Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Regimul fiscal al veniturilor din arendarea bunurilor agricole in 2017

venituri arendarebunuri agricolecedarea folosintei bunurilorvenitul net din arenda

Veniturile din arendarea bunurilor agricole obtinute de persoane fizice constituie venituri din cedarea folosintei bunurilor.

Impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final. 

Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut. 

Venit net = venit brut - 40% x venit brut
Impozit = 16% x venit net

Persoanele fizice care obtin venituri din arendarea bunurilor agricole datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate pentru aceste venituri. 

Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de catre arendator pentru veniturile obtinute din arendarea bunurilor agricole, se calculeaza - prin aplicarea cotei de 5,5 % asupra bazei de calcul , se retine de catre arendas si se plateste de acesta pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost platite veniturile.

In ceea ce priveste baza de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate, conform art. 173 alin. (2) din Codul fiscal, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din arendarea bunurilor agricole in regim de retinere la sursa a impozitului este diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila determinata prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si nu poate fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut, in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia. 

Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat in anul 2017 este de 3.131 lei.

Ca urmare, baza maxima de calcul este plafonata lunar la 5 salarii medii brute - respectiv 15.655 lei. 

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Pentru veniturile din arendarea bunurilor agricole realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2017,  contributia anuala de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice se stabileste de organul fiscal competent conform art. 179 din Codul fiscal. 

Contributia anuala de asigurari sociale de sanatate se stabileste, de organul fiscal competent, in anul urmator celui de realizare a veniturilor, prin decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate. 

Contributia anuala se calculeaza prin aplicarea cotei individuale asupra bazei anuale de calcul, determinata ca suma a bazelor lunare de calcul asupra carora se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate, aferente veniturilor. 

Baza anuala de calcul nu poate fi mai mica decat valoarea a douasprezece salarii de baza minime brute pe tara si nici mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut inmultita cu 12 luni. In cazul persoanelor fizice care realizeaza atat venituri din arendare cat si venituri din salarii sau asimilate salariilor, baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate utilizata la incadrarea in plafonul minim prevazut se determina ca suma a tuturor bazelor lunare de calcul asupra carora se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate. 

In cazul in care baza anuala de calcul este sub nivelul plafonului minim - douasprezece salarii de baza minime brute pe tara - organul fiscal stabileste, prin decizia de impunere anuala, contributia de asigurari sociale de sanatate datorata la nivelul contributiei anuale aferenta plafonului anual minim. 

In cazul in care baza anuala de calcul este mai mare decat plafonul maxim - valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut inmultita cu 12 luni-  organul fiscal stabileste, prin decizia de impunere anuala, contributia de asigurari sociale de sanatate datorata la nivelul contributiei anuale aferenta plafonului anual maxim. 

Sumele de plata stabilite prin decizia de impunere anuala se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, iar cele achitate in plus se compenseaza sau se restituie potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. 

Prin exceptie, baza anuala de calcul nu se incadreaza in acest plafon minim - pe perioada in care persoanele fizice care realizeaza veniturile din arendare se incadreaza in categoria persoanelor care au calitatea de pensionari sau in categoria celor prevazute la art. 154 alin. (1) lit. a), b), d) -g) din Codul fiscal, respectiv:

 a) copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenicii sau studentii, precum si persoanele care urmeaza modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldati sau gradati profesionisti.

b) tinerii cu varsta de pana la 26 de ani care provin din sistemul de protectie a copilului. 

d) persoanele ale caror drepturi sunt stabilite prin Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistratilor care au fost inlaturati din justitie pentru considerente politice in perioada anilor 1945-1989, cu modificarile ulterioare, prin Ordonanta Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea nr. 309/2002 privind recunoasterea si acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar in cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 1950-1961, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si persoanele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 1 din Legea recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989 si pentru revolta muncitoreasca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru drepturile banesti acordate de aceste legi;

e) persoanele cu handicap, pentru veniturile obtinute in baza Legii nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; 

f) bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii, pana la vindecarea respectivei afectiuni; 

g) femeile insarcinate si lauzele, daca nu realizeaza venituri asupra carora se datoreaza contributia sau daca nivelul lunar al acestora este sub valoarea salariului de baza minim brut pe tara. 
 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
venituri arendarebunuri agricolecedarea folosintei bunurilorvenitul net din arenda

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Octombrie 2017


Votati articolul "Regimul fiscal al veniturilor din arendarea bunurilor agricole in 2017":
Rating:

Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Evaluare cladiri

Intrebare: In cazul in care se face evaluarea cladirilor in luna martie dar la situatia cladirilor din 31.12.2011, in ce luna trebuie inregistrata in balanta diferentele din raportul de evaluare? Ce acte trebuie duse la Primarie - taxe si impozite pt. a inregistra aceasta diferenta?

Raspuns: Daca inregistrez in contabilitate valoarea cladirii la data emiterii raportului pe lunile ian,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 097 - termen de depunere si instructiuni de completare

    • Aveti nelamuriri in ceea ce priveste modelul si continutul declaratiei 097? Va prezentam mai jos ce reprezinta mai exact acest formular fiscal, ce categorie de contribuabili este vizata, dar si cum trebuie completat fara greseli. Salvati si termenul de depunere ca sa evitati suprizele neplacute pe care le puteti avea ulterior. Ce este declaratia 097? Formularul 097 reprezinta Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii siste...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X