email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile atributii ANAF in domeniul fiscal

Taxe si Impoziteproiect de hotarare ANAFatributii domeniul fiscalcreante bugetareinregistrare fiscala


Reorganizarea ANAF va fi reglementata si prin proiectul de hotarare publicat recent de institutie pe site-ul propriu.

Va prezentam astfel atributiile institutiei in domeniul fiscal, cuprinse in Proiectul de Hotarare privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Atributii in domeniul fiscal:

1. stabileste competenta teritoriala pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri administrate potrivit legii;

2. stabileste si aplica procedura de administrare a timbrului de mediu datorat de contribuabili potrivit legii;

3. participa la elaborarea proiectelor de norme metodologice, a modificarilor si completarilor aduse Codului fiscal si Codului de procedura fiscala, precum si a altor legi, care contin prevederi referitoare la impozite, taxe, contributii sociale si alte venituri bugetare, administrate potrivit legii;

4. asigura inregistrarea contribuabililor, gestionarea registrului contribuabililor, al dosarului fiscal al contribuabililor si a cazierului fiscal, prin structuri proprii si subordonate;

5. organizeaza si administreaza evidenta impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a altor venituri bugetare, potrivit legii, declarate si platite de catre contribuabili;

6. elaboreaza si aplica procedurile privind evidenta analitica pe platitori si stingere a creantelor prin plata voluntara;

7. organizeaza activitatea de recuperare a creantelor fiscale restante prin aplicarea masurilor de executare silita;

8. efectueaza inspectia fiscala si verificarea fiscala si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

9. organizeaza activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, precum si a bunurilor sechestrate in cadrul procedurii de executare silita, potrivit legii;

10.introduce si promoveaza metode de inregistrare fiscala, declarare si plata a impozitelor, taxelor si contributiilor, bazate pe utilizarea tehnologiei informatiei si in sustinerea cerintelor contribuabililor;

11.acorda, la cererea temeinic justificata a contribuabililor, inlesniri la plata obligatiilor fiscale restante, in conditiile legii;

12. organizeaza activitatea de inscriere in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare a creantelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;
 
13. urmareste incurajarea conformarii voluntare a contribuabililor prin modernizarea si furnizarea de servicii menite sa le faciliteze indeplinirea obligatiilor fiscale;

14. initiaza si desfasoara actiuni legale in cazul neconformarii contribuabililor in indeplinirea obligatiilor de inregistrare fiscala, declarative si de plata;

15. constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;

16. detine, administreaza, analizeaza si evalueaza informatiile fiscale si actioneaza pentru obtinerea de informatii relevante pentru administratia fiscala, din diverse surse, in vederea identificarii atat a unor potentiale riscuri fiscale, cat si a contribuabililor care prezinta risc ridicat din punctul de vedere al administrarii fiscale;

17. indeplineste atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul autorizarii, atestarii, avizarii persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare, utilizare finala a produselor accizabile;

18. stabileste categoriile de impozite, taxe, contributii si alte venituri date in administrarea sa, care se platesc in contul unic, precum si metodologia de distribuire si stingere a acestora;

19.organizeaza activitatea de monitorizare a colectarii creantelor bugetare prin aplicarea masurilor prevazute de legislatia fiscala in vigoare, precum si a proceselor derulate, potrivit procedurilor aprobate, de catre structurile subordonate;

20.elaboreaza si aplica metodologii de gestiune a arieratelor bugetare si monitorizeaza recuperarea acestora;

21. elaboreaza si aplica procedurile de impunere pentru persoanele juridice si persoanele fizice, conform dispozitiilor legale;

22. elaboreaza si aplica procedurile privind plata voluntara si stabilirea mijloacelor de plata, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice;

23. elaboreaza si aplica, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalitati de stingere a obligatiilor bugetare pentru care este competenta;

24. participa la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreaza si face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale si a legislatiei in vigoare privind impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare;

25. repartizeaza la nivel teritorial programul de incasari si analizeaza permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care are competente legale de administrare;

26. elaboreaza modelul si continutul formularelor utilizate pentru administrarea fiscala, precum si instructiunile de completare a acestora;

27. asigura, potrivit legii, tiparirea formularelor care sunt utilizate in domeniul sau de activitate;

28. elaboreaza procedura pentru preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate si emite actele administrative referitoare la solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans;

29. indruma contribuabilii in aplicarea legislatiei fiscale si procedural fiscale, precum si a prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri;
7
30. asigura indrumarea organelor fiscale teritoriale pentru aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a prevederilor legislatiei fiscale privind impozitele, taxele, contributiile sociale si celelalte venituri bugetare in vederea aplicarii unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;

31. efectueaza actiuni de inspectie fiscala si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

32. efectueaza actiuni de verificare fiscala a persoanelor fizice si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

33. elaboreaza norme metodologice si proceduri privind competentele de exercitare, conditiile si modalitatile de efectuare si suspendare a inspectiei fiscale si a verificarilor fiscale la persoane fizice;

34. asigura aplicarea politicii fiscale in domeniul impozitelor, taxelor si contributiilor sociale;

35. organizeaza activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in conditiile legii, a contribuabililor care inregistreaza obligatii bugetare restante, precum si a altor registre publice prevazute de lege;
36. furnizeaza structurilor specializate ale Ministerului Finantelor Publice informatiile necesare fundamentarii calculului contributiei Romaniei la bugetul Uniunii Europene;

37. desemneaza, in conditiile legii, administratorul judiciar/lichidatorul si verifica activitatea acestuia, in situatia in care Agentia sau unitatile sale subordonate detin cel putin 50% din valoarea totala a creantelor debitorilor impotriva carora s-a deschis procedura insolventei;

38. inscrie, prin directiile de specialitate din aparatul propriu si prin structurile din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, cu atributii de administrare a veniturilor bugetare, creantele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliara si imobiliara, in conditiile legii.

39.organizeaza activitatea de recuperare a creantelor restante provenite din colaborare interstatala si de asistenta pentru recuperarea in Romania a creantelor stabilite intr-un alt stat, precum si pentru recuperarea intr-un alt stat a creantelor stabilite in Romania.

Proiectul integral poate fi consultat aici.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteproiect de hotarare ANAFatributii domeniul fiscalcreante bugetareinregistrare fiscala


Data aparitiei: 15 Iulie 2013

Votati articolul "Noile atributii ANAF in domeniul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X