email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a modificat legislatia pentru firmele mijlocii si sediile secundare

Modificaricontribuabili mijlociisedii secundareANAFordinulcifra de afaceri

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial din 07 octombrie 2014, a fost publicat un Ordin ANAF privind modificarea administrarii contribuabililor mijlocii ce au infiintate sedii secundare.

Astfel, acest ordin se aplica atat contribuabililor ce au sedii secundare unde isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, cat si contribuabililor ce au sedii secundare fara salariati sau cu mai putin de 5 salariati.

In cazul in care la sediile secundare isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, implicatiile fiscale sunt mai ample si sunt necesare eforturi din partea contribuabililor pentru a respecta prevederile normative, noteaza HotNews.ro, adaugand ca odata cu acest ordin competenta fiscala in administrarea sediilor secundare, indiferent de numarul de salariati, va fi in sarcina autoritatii fiscale la care este arondat contribuabilul din categoria celor mijlocii.

Inaintea de aceasta modificare, noteaza sursa, administrarea sediului secundar a fost in competenta autoritatii fiscale, ce deservea aria administrativ teritoriala unde este infiintat sediul secundar.
 
In concret, explica HotNews.ro,  pentru o societate contribuabil mijlociu, cu sediul social in Bucuresti, ce a infiintat un sediu secundar in Iasi, administrarea fiscala a sediului secundar a fost in competenta Administratiei Financiare din Iasi. Dupa aceasta modificare, administrarea fiscala a sediului secundar se va face de catre Administratia Financiara pentru contribuabilii mijlocii din Bucuresti.

Aceeasi sursa atrage atentia ca desi nu se precizeaza in mod concret prin noul ordin, sediul secundar ce se transfera trebuie declarat la autoritatea fiscala la care va fi arondat. De asemenea, HotNews.ro atrage atentia asupra acestor aspecte:

"Chiar daca autoritatile fiscale au obligatia sa transfere dosarul contribuabilului, va recomandam sa urmariti cu maxima atentie aceasta procedura, avand in vedere decalajele de timp inerente. In aceeasi logica, trebuie radiate sediile secundare declarate la primele autoritati fiscale, conform procedurii aferente".


Se considera totodata ca fiind aplicabil "termenul general de declarare a oricarei modificari aferente unui contribuabil, de 30 de zile, aplicabil si sediilor secundare, conform art. 74 alin. (1) din Codul de procedura fiscala".

Contribuabili mijlocii, administrati distinct, sunt considerate persoanele juridice cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie a anului precedent cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei, selectati in ordine descrescatoare a cifrei de afaceri.



de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Modificaricontribuabili mijlociisedii secundareANAFordinulcifra de afaceri


Data aparitiei: 09 Octombrie 2014

Votati articolul "ANAF a modificat legislatia pentru firmele mijlocii si sediile secundare":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X