Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

ANAF ne-a trimis instiintare ca am vandut produse catre o firma inactiva. Ce facem?

Data actualizarii: 06 Mai 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TVAfirma inactivaANAFcodul fiscal

Sa presupunem ca ati primit o instiintare de la ANAF prin care vi se spune ca ati vandut produse catre o firma declarata inactiva, conform inregistrarilor din declaratiile fiscale. Ce trebuie sa faceti, mai ales in situatia in care ati incasat si banii?
 
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 11 din Codul fiscal , autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. In egala masura, conform art. 11 alin. 12 din Codul fiscal nu sunt luate in considerare tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
 
Art. 3 din OPANAF 575/2006 prevede ca de la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi si alte documente asemanatoare, iar cele emise cu incalcarea acestei interdictii nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.
 
Din modul de redactare a textelor legislative anterior amintite, se subintelege ca nu sunt luate in considerare livrarile/prestarile efectuate de contribuabilii inactivi catre terti, cu exceptia livrarilor de bunuri in cadrul executarii silite, precum si achizitiile de bunuri si servicii efectuate de terti de la contribuabilii inactivi, cu exceptia achizitiilor de bunuri in cadrul executarii silite. O asemenea interpretare nu este absolut sigura, in lipsa unor norme metodologice clare, care sa stabileasca cu precizie consecintele fiscale ale tranzactiilor dintre contribuabili „normali” – contribuabili inactivi in ambele sensuri (achizitie la „normal” – livrare la inactiv si viceversa).
 
Astfel, in cazul de fata, din textele legale anterior citate, datorita ambiguitatii lor, exista posibilitatea ca autoritatile fiscale sa nu ia in considerare livrarea de produse finite efectuata catre firma declarata inactiva.
 
Totusi, avand in vedere ca in cadrul tranzactiei, societatea dvs. a fost cea care a colectat TVA si a inregistrat venituri (implicit, si profit impozabil), ne indoim ca autoritatile fiscale nu vor lua in considera tranzactia. in consecinta, deoarece nu riscati nicio consecinta fiscala negativa, va sfatuim sa ignorati adresa de la A.N.A.F. si sa nu intreprindeti niciun demers, mai ales ca si ati incasat contravaloarea produselor livrate inactivului.
 
Numai in situatia in care ati fi achizionat dvs. produse de la contribuabilul inactiv, consecintele fiscale ar fi fost negative (nu ati fi avut drept de deducere pentru TVA si pentru cheltuieli) si ar fi fost necesara intreprinderea de demersuri pentru clarificarea situatiei (cum ar fi, verificarea declararii eronate drept inactiva a firmei respective).





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X