email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea beneficiarului real de catre societati comerciale si ONG-uri

Declararea beneficiarului real de catre societati comerciale si ONG-uri
beneficiar realLegea nr. 129/2019spalarea banilor

Persoanele juridice au o noua obligatie fiscala – declararea beneficiarului real, o masura ce a fost inclusa in Legea nr. 129/2019. Acest act normativ priveste prevenirea si combaterea spalarii banilor si are intrare efectiva in vigoare la 17 ianuarie 2020 (in termen de 180 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial).
 

Dar "crearea unui cont in Sistemul Electronic de Transmisie Date (pentru desemnarea persoanei si pentru raportarea on-line) se poate face SI DUPA termenul de 180 de zile prevazut la art. 60 alin.(3) din Legea nr. 129/2019, respectiv SI DUPA DATA DE 21 IANUARIE 2020", potrivit unui anunt publicat pe site-ul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.
 

Etapele obtinerii unui cont in Sistemul Electronic de Transmisie Date (SETD):

    1. Accesarea Sistemul Electronic de Transmisie Date(SETD) la adresa https://raportare.onpcsb.ro

    2. Completarea datelor in pagina de inregistrare

    3. Tiparirea si salvarea formularului generat, continand solicitarea de alocare a unui cont de utilizator

    4. Transmiterea la ONPCSB a formularului semnat si stampilat, in original prin posta, curier sau depunere la registratura

    5. Comunicarea de catre ONPCSB a parolei de acces prin unul din modurile de mai jos:

    •  predare personala reprezentantului care depune la registratura solicitarea, in baza unei imputerniciri si a documentului de identitate

    •  prin posta este necesara comunicarea adresei complete de corespondenta.

 

Este important de retinut ca Declaratia privind beneficiarii reali ai unei persoane juridice este un formular obligatoriu. Nerespectarea depunerii acestuia, la termenul prevazut prin lege, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 - 10.000 lei.

Beneficiarul real este orice persoana fizica ce detine sau controleaza in cele din urma clientul si/sau persoana fizica in numele caruia/careia se realizeaza o tranzactie, o operatiune sau o activitate.
 

Conform Legii nr. 129/2019, Art. 4, alin. 2, beneficiarul real este reprezentat de:
 
1. Persoana sau persoanele fizice care detin ori controleaza in cele din urma o persoana juridica prin exercitarea dreptului de proprietate, in mod direct sau indirect, asupra unui numar de actiuni sau de drepturi de vot suficient de mare pentru a-i asigura controlul ori prin participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace, persoana juridica detinuta sau controlata nefiind o persoana juridica inregistrata la registrul comertului ale carei actiuni sunt tranzactionate pe o piata reglementata si care este supusa unor cerinte de publicitate in acord cu cele reglementate de legislatia Uniunii Europene ori cu standarde fixate la nivel international. Acest criteriu este considerat a fi indeplinit in cazul detinerii a cel putin 25% din actiuni plus o actiune sau participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice intr-un procent de peste 25%;
 
2. Persoana sau persoanele fizice ce asigura conducerea persoanei juridice, in cazul in care, dupa epuizarea tuturor mijloacelor posibile si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana fizica in conformitate cu pct. 1 ori in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, caz in care entitatea raportoare este obligata sa pastreze si evidenta masurilor aplicate in scopul identificarii beneficiarului real in conformitate cu pct. 1 si prezentul punct;


Citeste si raspunsurile OFICIALE oferite de ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor).


Ce spune Legea nr. 129/2019 despre declararea beneficiarului real
 

Pentru societatile comerciale beneficiarul real se declara conform art.56. Alin.4

Articolul 56

(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

(2) Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.

(3) Datele de identificare ale beneficiarului real in sensul alin. (1) sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.

(4) Declaratia anuala se depune la oficiul registrului comertului in care este inmatricula persoana juridica in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale, iar daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.

(5) Declaratia prevazuta la alin. (1) se poate da in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se poate depune in forma autentica, personal sau prin reprezentant.

 

Pentru societatile care se vor infiinta ulterior modicarilor legislative, declaratia privind  beneficiarul real se va depune odata cu documentatia necesara infiintarii firmei, cat si ulterior (anual sau atunci cand este necesar).
 

Pentru ONG se declara conform art.53 alin.3 care modifica OG26/2000 aprobata prin Legea 246/2005

Articolul 53 Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: Dupa articolul 34^3 se introduc doua noi articole, articolele 34^4 si 34^5, cu urmatorul cuprins:

Articolul 34^4

(1) Anual sau ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligatia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor.

(2) In acest scop, consiliul director al asociatiei sau fundatiei imputerniceste o persoana fizica pentru a comunica, printr-o declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, datele de identificare ale beneficiarului real.

(3) Declaratia anuala prevazuta la alin. (1) se comunica Ministerului Justitiei pana la data de 15 ianuarie.

(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia prevazuta la alin. (1) se depune in termen de 30 zile de la data la care aceasta a intervenit.


Nerespectarea de catre o asociatie sau fundatie a obligatiei prevazute la art. 344 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 2.500 lei.


Necomunicarea de catre o asociatie sau fundatie a datelor de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor, daca aceasta a fost anterior sanctionata pentru nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 344, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 5.000 lei.

La articolul 39 alineatul (11), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
e) datele de identificare ale persoanelor fizice: numele, prenumele, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, respectiv denumirea, sediul si codul de identificare fiscala a persoanelor juridice, cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita recunoasterea statutului de utilitate publica;".

In cazul necomunicarii datelor de identificare ale beneficiarului real in termenul prevazut la art. 345 alin. (7), asociatia se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor."


In cazul in care asociatia sau fundatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la art. 56 alin. (1) lit. a)-c) sau art. 56 alin. (11), bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor Publice, sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia sau fundatia isi avea sediul, daca aceasta din urma era de interes local."


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
beneficiar realLegea nr. 129/2019spalarea banilor


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2020

Votati articolul "Declararea beneficiarului real de catre societati comerciale si ONG-uri":
Rating:

Nota: 3.98 din 5 din 28 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X