Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unor diferente identificate la receptie

TVAOMEF 3512/2008Legii 571/2003facturi

In ceea ce priveste receptia marfurilor, pot avea loc mai multe erori de calcul care fac ca in momentul in care marfa este receptionata, sa se constate ca nu concicide cu cifrele inscrise pe factura primita. Intr-o astfel de situatie, societatea in cauza trebuie sa cunoasca inregistrarile contabile pentru plusurile si minusurile inregistrate la receptie. De asemenea, va trebui aceeasi societate sa colecteze TVA?

Procedura de solutionare a unei astfel de situatii presupune ca la receptia marfurilor sa fie intocmita Nota de receptie si constatare diferente. Potrivit Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile cuprinsa in Anexa 2 la OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Se foloseste ca document de receptie obligatoriu in cazul bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie. In situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.

Circula:
- la gestiune, pentru incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate (toate exemplarele), precum si pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica, atasata la documentele de livrare (factura sau avizul de insotire a marfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

Conform art. 138 lit. b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, baza de impozitare a taxei pe valoare adaugata se reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj.
 
Punctul 20 alin. (1) din Normele de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, in situatiile prevazute la art. 138 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 138 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru livrari intracomunitare.

Beneficiarii au obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat initial, potrivit prevederilor art. 148 lit. b) si art. 149 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, numai pentru operatiunile prevazute la art.138 lit. a)-c) si e) din Codul fiscal. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru achizitiile intracomunitare.

Prin urmare, pentru diferentele in plus/minus constatate la receptie furnizorul are obligatia sa emita o factura cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, fara semnul minus iar societatea dvs. are obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat initial. In baza facturii emise de furnizor pentru diferentele cantitative se va efectua inregistrarea contabila in rosu (diferente in minus) sau negru (diferentele in plus – daca nu se returneza furnizorului):

                    =        401
                            "Furnizori"
            371  
       "Marfuri"
            4426
            "TVA deductibila"

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAOMEF 3512/2008Legii 571/2003facturi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente unor diferente identificate la receptie":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 din 5 voturi


Alte articole publicate in data de 01 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X