email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontare cheltuieli autoturism cu contract de comodat. Studiu de caz

Decontare cheltuieli autoturism cu contract de comodat. Studiu de caz
contract de comodatcheltuieliautoturism

Tema studiului de caz prezentat in continuare este decontarea cheltuielilor pentru un autoturism cu contract de comodat. 

Un salariat al firmei isi foloseste masina personala in deplasarile facute in timpul serviciului (activitati de curierat, semnari de contracte, alte activitati administrative, deplasare domiciliu-birou, birou-domiciliu) si, conform celor agreate la angajare, firma trebuie sa ii deconteze combustibilul si eventualele reparatii. S-a decis incheierea unui contract de comodat intre firma si persoana fizica proprietar al autoturismului.

1. Ce cheltuieli se pot deconta in baza acestui contract?

2. Care este tratamentul fiscal in ceea ce priveste deductibilitatea acestor cheltuieli (50% sau 100%)?
 

Decontare cheltuieli autoturism cu contract de comodat: raspunsul specialistului

In cazul autoturismului proprietate personala a angajatului pentru care se incheie contract de comodat, autoturism utilizat atat in scop economic al societatii, cat si in interes personal, este posibila decontarea anumitor cheltuieli cu exceptia cheltuielilor privind asigurarea de tip CASCO si RCA (cheltuielile cu asigurarile emise pe numele altei persoane nu se pot deduce)

Astfel pot fi decontate diverse cheltuieli cu autoturismul precum cheltuieli cu reparatiile, cheltuieli de intretinere, cheltuieli cu lubrifianti, cu piese de schimb, cheltuieli cu combustibilul.

Utilizarea in scopul activitatii economice a unui autovehicul cuprinde, fara a se limita la acestea activitati precum: deplasari in tara sau strainatate, deplasari la diversi furnizori sau clienti, deplasari pentru prospectarea pietei, activitati de curierat, deplasari la locatii unde se afla puncte de lucru, la banca, la vama, la oficiile postale, la autoritatile fiscale, deplasri pentru interventii, service, reparatii, etc.

Avand in vedere ca autoturismul este folosit si in interes personal in afara orelor de serviciu, se poate deduce ca acesta nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice.

In acest caz sunt aplicabile prevederile art. 298 Cod fiscal: prin exceptie de la prevederile art.297 se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de vehicule aflate in proprietatea sau folosinta persoanei impozabile, in cazul in care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.

Daca nu sunteti platitor de TVA si cheltuielile afectuate sunt deductibile tot in limita a 50% conform art.25 alin.(3) lit.l) Cod Fiscal:

(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata
(...)
l)50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 Kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului...

Revenind strict la intrebarile dumneavoastra:

1. In baza contractului de comodat incheiat cu salariatul dumneavoastra puteti deconta, pe baza unui decont de cheltuieli, aprobat de conducerea societatii, la care sunt atasate documentele de decontare precum bonuri, bonuri fiscale, cheltuieli cu reparatii, cheltuieli de intretinere, cheltuieli cu piese de schimb, cheltuieli cu combustibilul, cheltuieli cu lubrifianti. Nu puteti deconta cheltuielile cu asigurarile de tip CASCO si RCA.

2. In ceea ce priveste decontarea cheltuielilor, acestea vor fi deductibile in limita a 50%, similar si din punctul de vedere al TVA, dumneavoastra incadrandu-va in prevederile art. 25, alin. (3) lit. l) si art. 298 din Codul Fiscal. 



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Bajan Camelia - Expert contabil, expert judiciar, practician in insolventa. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cunoasteti noile modificari si explicatii aferente Mijloacelor FIXE?


1 Dificultati la incadrarea unui obiect in categoria corecta - mijloc fix sau obiect de inventar?
2 Dubii in alegerea tratamentul fiscal-contabil corect aplicabil acestuia?
3 Ezitari la aplicarea noilor reguli de impozitare a profitului reinvestit?
4 Nu stiti cum sa evitati inregistrarile eronate aducatoare de amenzi consistente?

Consultati acum lucrarea actualizata: Mijloace fixe. Manual actualizat. Legislatie explicata. Studii de caz.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de comodatcheltuieliautoturism


Data aparitiei: 01 Aprilie 2022

Votati articolul "Decontare cheltuieli autoturism cu contract de comodat. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 4.54 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X