email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul formular pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic. Modificari la drepturile de autor

Noul formular pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic. Modificari la drepturile de autor
somaj tehnicdrepturi de autorindemnizatie
Ministerul Muncii a rezolvat neclaritatile privind solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic in cazul angajatilor cu contract pe drepturi de autor. 
 
Cererea pentru solicitarea indemnizatiei pentru intreruperea totala sau partiala a activitatii a celor care au contracte de drepturi de autor sau drepturi conexe a fost modificata prin Ordinul MMPS nr. 1.120/2021. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1126 din 25 noiembrie 2021. 
 
In urma intalnirii dintre Raluca Turcan, ministrul Muncii, si reprezentantii Asociatiei pentru Teatru, Film, Muzica si Dans – MUZE, s-a stabilit ca este necesara modificarea procedurii de acordare a indemnizatiei de somaj in baza OUG nr. 111/2021 in ceea ce priveste contractele pe drepturi de autor.
 
"O organizatie neguvernamentala care reprezinta artistii ne-a atras atentia ca in cazul contractelor pe drepturi de autor exista situatii foarte diferite, specifice activitatii artistilor, si pentru ca nu sunt toate prevazute in formularul de cerere, exista riscul ca anumite persoane sa nu primeasca indemnizatia de somaj.", a specificat recent Ministerul Muncii intr-un comunicat
 

Ordinul MMPS nr. 1.120/2021 - cerere pentru somaj tehnic: continutul actului normativ

Denumire completa: Ordinul MMPS nr. 1.120/2021  pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2
 
 
 
Avand in vedere prevederile art. 6 alin. (1) si (2), art. 7 alin. (2) si ale art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2,
in temeiul art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
 
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
 
Articolul I
 
Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1046 din 2 noiembrie 2021, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
 
Articolul II
 
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
ANEXA
 
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.004/2021)
Catre Agentia pentru Plati si Inspectie Sociala a Judetului ................../Municipiului Bucuresti
 
CERERE
 
Subsemnatul(a), .........................., cu domiciliul in localitatea ....................., str. .................... nr. ......., judetul .........................../municipiul ................, sectorul ........, identificat/a cu CI/BI seria ......... nr. .............., CNP ....................., telefon ............................, e-mail ..........................., va solicit acordarea indemnizatiei prevazute de art. 6 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru perioada cuprinsa intre .....- ....., .....-..., ....-... (in total ... zile), luna ........, anul .............., ca urmare a intreruperii temporare a activitatii total^1 sau partial^2, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei, in contul al carui titular sunt .................., deschis la ........................... .
 
Anexez urmatoarele documente:
 
[ ] copie a actului de identitate;
[ ] copie dupa un contract de drepturi de autor si drepturi conexe valabil pentru anul 2021, indiferent de data la care a fost incheiat sau perioada pentru care a fost incheiat;
[ ] documentul^3 potrivit caruia se impune intreruperea temporara a activitatii, total sau partial;
[ ] declaratia pe propria raspundere.
Data .......................................
Numele si prenumele (in clar) .........................................
Semnatura ..................................
 
^1 Prin intreruperea totala a activitatii se intelege inchiderea activitatii pe parcursul intregii luni calendaristice pentru care se solicita indemnizatia.
^2 Prin intreruperea partiala a activitatii se intelege inchiderea activitatii pentru un anumit numar de zile din luna pentru care se solicita indemnizatia. In acest caz, cuantumul indemnizatiei se calculeaza pentru numarul de zile in care activitatea nu s-a putut desfasura.
^3 Acesta poate fi: hotararea Guvernului, hotararea comitetului judetean pentru situatii de urgenta/Comitetului pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti, decizia directiei de sanatate publica. Se va atasa numai decizia directiei de sanatate publica. Pentru toate celelalte se va trece numai numarul documentului cu valabilitate pe perioada pentru care se solicita indemnizatia.
 
Catre Agentia pentru Plati si Inspectie Sociala a Judetului ................../Municipiului Bucuresti
 
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
 
Subsemnatul(a), ......................, cu domiciliul in localitatea ............................, str. ........................... nr. ......., judetul ............................/municipiul ........................., sectorul ........, identificat/a cu CI/BI seria ......... nr. .............., CNP ....................., telefon ................, e-mail ...........................,
cunoscand prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca, in anul 2021, am obtinut venituri exclusiv din drepturi de autor si drepturi conexe, iar in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei, activitatea desfasurata este intrerupta temporar, total sau partial, pe perioada in care solicit acordarea acestei indemnizatii.
 
Mentionez ca in luna pentru care solicit indemnizatia nu beneficiez de sprijinul prevazut de art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Data .......................................
Numele si prenumele (in clar) .........................................
Semnatura ..................................
----
 

de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicdrepturi de autorindemnizatie


Data aparitiei: 29 Noiembrie 2021

Votati articolul "Noul formular pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic. Modificari la drepturile de autor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X