Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Dosarul preturilor de transfer. Cine are obligatia intocmirii acestuia pana la 27 martie 2017?

dosarul preturilor de transferformular 101preturi de transfertranzactii cu persoane afiliate

Intrucat se apropie termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul 2016 - 27 martie 2017 - vom vedea in continuare care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer pana la acest termen.

In vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata a preturilor de transfer practicate in cadrul tranzactiilor desfasurate cu persoane afiliate, contribuabilii/platitorii au obligatia de a intocmi dosarul preturilor de transfer, in conditiile stabilite prin OANAF 442/2016.  Potrivit acestuia, au obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer urmatoarele categorii de contribuabili:

A. Contribuabilii/Platitorii din categoria marilor contribuabili care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din urmatoarele praguri de semnificatie.:
   - 200.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
   - 250.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
   - 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.

Contribuabilii/Platitorii care se incadreaza la aceste prevederi:
- au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer pana la data de 27 martie 2017.
- au obligatia sa prezinte la solicitarea organului de inspectie fiscala, pe perioada derularii unei inspectii fiscale, dosarul preturilor de transfer.

Termenul pentru punerea la dispozitie a dosarului preturilor de transfer va fi de maximum 10 zile calendaristice de la data solicitarii, dar nu mai devreme de 10 zile de la expirarea termenului stabilit pentru intocmire.

B. Contribuabilii/Platitorii din categoria marilor contribuabili, care nu se incadreaza in criteriile stabilite la pct. A, precum si contribuabilii/platitorii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare dintre pragurile de semnificatie prevazute la acest punct, au obligatia intocmirii si prezentarii dosarului preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala.

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator


Nivelul valoric al pragului de semnificatie pentru contribuabilii/platitorii din categoria marilor contribuabili, care nu se incadreaza in criteriile stabilite la pct. A, precum si pentru contribuabilii/platitorii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, in functie de tipul tranzactiei desfasurate, este:

   - 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
   - 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
   - 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.

Pentru acesti contribuabilii organul de inspectie fiscala va stabili termenul pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer, intre 30 si 60 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabililor/platitorilor, cu o perioada de cel mult 30 de zile calendaristice.

C. Contribuabilii/Platitorii din categoria marilor contribuabili, care nu se incadreaza in criteriile stabilite la pct. A, precum si contribuabilii/platitorii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, sub oricare dintre pragurile de semnificatie prevazute la pct. B vor documenta respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare.

Dosarul preturilor de transfer nu va fi solicitat si nu se intocmeste nici in urmatoarele situatii:

- de catre contribuabilul/platitorul beneficiar al unui acord de pret in avans, pentru tranzactiile si perioadele care sunt acoperite de acordul de pret in avans emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
- pentru tranzactiile pentru care a fost emisa o decizie de ajustare/estimare a venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliate.

Astfel, incepand cu anul 2016 din punct de vedere al obligatiei de intocmire a dosarului preturilor de transfer entitatile se impart in trei mari categorii:

1. Entitati care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer pana la termenul anual de depunere a declaratiei de impozit pe profit - Formular 101.
2. Entitati care au obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer la solicitarea organelor fiscale.
3. Entitati care nu au obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer insa au obligatia sa documenteze respectarea principiului valorii de piata, in cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale in vigoare.

Pentru contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer aceasta este o povara in plus intr-o perioada si asa destul de aglomerata cu inchiderea exercitiului financiar si definitivarea impozitului pe profit.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosarul preturilor de transferformular 101preturi de transfertranzactii cu persoane afiliate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Martie 2017


Votati articolul "Dosarul preturilor de transfer. Cine are obligatia intocmirii acestuia pana la 27 martie 2017?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Creditare societate nou infiintata srl

Intrebare: In cazul unei societati noi infiintate care nu are deloc incasari are doar plati, se poate face un contract de crediatare cu administratorul firmei, in acest caz se taie dispozitie de incasare sau doar chitanta (nu are chitantier sau facturier).
In contractul de creditare se specifica suma pe care o crediteaza administraorul si la ce termen trebuie sa o dea inapoi.
Inregistrarile contabile sunt 5311=542?
Multumesc frumos!

Raspuns: Inregistrarea este pe contul 455, trebuie sa aveti contractul de creditare si este bine daca aveti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016