email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua declaratie 112. Ghidul ultimelor modificari fiscale

Noua declaratie 112. Ghidul ultimelor modificari fiscale
declaratia 112cod fiscaloug 1142018

Prin OMFP 611/2019 publicat in M.Of. nr. 123 din 12.02.2019 au fost aprobate modelul, continutul, modalitatile de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" – Formular 112. Noul formular se utilizeaza incepand cu obligatiile declarative din luna februarie 2019, respectiv pentru declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2019 si poate fi descarcat de pe site-ul ANAF de la adresa: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/112.html
 

Principalele modificari aduse formularului sunt generate de modificarile din legislatia specifica generate de:

    •  OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene;
    • H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Astfel, printre modificarile formularului, mentionam:


    1. Pentru salariatii, nomenclatorul ”Tip asigurat” este dezvoltat pe:

    • salariat fara studii superioare, cu studii superioare si vechime sub 1 an sau salariat care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor ale caror coduri CAEN nu se regasesc la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
    • salariat cu studii superioare si vechime peste 1 an, inclusiv cel care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor ale caror coduri CAEN nu se regasesc la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal
    • salariat care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor ale caror coduri CAEN se regasesc la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal
 

    2. Introducerea unor casete in Anexa angajator 1.1:

Cifra de afaceri totala cumulata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare – se completeaza cu suma veniturilor cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, rezultate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, dupa deducerea, cumulat de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, a reducerilor comerciale, a taxei pe valoarea adaugata si a altor impozite direct legate de cifra de afaceri, evidentiate potrivit OMFP 1802/2014, sau, dupa caz, OMFP 2844/2016, la care:

   1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:

   a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;
   b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
   c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;

   2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.

Sumele care se adauga/se scad sunt aferente pentru intreaga activitate desfasurata de angajator, inclusiv cea din activitatea efectiv desfasurata corespunzator codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5.

Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare - se completeaza de angajatorii care desfasoara una sau mai multe activitati printre care se regasesc si codurile CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, cu cifra de afaceri realizata efectiv din activitatile desfasurate corespunzator codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal, cu suma veniturilor, cumulat de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, rezultate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, dupa deducerea, cumulat de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare a reducerilor comerciale, a taxei pe valoarea adaugata, a altor impozite direct legate de cifra de afaceri si a veniturilor realizate din redevente, locatii de gestiune si chirii, evidentiate OMFP 1802/2014, sau, dupa caz, OMFP 2844/2016, la care:

   1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:

   a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;
   b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
   c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;

   2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.
Sumele care se adauga/se scad sunt aferente activitatii efectiv desfasurate de catre angajator corespunzator codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

La "Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare" se iau in calcul numai veniturile din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale si a marfurilor din productia proprie.

- Ponderea veniturilor realizate din activitatea de constructii in totalul cifrei de afaceri    

- Indeplineste conditiile pentru aplicarea facilitatilor din sectorul constructiilor (D/N)

    3. Introducerea posibilitatii de declarare pentru scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru persoanele fizice prevazute la art.4 alin. (3) din L336/2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajarii tinerilor in sectoarele agricultura, acvacultura si industria alimentara.
 

    4. Alte clarificari:

    • stabilirea nivelului cifrei de afaceri se efectueaza in mod similar si in cazul angajatorilor care nu au obligatia sa conduca contabilitatea in partida dubla si sa intocmeasca situatii financiare anuale, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, inclusiv in cazul celor care tin contabilitatea in partida simpla.

    • in situatia in care un angajator desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 si prin sedii secundare, cifra de afaceri luata in calcul la stabilirea indeplinirii conditiilor este cea determinata la nivelul intregii activitati.

    • in aplicarea dispozitiilor art. 146 alin. (52) lit. e) din Codul fiscal privind plata CAS si CASS la nivelul salariului minim, intrucat in anul 2019 se utilizeaza mai multe valori ale salariului minim brut pe tara, in situatia  in care  un anagajat incheie doua sau mai multe contracte individuale de munca cu timp partial de lucru cu angajatori care nu desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si cu angajatori care desfasoara astfel de activitati, salariul minim brut pe tara luat in calcul este cel cu valoarea cea mai mica.

    • facilitatile ce vizeaza obligatiile fiscale datorate de angajatori se aplica cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat, dupa aprobarea schemei de ajutor.


de Irina Dumitrescu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112cod fiscaloug 1142018


Data aparitiei: 19 Februarie 2019

Votati articolul "Noua declaratie 112. Ghidul ultimelor modificari fiscale":
Rating:

Nota: 4.24 din 5 din 17 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X