email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF ne-a trimis instiintare ca am vandut produse catre o firma inactiva. Ce facem?

TVAfirma inactivaANAFcodul fiscal

Sa presupunem ca ati primit o instiintare de la ANAF prin care vi se spune ca ati vandut produse catre o firma declarata inactiva, conform inregistrarilor din declaratiile fiscale. Ce trebuie sa faceti, mai ales in situatia in care ati incasat si banii?
 
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 11 din Codul fiscal , autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. In egala masura, conform art. 11 alin. 12 din Codul fiscal nu sunt luate in considerare tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
 
Art. 3 din OPANAF 575/2006 prevede ca de la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi si alte documente asemanatoare, iar cele emise cu incalcarea acestei interdictii nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.
 
Din modul de redactare a textelor legislative anterior amintite, se subintelege ca nu sunt luate in considerare livrarile/prestarile efectuate de contribuabilii inactivi catre terti, cu exceptia livrarilor de bunuri in cadrul executarii silite, precum si achizitiile de bunuri si servicii efectuate de terti de la contribuabilii inactivi, cu exceptia achizitiilor de bunuri in cadrul executarii silite. O asemenea interpretare nu este absolut sigura, in lipsa unor norme metodologice clare, care sa stabileasca cu precizie consecintele fiscale ale tranzactiilor dintre contribuabili „normali” – contribuabili inactivi in ambele sensuri (achizitie la „normal” – livrare la inactiv si viceversa).
 
Astfel, in cazul de fata, din textele legale anterior citate, datorita ambiguitatii lor, exista posibilitatea ca autoritatile fiscale sa nu ia in considerare livrarea de produse finite efectuata catre firma declarata inactiva.
 
Totusi, avand in vedere ca in cadrul tranzactiei, societatea dvs. a fost cea care a colectat TVA si a inregistrat venituri (implicit, si profit impozabil), ne indoim ca autoritatile fiscale nu vor lua in considera tranzactia. in consecinta, deoarece nu riscati nicio consecinta fiscala negativa, va sfatuim sa ignorati adresa de la A.N.A.F. si sa nu intreprindeti niciun demers, mai ales ca si ati incasat contravaloarea produselor livrate inactivului.
 
Numai in situatia in care ati fi achizionat dvs. produse de la contribuabilul inactiv, consecintele fiscale ar fi fost negative (nu ati fi avut drept de deducere pentru TVA si pentru cheltuieli) si ar fi fost necesara intreprinderea de demersuri pentru clarificarea situatiei (cum ar fi, verificarea declararii eronate drept inactiva a firmei respective).

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAfirma inactivaANAFcodul fiscal


Data aparitiei: 06 Mai 2011

Votati articolul "ANAF ne-a trimis instiintare ca am vandut produse catre o firma inactiva. Ce facem?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X