In analiza urmatoare, avem o societate care se afla in procedura insolventei astfel ca vom stabili ce obligatii fiscale are si ce fel de bilant trebuie sa depuna, precum si cand si cum se preia tabelul de creante (monografie contabila).
Intrarea in insolventa poate fi urmata fie de aplicarea unui plan de reorganizare, fie de lichidarea societatii.
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In ambele cazuri, in perioada insolventei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal in mod obisnuit. Daca se decide reorganizarea - bilantul depus va fi cel obisnuit, in termenul legal.
Daca se decide lichidarea se va depune Bilantul de lichidare (formular S1039) si declaratia 010 in care se va mentiona in cartusul VI data inceperii lichidarii si, din nou, dupa dizolvare, data dizolvarii pentru ca firma sa inceteze a mai fi subiect de drept fiscal.
Bilantul de lichidare se depune:
- LA ANAF pentru a obtine certificatul fiscal (care atesta ca nu aveti datorii sau declaratii nedepuse) impreuna cu hotararea AGA de lichidare
- La ONRC in etapa de radiere
Pana la momentul prezentarii la ANAF cu Bilantul de lichidare veti depune si declaratia 101 (ati mentionat ca sunteti platitori de impozit pe profit) si veti plati - daca este cazul - impozitul pe profit inregistrat de firma in urma lichidarii.
Daca prin "preluarea tabelului de creante" va referiti la faptul ca s-a emis o Hotarare judecatoreasca prin care datoriile firmei - care deja sunt inregistrate in patrimoniul societatii, deci nu mai trebuie preluate - au fost anulate total sau partial, atunci la data acestei Hotarari veti inregistra anularea datoriilor respective:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 - REDUCERE 40
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
401/462 = 758
Creantele detinute de firma - la fel - sunt deja in patrimoniu, deci nu mai trebuie preluate. Decizia de a se renunta la unele dintre ele se inregistreaza :
654 sau 658 (dupa caz) = 4111/4118/461.
Dupa incheierea partajului si inainte de radiere, daca asociatii- persoane fizice vor obtine un castig din lichidare, se va depune si declaratia 100 cu impozitul pe castigul din lichidare retinut acestora. (art. 94 si 97 din Codul fiscal).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil