Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Refacturarea cheltuielilor. Cum se procedeaza conform noilor modificari din domeniul TVA?

Refacturarea cheltuielilor. Cum se procedeaza conform noilor modificari din domeniul TVA?
tva redusrefacturare cheltuielicota de 5%

Operatiunea de refacturare a cheltuielilor este reglementata prin normele de aplicare ale art. 286 "Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si servicii efectuate in interiorul tarii", din Codul fiscal. Pentru a afla cum se procedeaza de acum incolo, avand in vedere ca u intrat in vigoare noi modificari in domeniul TVA, anume reducerea la 5% pentru anumite sectoare, vom dezbate un studiu de caz.

Subiectul il reprezinta o firma care se ocupa cu servicii de organizare de evenimente. Pentru un contract in derulare cu un partener a contractat cu o alta firma detinatoarea unui hotel serviciile de masa, cazare si inchiriere sala de conferinte. Vom afla de la expertul nostru cu ce cota de TVA se va factura clientului serviciile enumerate mai sus, facturile furnizorului fiind cu cotele modificate de TVA.
 

Refacturarea cheltuielilor: raspunsul specialistului

 Refacturarea cheltuielilor este reglementata prin normele de aplicare ale art. 286 "Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si servicii efectuate in interiorul tarii" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, la pct. 31 alin. (4), (5) si (6) unde se mentioneaza ca se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


 - persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/servicii are au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
 - persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.
Norme metodologice pct. 31. alin. (4) "In cazul refacturarii de cheltuieli, se aplica structura de comisionar conform prevederilor pct. 7 alin. (4) sau, dupa caz, ale pct. 8 alin. (3). Totusi, structura de comisionar nu se aplica in situatia in care se aplica prevederile pct. 30 alin. (4) si (5), respectiv daca sunt cheltuieli cu impozite si taxe sau sunt cheltuieli accesorii, care cad in sarcina furnizorului/prestatorului in legatura cu operatiunile pe care le-a realizat, fiind recuperate de la client.
(5) Se considera ca are loc o refacturare de cheltuieli, in sensul alin. (4), atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila urmareste doar recuperarea contravalorii unor achizitii de bunuri/ servicii care au fost efectuate pe numele sau, dar in contul altei persoane;
b) persoana impozabila nu recupereaza mai mult decat cheltuiala efectuata.

(6) In masura in care persoana impozabila poate face dovada ca singurul scop este refacturarea de cheltuieli, fiind indeplinite conditiile prevazute la alin. (5), nu este obligata sa aiba inscrisa in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Spre deosebire de situatia prezentata la alin. (3), in cazul structurii de comisionar persoana impozabila are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor de bunuri/servicii care vor fi refacturate, in conditiile legii, si are obligatia de a colecta taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile taxabile. Se considera ca la aplicarea structurii de comisionar exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre persoana care refactureaza cheltuieli efectuate pentru alte persoane, indiferent de natura operatiunilor refacturate.

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Planul de Conturi General 2019
Planul de Conturi General 2019

Pentru fiecare cheltuiala refacturata se va aplica regimul fiscal al operatiunii de refacturate, referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile livrarii/prestarii refacturate".

Practic, la refacturare, beneficiarul (societatea dumneavostra) aplica structura de comisionar, caz in care primeste facturi emise pe numele sau si emite facturi pe numele clientilor sai care au beneficiat de serviciile de cazare si restaurant. Astfel, la emiterea facturii se respecta acelasi regim si aceiasi  cota de TVA aplicata de catre prestatorul de servicii de cazare si restaurant, in cazul dumneavostra cota de 5%.
 



Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Alina Elena Hoara – consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tva redusrefacturare cheltuielicota de 5%

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 23 Noiembrie 2018


Votati articolul "Refacturarea cheltuielilor. Cum se procedeaza conform noilor modificari din domeniul TVA?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Activitate suspendata cabinet avocat

Intrebare: Cabinet avocat care si-a suspendat activitatea pentru 1(un) an deoarece a intrat in concediu de ingrijire copil cu data de 01.09.2014, s-au facut toate demersurile la finante , mai exact decizie de la finante unde este prevazuta data incetarii, dar cabinetul de avocat a mai avut de incasat onorarii pentru care a trebuit sa taie chitanta , a mai taiat chitanta pentru banii care i-a primit de la Baroul de Avocati reprezentand concediu sarcina si a platit la Barou cotele.Cum inregistrez in contabilitate aceste chitante daca activitatea este suspendata, cum procedez in acest caz.
Multumesc

Raspuns: In cazul suspendarii activitatii, inregistrarile contabile se reiau la data la care se reincepe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Noiembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X