Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

PROIECT Declaratia privind beneficiarul real – o obligatie in minus pentru firmele formate doar din persoane fizice

PROIECT Declaratia privind beneficiarul real – o obligatie in minus pentru firmele formate doar din persoane fizice
declaratia privind beneficiarul reallegea 129/2019spalarea banilor

Declaratia privind beneficiarul real a fost introdusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Potrivit normelor actuale,  toate societatile comerciale, asociatiile si fundatiile trebuie sa depuna anual o declaratie prin care sa ateste cine este beneficiarul real. Un nou proiect aparut la orizontul legislativ propune eliminarea obligatiei depunerii Declaratiei privind beneficiarul real in cazul societatilor, inclusiv asociatii si fundatii, formate doar din persoane fizice.

Acest act normativ sustine simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unor persoane juridice prin modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
 

Iata mai jos lista de modificari care ar putea fi introduse in lege daca proiectul va fi aprobat:

 

1. AlineatuI (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.”
 

2. Dupa alineatul (1) al articolului 56, se introduc doua noi alineate, alineatele (11) si (12), cu urmatorul cuprins:

„(11) Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1):

 a) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat;

b) persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice.

(12) In cazul persoanelor exceptate conform alineatului (11) litera b), Registrul beneficiarilor reali va fi completat din oficiu de catre Oficiul National al Registrului Comertului pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare, sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.”
 

3. AlineatuI (4) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 „(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.”


4. AlineatuI (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia celor prevazute la articolul 56 alineatul (11), depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.”
 

Art. II. - Ordonanta de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul 7, alineatul (2), litera c2) se modiflca si va avea urmatorul cuprins:


„c2) declarafie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. In cazul asociatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere §i completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.”
 

2. La articolul 17, alineatul (2), litera c2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c2) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. In cazul fundatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.”
 

3. Alineatul (1) al articolului 344 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligatia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii reali ai asociapilor si fundatiilor.”

4. Alineatul (3) al articolului 344 se abroga.


Care va fi impactul asupra mediului de afaceri?


O scadere semnificativa a operatiunilor birocratice si a costurilor inutile impuse persoanelor juridice vizate, usureaza procedura de inmatriculare a entitatilor si usureaza derularea afacerilor (indicatorul international „ease of doing business”).

Spre exemplu, s-ar excepta 942.003 dintr-un total de 978.245 de SRL-uri in Romania, adica 96.3%, astfel:

• 604.884 SRL-uri cu Asociat Unic, adica 98.36% din totalul SRL-urilor cu Asociat Unic §i 61.83% din totalul SRLurilor din Romania.

 • 337.119 SRL-uri cu mai multi asociati persoane fizice, adica aproximativ 35% din totalul SRL-urilor din Romania.

Din totalul SRL-urilor, ar ramane supuse obligatiei de declarare doar cele 36.242 de SRL-uri cu cel putin un asocial persoana juridica, adica 3.7%.

Efecte similare ar aparea si la nivelul societatilor de alt tip formate din persoane fizice, precum si la nivelul asociatiilor si fundatiilor. Astfel se aliniaza transpunerea Directivei 849 atat cu modul niai eficient si necostisitor in care a fost transpusa in alte state, cat si cu nevoile mediului de afaceri.


 

Citeste si: Normele pentru aplicarea Legii nr. 129/2019 privind prevenirea si combatarea spalarii banilor

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia privind beneficiarul reallegea 129/2019spalarea banilor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Martie 2020


Votati articolul "PROIECT Declaratia privind beneficiarul real – o obligatie in minus pentru firmele formate doar din persoane fizice":
Rating:

Nota: 4.04 din 5 din 37 voturi


Alte articole publicate in data de 05 Martie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Ar fi fff bine sa nu mai facem alte cozi la declaratii! Doamne ajta sa devina real acest proiect!
Data adaugarii: 05-Mar-2020
Postat de: user
Ar fi fff bine sa nu mai facem alte cozi la declaratii! Doamne ajta sa devina real acest proiect!
Data adaugarii: 05-Mar-2020

Subiectele saptamanii

  • Catalog mijloace fixe 2020 si durate normale de functionare

    • Consultati varianta actualizata a Catalogului mijloacelor fixe 2020 si duratele normale de functionare, aprobata prin H.G. nr. 2.139/2004 (Monitorul Oficial nr. 46/2005).    Organizarea prin catalog mijloace fixe presupune clasificarea mijloacelor fixe utilizate in economie si duratele normale de functionare ale acestora care corespund cu duratele de amortizare in ani, aferente regimului de amortizare liniar.  In Nomenclatorul mijloac...» citeste mai departe aici

  • Descarcare declaratii electronice actualizate de ANAF

    • Iti punem la dispozitie cele mai importante declaratii fiscale electronice actualizate de ANAF (Agentia Nationala de Administare Fiscala). Aceasta lista contine o serie de declaratii fiscale actualizate in 2020 si reprezinta un instrument util atat pentru profesionistii din domeniul financiar-contabil, cat si pentru restul contribuabililor care depun astfel de formulare.   Noutati despre modificarile declaratiilor electronice gasiti in sectiunea noastra ...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei 230: ANAF a publicat noul PDF inteligent

    • UPDATE in 9 aprilie 2020. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 230 – formularul valabil in 2020.   Formularul 230 reprezinta Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii/ Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, conform ...» citeste mai departe aici

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 300 - Decont de taxa pentru valoarea adaugata.   Modificarile aduse formularului sunt conforme cu OANAF nr. 2.227/2019, act ce a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 687 din data de 20 august 2019. Declaratia 300 a ajuns la versiunea A 6.0.3 din data de 2 septembrie 2019. Principalele modificari ale declaratiei 300 sunt dete...» citeste mai departe aici

  • Unii bugetari din Romania ar putea intra in somaj tehnic prin rotatie, cu 75% din salariul de baza

    • Bugetarii din anumite sectoare publice ar putea intra in somaj tehnic prin rotatie, cu 75% din salariul de baza, potrivit unui anunt facut de Violeta Alexandru, ministrul Muncii, pe Facebook.    “Trecem printr-o perioada in care multe lucruri s-au schimbat. Intr-o buna parte a sistemului public s-a redus activitatea. De la mediul privat, din datele pe care le vad zilnic despre contractele suspendate sau incetate, am cel mai clar semnal. Se...» citeste mai departe aici

  • Modificari legislative pentru vouchere de vacanta si tichete culturale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Specialistul Irina Dumitrescu ne prezinta in continuare noile modificari legislative pentru vouchere de vacanta si tichete culturale. Valabilitatea voucherelor de vacanta a fost prelungita pana la data de 31 mai 2021 si s-a stabilit valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru intervalul calendaristic.    Modificari privind voucherele de vacanta Pri...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X