email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a modificat legislatia pentru firmele mijlocii si sediile secundare

Modificaricontribuabili mijlociisedii secundareANAFordinulcifra de afaceri

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial din 07 octombrie 2014, a fost publicat un Ordin ANAF privind modificarea administrarii contribuabililor mijlocii ce au infiintate sedii secundare.

Astfel, acest ordin se aplica atat contribuabililor ce au sedii secundare unde isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, cat si contribuabililor ce au sedii secundare fara salariati sau cu mai putin de 5 salariati.

In cazul in care la sediile secundare isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, implicatiile fiscale sunt mai ample si sunt necesare eforturi din partea contribuabililor pentru a respecta prevederile normative, noteaza HotNews.ro, adaugand ca odata cu acest ordin competenta fiscala in administrarea sediilor secundare, indiferent de numarul de salariati, va fi in sarcina autoritatii fiscale la care este arondat contribuabilul din categoria celor mijlocii.

Inaintea de aceasta modificare, noteaza sursa, administrarea sediului secundar a fost in competenta autoritatii fiscale, ce deservea aria administrativ teritoriala unde este infiintat sediul secundar.
 
In concret, explica HotNews.ro,  pentru o societate contribuabil mijlociu, cu sediul social in Bucuresti, ce a infiintat un sediu secundar in Iasi, administrarea fiscala a sediului secundar a fost in competenta Administratiei Financiare din Iasi. Dupa aceasta modificare, administrarea fiscala a sediului secundar se va face de catre Administratia Financiara pentru contribuabilii mijlocii din Bucuresti.

Aceeasi sursa atrage atentia ca desi nu se precizeaza in mod concret prin noul ordin, sediul secundar ce se transfera trebuie declarat la autoritatea fiscala la care va fi arondat. De asemenea, HotNews.ro atrage atentia asupra acestor aspecte:

"Chiar daca autoritatile fiscale au obligatia sa transfere dosarul contribuabilului, va recomandam sa urmariti cu maxima atentie aceasta procedura, avand in vedere decalajele de timp inerente. In aceeasi logica, trebuie radiate sediile secundare declarate la primele autoritati fiscale, conform procedurii aferente".


Se considera totodata ca fiind aplicabil "termenul general de declarare a oricarei modificari aferente unui contribuabil, de 30 de zile, aplicabil si sediilor secundare, conform art. 74 alin. (1) din Codul de procedura fiscala".

Contribuabili mijlocii, administrati distinct, sunt considerate persoanele juridice cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie a anului precedent cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei, selectati in ordine descrescatoare a cifrei de afaceri.



de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Modificaricontribuabili mijlociisedii secundareANAFordinulcifra de afaceri


Data aparitiei: 09 Octombrie 2014

Votati articolul "ANAF a modificat legislatia pentru firmele mijlocii si sediile secundare":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X