email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF ne-a trimis instiintare ca am vandut produse catre o firma inactiva. Ce facem?

TVAfirma inactivaANAFcodul fiscal

Sa presupunem ca ati primit o instiintare de la ANAF prin care vi se spune ca ati vandut produse catre o firma declarata inactiva, conform inregistrarilor din declaratiile fiscale. Ce trebuie sa faceti, mai ales in situatia in care ati incasat si banii?
 
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 11 din Codul fiscal , autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. In egala masura, conform art. 11 alin. 12 din Codul fiscal nu sunt luate in considerare tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui ANAF, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
 
Art. 3 din OPANAF 575/2006 prevede ca de la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi si alte documente asemanatoare, iar cele emise cu incalcarea acestei interdictii nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.
 
Din modul de redactare a textelor legislative anterior amintite, se subintelege ca nu sunt luate in considerare livrarile/prestarile efectuate de contribuabilii inactivi catre terti, cu exceptia livrarilor de bunuri in cadrul executarii silite, precum si achizitiile de bunuri si servicii efectuate de terti de la contribuabilii inactivi, cu exceptia achizitiilor de bunuri in cadrul executarii silite. O asemenea interpretare nu este absolut sigura, in lipsa unor norme metodologice clare, care sa stabileasca cu precizie consecintele fiscale ale tranzactiilor dintre contribuabili „normali” – contribuabili inactivi in ambele sensuri (achizitie la „normal” – livrare la inactiv si viceversa).
 
Astfel, in cazul de fata, din textele legale anterior citate, datorita ambiguitatii lor, exista posibilitatea ca autoritatile fiscale sa nu ia in considerare livrarea de produse finite efectuata catre firma declarata inactiva.
 
Totusi, avand in vedere ca in cadrul tranzactiei, societatea dvs. a fost cea care a colectat TVA si a inregistrat venituri (implicit, si profit impozabil), ne indoim ca autoritatile fiscale nu vor lua in considera tranzactia. in consecinta, deoarece nu riscati nicio consecinta fiscala negativa, va sfatuim sa ignorati adresa de la A.N.A.F. si sa nu intreprindeti niciun demers, mai ales ca si ati incasat contravaloarea produselor livrate inactivului.
 
Numai in situatia in care ati fi achizionat dvs. produse de la contribuabilul inactiv, consecintele fiscale ar fi fost negative (nu ati fi avut drept de deducere pentru TVA si pentru cheltuieli) si ar fi fost necesara intreprinderea de demersuri pentru clarificarea situatiei (cum ar fi, verificarea declararii eronate drept inactiva a firmei respective).

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAfirma inactivaANAFcodul fiscal


Data aparitiei: 06 Mai 2011

Votati articolul "ANAF ne-a trimis instiintare ca am vandut produse catre o firma inactiva. Ce facem?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X