email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG nr. 32/2020 – Noua procedura privind somajul tehnic este in MONITOR

OUG nr. 32/2020 – Noua procedura privind somajul tehnic este in MONITOR
somaj tehnicOUG 30/2020OUG 32/2020angajatori

Guvernul a adoptat o noua Ordonanta de urgenta pentru acordarea somajului tehnic - OUG nr. 32/2020. Noul act normativ modifica OUG nr 30/2020, aducand clarificari pe care mediul de afaceri le ceruse in repetate randuri. Documentul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020. 

 

DE RETINUT! 

- Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale si se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. Dupa ce angajatorul primeste sumele respective, in maxim 3 zile lucratoare trebuie sa le dea salariatilor.

 

Iti prezentam un GHID practic privind somajul tehnic - informatii complete despre procedura, studii de caz si modele de calcul >> 
 

Acte necesare pentru obtinerea somajului tehnic

Angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Angajatorii sunt cei care isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documente.
 

Alte forme - persoanele indreptatite depun, prin posta electronica, la agentia teritoriala, o cerere insotita de copia actului de identitate si o declaratie pe propria raspundere.

Plata se efectueaza in conturile bancare deschise la unitatile bancare de beneficiarii indemnizatiei prevazute la art. XV alin. (1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.

Plata indemnizatiei prevazute la art. II alin. (1) se realizeaza de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite, in continuare agentii teritoriale, beneficiarilor indemnizatiei prevazute la art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.


OUG nr. 32/2020 – textul ordonantei
 

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 231 din 21 martie 2020, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

1. La articolul XI, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului."
 

2. La articolul XI, alineatul (3) se abroga.

3. La articolul XI, dupa alineatul (8) se introduc cinci noi alineate, alineatele (9)-(13), cu urmatorul cuprins:

"(9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1).

(10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii starii de urgenta, acesta beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1) aferenta contractului individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

(11) In situatia in care bugetul angajatorului destinat platii cheltuielilor de personal permite, indemnizatia prevazuta la alin. (1) poate fi suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, in conformitate cu prevederile art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(12) Perioada prevazuta la alin. (1), pentru care salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate si angajatorii acestor salariati nu datoreaza contributia asiguratorie pentru munca conform prevederilor art. 2205 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie stagiu de cotizare fara plata contributiei in sistemul de asigurari sociale de sanatate pentru concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru stabilirea si calculul indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare in perioada prevazuta la alin. (1).

(13) In situatia in care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (12) este corespunzator unei fractiuni de luna, se utilizeaza salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare in perioada respectiva, corespunzator fractiunii de luna."

4. La articolul XII, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. XII. – (1) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1), angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."

5. La articolul XII, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (11) si (12), cu urmatorul cuprins:

"(11) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(12) Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale."

6. La articolul XIII, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor prevazute la art. XI alin. (1) se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor."

7. La articolul XIII, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) Plata indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor, in conditiile alin. (2)."

8. La articolul XIV, alineatul (2) se abroga.

9. Articolul XV se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. XV. – (1) Alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, care intrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, beneficiaza, din bugetul de stat, in baza declaratiei pe propria raspundere, de o indemnizatie lunara de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020 nr. 6/2020.

(2) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului de activitate sportiva, din initiativa structurii sportive, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele prevazute la art. 671 alin. (1) lit. a)-c) din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de o indemnizatie de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020 nr. 6/2020. Indemnizatia se suporta din bugetul de stat.

(3) Suplimentar fata de indemnizatia prevazuta la alin. (2), structura sportiva si persoanele prevazute la art. 671 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, au posibilitatea de a negocia si stabili de comun acord plata de alte indemnizatii compensatorii acordate de structura sportiva care sa compenseze diminuarea contraprestatiei financiare.

(4) Persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care intrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, beneficiaza din bugetul de stat prin agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, respectiv a municipiului Bucuresti de o indemnizatie lunara de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020 nr. 6/2020, in baza documentelor solicitate de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala.

(5) Indemnizatia prevazuta la alin. (1), (2) si (4) este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6) Prin derogare de la Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatiile fiscale prevazute la alin. (5) privind calculul, declararea si plata acestora se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice."

10. Dupa articolul XV se introduce un nou articol, articolul XV1, cu urmatorul cuprins:

"Art. XV1. – Pentru angajatii incadrati cu contract individual de munca, angajatorul solicita indemnizatia pe baza documentelor prevazute la art. XII alin. (1). In cazul in care personalul este incadrat prin alta modalitate prevazuta de lege, acesta va beneficia de prevederile art. XV."

11. Articolul XVIII se abroga.

12. Anexele nr. 1-3 se abroga.

Art. II. – Pentru categoriile de persoane prevazute la art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, plata indemnizatiei se realizeaza de la bugetul de stat alocat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si structurile sale subordonate.

Art. III. – (1) Plata indemnizatiei prevazute la art. II alin. (1) se realizeaza de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite, in continuare agentii teritoriale, beneficiarilor indemnizatiei prevazute la art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.

(2) Plata se efectueaza in conturile bancare deschise la unitatile bancare de beneficiarii indemnizatiei prevazute la art. XV alin. (1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.

Art. IV. – (1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (1) si (4), persoanele indreptatite depun, prin posta electronica, la agentia teritoriala, o cerere insotita de copia actului de identitate si o declaratie pe propria raspundere.

(2) Pentru persoanele prevazute la art. XV alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei, structurile sportive cu care persoanele au incheiate contracte de activitate sportiva depun, prin posta electronica, la agentiile teritoriale in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere, la care se ataseaza lista cu participantii la activitatea sportiva carora le-a fost suspendata activitatea.

(3) Plata indemnizatiei prevazute la alin. (2) se realizeaza catre structurile sportive care vor face plata catre beneficiarii contractelor de activitate sportiva.

(4) Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la alin. (1) si (2) se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministerelor de resort, dupa caz.

Art. V. – (1) Cererea si documentele prevazute la art. IV se transmit la agentiile teritoriale pana pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. 

(2) Plata indemnizatiei prevazute la art. II alin. (1) se face in cel mult 10 zile de la depunerea documentelor pentru perioada aferenta starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei din luna anterioara.

Art. VI. – (1) In vederea aplicarii art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru plata indemnizatiei prevazute de art. 32 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele indreptatite transmit agentiei pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, prin posta electronica, documentele doveditoare, dupa cum urmeaza:

a) pentru persoanele aflate in plata drepturilor, copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020;
b) pentru persoanele care urmeaza sa solicite drepturile, documentele doveditoare prevazute de art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.

(2) Documentul care atesta ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 poate fi, dupa caz, certificatul medical sau adeverinta de la angajator.

(3) Pentru situatiile prevazute la art. II alin. (1) lit. c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, documentul doveditor poate fi adeverinta eliberata de angajator sau declaratia pe propria raspundere a persoanei ca se afla in una dintre aceste situatii. In cazul in care persoana depune declaratia pe propria raspundere, agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti verifica in registrul general de evidenta a salariatilor veridicitatea celor declarate.

(4) Pentru persoanele beneficiare ale indemnizatiei pentru cresterea copiilor prevazute de art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului la data instituirii starii de urgenta, plata acestei indemnizatii se asigura pe toata durata instituirii starii de urgenta si in situatia in care copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap sau urmeaza sa implineasca varsta prevazuta de lege, in aceasta perioada.

(5) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. b) pot opta intre acordarea stimulentului de insertie sau reintoarcerea in concediul pentru cresterea copiilor si acordarea indemnizatiei aferente acestuia.

(6) In situatia prevazuta la alin. (5) persoana indreptatita transmite, prin posta electronica, la agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti numai cererea prevazuta la art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Pentru persoanele prevazute la alin. (4) si (5), prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea stimulentului de insertie se face de la data depunerii cererii, daca acestea realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani, in cazul copilului cu handicap.

Art. VII. – (1) Prin derogare de la prevederile art. 11 si 141 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 15 si 25 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, efectuarea anchetei sociale se suspenda.

(2) In cazul in care, dupa incetarea starii de urgenta, in urma verificarii ulterioare in conditiile art. 141 din Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 277/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se constata ca beneficiarul nu indeplineste conditiile de acordare, dreptul inceteaza, in conditiile legii.

Art. VIII. – (1) Pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, efectuarea de actiuni si lucrari de interes local prevazute la art. 6 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda.

(2) Pe perioada prevazuta la alin. (1) prevederile art. 15 si 151 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.

Art. IX. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pregatirea teoretica a programelor de formare profesionala in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia programelor de nivel de calificare 1, se poate desfasura si in sistem online, cu notificarea comisiei de autorizare, insotita de dovada accesului la internet si a detinerii de mijloace electronice, pentru fiecare cursant in parte.

(2) Notificarea comisiei de autorizare se face in conditiile art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin posta electronica, iar dovada prevazuta la alin. (1) se face cu urmatoarele documente, dupa caz:

a) contracte de inchiriere sau de punere la dispozitie de mijloace electronice, incheiate de catre furnizorul de formare autorizat cu terti, si procesul-verbal de predare a acestora catre fiecare cursant in parte;
b) declaratie pe propria raspundere a fiecarui cursant ca are acces la internet si la mijloacele electronice necesare parcurgerii pregatirii teoretice, semnata si datata.

(3) La incetarea starii de urgenta furnizorul de formare autorizat este obligat sa testeze cursantii in vederea verificarii insusirii notiunilor de teorie parcurse in sistem online.

Art. X. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, urmatoarele documente se pot transmite si in format electronic, dupa cum urmeaza:
a) cererile si dosarele de autorizare ca furnizor de formare profesionala;
b) notificarea modificarilor conditiilor de autorizare, insotita de declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al furnizorului de formare profesionala autorizat;
c) acordul comisiei de autorizare in cazul notificarii modificarilor conditiilor de autorizare;
d) notificarea si acordul pentru desfasurarea unor programe de formare profesionala in alt judet decat in cel in care furnizorul este autorizat.

(2) Membrii comisiei de autorizare primesc documentatia electronic, iar dupa analizarea ei si a rapoartelor de evaluare intocmite de specialisti, isi exprima acordarea sau neacordarea autorizatiei prin e-mail, in cadrul unei sedinte lunare electronice.

(3) Pe durata instituirii starii de urgenta activitatea de monitorizare a furnizorilor de formare profesionala autorizati si activitatea de examinare a participantilor la programele de formare profesionala se suspenda.

(4) In functie de hotararile comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, comisiile de autorizare pot decide suspendarea derularii programelor de formare profesionala.

Art. XI. – Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 14 martie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatele (2) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si platii contributiei asiguratorii pentru munca, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
...................................
(5) Impozitele si contributiile de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si plata contributiei asiguratorii pentru munca aferente indemnizatiei prevazute la alin. (1) se suporta de angajator in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul 31, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Pentru personalul prevazut la art. 32 alin. (1) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta din bugetele din care se suporta drepturile salariale de baza."

3. La articolul 31, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat alineatul (21), cu urmatorul cuprins:

"(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din unitatile sanitare publice majorarea prevazuta la alin. (1) se suporta prin transferuri din bugetul Fondului national unic de sanatate, de la titlul VI - Transferuri intre unitati ale administratiei publice."

Art. XII. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, obligatia prevazuta la art. 41 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul neincadrarii in munca, reinnoirea de catre somerii care nu beneficiaza de indemnizatii de somaj, in conditiile prevazute de aceasta lege, a cererii pentru a fi luati in evidenta in vederea medierii se face in termen de 30 de zile calendaristice de la data incetarii starii de urgenta.

Art. XIII. – Pe perioada situatiei de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, cererile si documentele doveditoare pentru solicitarea drepturilor de asigurari sociale si de somaj se realizeaza prin posta electronica.

Art. XIV. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, verificarea acordarii serviciilor de asistenta sociala, precum si verificarea utilizarii subventiei, prevazute de art. 18 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda.

(2) La sfarsitul starii de urgenta, agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, respectiv a municipiului Bucuresti sau, dupa caz, autoritatile administratiei publice locale realizeaza verificarea in teren, inclusiv pentru aceasta perioada.

(3) Pe perioada prevazuta la alin. (1), subventia se va acorda lunar in baza documentelor prevazute de lege, precum si a unei declaratii pe propria raspundere, din care sa rezulte asumarea acordarii serviciilor de asistenta sociala potrivit fiselor tehnice ale unitatilor de asistenta sociala si utilizarii subventiei in exclusivitate pentru serviciile de asistenta sociala acordate categoriilor de persoane asistate pentru care subventia a fost aprobata.

Art. XV. – (1) In aplicarea prevederilor art. 4 alin. (4) lit. d) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si a prevederilor art. 28, 58 si art. 112 alin. (3) lit. c) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile administratiei publice locale pot dispune urmatoarele masuri:

a) contractarea sau angajarea unor specialisti definiti de art. 121 din Legea nr. 292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru acordarea serviciilor de asistenta sociala, consiliere psihologica, consiliere juridica, acordate prin telefon sau prin alte mijloace electronice;
b) identificarea de spatii pentru izolarea persoanelor fara adapost, in situatia in care in adaposturile existente nu pot fi implementate regulile de prevenire a infectiei cu coronavirusul SARS-CoV-2, in special cele referitoare la pastrarea distantei sociale minime prevazute;
c) incheierea de contracte de voluntariat pentru implementarea serviciilor de sprijin acordate persoanelor izolate la domiciliu sau celor care au restrictii de deplasare.

(2) Activitatile prevazute la alin. (1) se finanteaza din bugetele locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si de la bugetul de stat.


Art. XVI. – (1) In aplicarea prevederilor art. 4 alin. (4) lit. d) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, in situatia centrelor de servicii sociale care au conventii de acordare a subventiei in conditiile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, cu modificarile si completarile ulterioare, si care si-au inchis activitatea ca urmare a masurilor de combatere a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, pot beneficia in continuare de subventia acordata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, daca realizeaza activitati de sprijin pentru autoritatile administratiei publice locale in implementarea masurilor prevazute la art. 29 alin. (2) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, precum si a masurilor de informare si consiliere acordate acestor persoane.

(2) Subventia prevazuta la alin. (1) se utilizeaza pentru plata salariilor personalului centrelor de servicii sociale.

(3) Pentru implementarea prevederilor alin. (1) asociatiile/fundatiile/cultele care administreaza centrele de servicii sociale pot incheia acte aditionale la conventii pentru acordarea serviciilor de asistenta sociala pe baza conventiilor de parteneriat cu autoritatile administratiei publice locale.


Art. XVII. – (1) Pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prin efectul legii, se suspenda sau nu incep procedurile de recuperare a debitelor si de executare silita, pentru toate drepturile de asistenta sociala.

(2) Masurile de suspendare prevazute la alin. (1) inceteaza in termen de 60 de zile de la data incetarii situatiei de urgenta.


Art. XVIII. – (1) Se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire a creantelor bugetare, fiscale si comerciale care se aplica asupra drepturilor lunare platite prin casele teritoriale de pensii. Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor platite de casele teritoriale de pensii se aplica, prin efectul legii, de catre aceste institutii fara alte formalitati din partea beneficiarilor acestor drepturi.

(2) Masurile de suspendare prevazute la alin. (1) inceteaza in termen de 60 de zile de la data incetarii starii de urgenta.

(3) Sumele retinute in luna aprilie 2020 se restituie odata cu plata drepturilor aferente lunii mai 2020, urmand a fi recuperate dupa termenul prevazut la alin. (2).


Art. XIX. – (1) Ajutorul de deces se acorda, dupa caz, pe baza urmatoarelor documente transmise fie cu serviciile postale, fie in format electronic: 

a) cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 11 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 257/2011, cu completarile ulterioare;
b) copia certificatului de deces;
c) copia actului de identitate al solicitantului;
d) copia actelor de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, a actului care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar;
e) copia dovezii/declaratiei pe propria raspundere ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;
f) copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, in cazul copilului inapt in varsta de peste 18 ani;
g) copia adeverintei care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani urma o forma de invatamant organizata potrivit legii.
(2) Prevederile alin. (1) inceteaza in termen de 60 de zile de la data incetarii starii de urgenta.

 

Art. XX. – Legea nr. 215/1997 privind Casa Sociala a Constructorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 22 decembrie 1997, se modifica dupa cum urmeaza:


1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. – (1) Casa Sociala a Constructorilor are ca obiect de activitate urmatoarele activitati:

a) asigurarea protectiei salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii in perioada intreruperii activitatii din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile;
b) asigurarea protectiei salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii in perioada intreruperii activitatii datorita starii de urgenta decretate la nivel national;
c) formarea profesionala continua a salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii.
(2) In sensul prezentei legi, prin activitati de producere a materialelor de constructii se inteleg activitatile din poligoanele de prefabricate in aer liber, din cariere si balastiere, precum si din alte activitati stabilite prin statutul Casei Sociale a Constructorilor, unde nu se poate lucra datorita conditiilor meteorologice nefavorabile sau din cauza starii de urgenta decretate la nivel national."

2. La articolul 4, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. – (1) Casa Sociala a Constructorilor functioneaza pe baza statutului aprobat de adunarea generala a reprezentantilor si are, in principal, urmatoarele atributii:
a) constituie, gestioneaza si administreaza fondul pentru protectia salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii;
b) stabileste conditiile de acordare a drepturilor salariatilor prevazute de prezenta lege si garanteaza aceste drepturi;
c) constituie, gestioneaza si administreaza fondul pentru formarea profesionala a salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii si stabileste conditiile in care are loc formarea profesionala a salariatilor membrilor Casei Sociale a Constructorilor."


3. La articolul 12, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Perioada de acordare a indemnizatiei nu poate fi mai mare de 120 de zile calendaristice in intervalul 1 noiembrie al anului de intrerupere a activitatii pana la data de 31 martie a anului urmator.
(3) Perioada de acordare a indemnizatiei de protectie sociala se extinde de drept cu durata aplicarii masurilor dispuse prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei."

Art. XXI. – (1) In unitatile de educatie anteprescolara, similar cu unitatile de invatamant, activitatea se suspenda pe perioada instituirii starii de urgenta prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.
(2) Parintii ai caror copii sunt inscrisi in unitatile de educatie anteprescolara prevazute la alin. (1) beneficiaza de drepturile prevazute de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Somajul tehnic inca prezinta o provocare pentru tine? Consulta GHIDUL practic care iti explica procedura detaliat - informatii complete despre procedura, studii de caz si modele de calcul >> 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicOUG 30/2020OUG 32/2020angajatori


Data aparitiei: 31 Martie 2020

Votati articolul "OUG nr. 32/2020 – Noua procedura privind somajul tehnic este in MONITOR":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X