intocmirii situatiilor financiare prevazute la art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor, se vor evidentia in contabilitate operatiunile efectuate pe parcursul lichidarii si se va intocmi balanta de verificare.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.

Deasemenea pe perioada lichidarii, potrivit prevederilor art.36 alin. (3) din Legea 82/1991 privind legea contabilitatii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.

In vederea efectuarii lichidarii cat si la terminarea operatiunilor de lichidare se intocmeste bilantul de lichidare, formular S1039 prin bifarea casutelor corespunzatoare.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilant depusprocedura de lichidareinsolventasituatii financiarelegea 82/2991


Data aparitiei: 11 Iulie 2016

Votati articolul "Bilant depus cu ocazia deschiderii procedurii de lichidare. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X