email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli cu spatiu inchiriat. Cum intocmim monografia contabila?

monografie contabilaamenajarispatiu inchiriatinregistrari contabileinvestitii

In analiza de mai jos, o societetea X amenajeaza un magazin intr-o locatie inchiriata. Amenajarile sunt efectuate de catre societatea Y. Conform contractului de inchiriere locatarul (societatea X) vinde amenajari in valoare de 90.000 euro catre locator (societatea Z). Amenajarile au fost facturate de societatea Y catre societatea X. 

Vom vedea care este monografia contabila in cazul societatii X pentru achizitia de amenajari (90.000 euro) si vanzarea catre alta societate (refacturare doar 60.000 euro din cei 90.000) fara a trece aceste amenajari prin imobilizari corporale.

Societatea X face amenajari la spatiul inchiriat de la Z. Plateste pentru acestea 90.000 + TVA , refactureaza proprietarului Z numai 60.000 + TVA  si nu doreste sa receptioneze in contabilitatea proprie imobilizari.

Pentru ca vorbiti de sume mari cu TVA si doriti sa evitati receptia de imobilizari (care ar fi operatiunea corecta), aveti grija ca documentele (comenzi, contracte, acte aditionale etc.) sa acopere inregistrarile contabile.

- Z , proprietarul, solicita lui X sa amenajeze in numele sau spatiul si aproba o investitie de 60.000 + TVA. 

- In plus fata de investitia pe care o face in numele lui Z, X mai face cheltuielii cu reparatii si intretinere de 30.000 + TVA 
Primirea facturilor de la Z
         %      =        401
      461                                        60.000
     6XX                                         30.000
     4426

Refacturarea investitiei comandate catre X


4111     =         %
                     461               60.000
                     4426        

Vedeti sectiunea "Cheltuieli ulterioare" din OMFP 1802/2014.
De exemplu:

"228. ‐ Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract
de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le‐a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii."
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaamenajarispatiu inchiriatinregistrari contabileinvestitii


Data aparitiei: 16 Iunie 2017

Votati articolul "Cheltuieli cu spatiu inchiriat. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X