email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile atributii ANAF in domeniul fiscal

Taxe si Impoziteproiect de hotarare ANAFatributii domeniul fiscalcreante bugetareinregistrare fiscala


Reorganizarea ANAF va fi reglementata si prin proiectul de hotarare publicat recent de institutie pe site-ul propriu.

Va prezentam astfel atributiile institutiei in domeniul fiscal, cuprinse in Proiectul de Hotarare privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Atributii in domeniul fiscal:

1. stabileste competenta teritoriala pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri administrate potrivit legii;

2. stabileste si aplica procedura de administrare a timbrului de mediu datorat de contribuabili potrivit legii;

3. participa la elaborarea proiectelor de norme metodologice, a modificarilor si completarilor aduse Codului fiscal si Codului de procedura fiscala, precum si a altor legi, care contin prevederi referitoare la impozite, taxe, contributii sociale si alte venituri bugetare, administrate potrivit legii;

4. asigura inregistrarea contribuabililor, gestionarea registrului contribuabililor, al dosarului fiscal al contribuabililor si a cazierului fiscal, prin structuri proprii si subordonate;

5. organizeaza si administreaza evidenta impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a altor venituri bugetare, potrivit legii, declarate si platite de catre contribuabili;

6. elaboreaza si aplica procedurile privind evidenta analitica pe platitori si stingere a creantelor prin plata voluntara;

7. organizeaza activitatea de recuperare a creantelor fiscale restante prin aplicarea masurilor de executare silita;

8. efectueaza inspectia fiscala si verificarea fiscala si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

9. organizeaza activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, precum si a bunurilor sechestrate in cadrul procedurii de executare silita, potrivit legii;

10.introduce si promoveaza metode de inregistrare fiscala, declarare si plata a impozitelor, taxelor si contributiilor, bazate pe utilizarea tehnologiei informatiei si in sustinerea cerintelor contribuabililor;

11.acorda, la cererea temeinic justificata a contribuabililor, inlesniri la plata obligatiilor fiscale restante, in conditiile legii;

12. organizeaza activitatea de inscriere in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare a creantelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;
 
13. urmareste incurajarea conformarii voluntare a contribuabililor prin modernizarea si furnizarea de servicii menite sa le faciliteze indeplinirea obligatiilor fiscale;

14. initiaza si desfasoara actiuni legale in cazul neconformarii contribuabililor in indeplinirea obligatiilor de inregistrare fiscala, declarative si de plata;

15. constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;

16. detine, administreaza, analizeaza si evalueaza informatiile fiscale si actioneaza pentru obtinerea de informatii relevante pentru administratia fiscala, din diverse surse, in vederea identificarii atat a unor potentiale riscuri fiscale, cat si a contribuabililor care prezinta risc ridicat din punctul de vedere al administrarii fiscale;

17. indeplineste atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul autorizarii, atestarii, avizarii persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare, utilizare finala a produselor accizabile;

18. stabileste categoriile de impozite, taxe, contributii si alte venituri date in administrarea sa, care se platesc in contul unic, precum si metodologia de distribuire si stingere a acestora;

19.organizeaza activitatea de monitorizare a colectarii creantelor bugetare prin aplicarea masurilor prevazute de legislatia fiscala in vigoare, precum si a proceselor derulate, potrivit procedurilor aprobate, de catre structurile subordonate;

20.elaboreaza si aplica metodologii de gestiune a arieratelor bugetare si monitorizeaza recuperarea acestora;

21. elaboreaza si aplica procedurile de impunere pentru persoanele juridice si persoanele fizice, conform dispozitiilor legale;

22. elaboreaza si aplica procedurile privind plata voluntara si stabilirea mijloacelor de plata, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice;

23. elaboreaza si aplica, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalitati de stingere a obligatiilor bugetare pentru care este competenta;

24. participa la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreaza si face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale si a legislatiei in vigoare privind impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare;

25. repartizeaza la nivel teritorial programul de incasari si analizeaza permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care are competente legale de administrare;

26. elaboreaza modelul si continutul formularelor utilizate pentru administrarea fiscala, precum si instructiunile de completare a acestora;

27. asigura, potrivit legii, tiparirea formularelor care sunt utilizate in domeniul sau de activitate;

28. elaboreaza procedura pentru preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate si emite actele administrative referitoare la solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans;

29. indruma contribuabilii in aplicarea legislatiei fiscale si procedural fiscale, precum si a prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri;
7
30. asigura indrumarea organelor fiscale teritoriale pentru aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a prevederilor legislatiei fiscale privind impozitele, taxele, contributiile sociale si celelalte venituri bugetare in vederea aplicarii unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;

31. efectueaza actiuni de inspectie fiscala si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

32. efectueaza actiuni de verificare fiscala a persoanelor fizice si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;

33. elaboreaza norme metodologice si proceduri privind competentele de exercitare, conditiile si modalitatile de efectuare si suspendare a inspectiei fiscale si a verificarilor fiscale la persoane fizice;

34. asigura aplicarea politicii fiscale in domeniul impozitelor, taxelor si contributiilor sociale;

35. organizeaza activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in conditiile legii, a contribuabililor care inregistreaza obligatii bugetare restante, precum si a altor registre publice prevazute de lege;
36. furnizeaza structurilor specializate ale Ministerului Finantelor Publice informatiile necesare fundamentarii calculului contributiei Romaniei la bugetul Uniunii Europene;

37. desemneaza, in conditiile legii, administratorul judiciar/lichidatorul si verifica activitatea acestuia, in situatia in care Agentia sau unitatile sale subordonate detin cel putin 50% din valoarea totala a creantelor debitorilor impotriva carora s-a deschis procedura insolventei;

38. inscrie, prin directiile de specialitate din aparatul propriu si prin structurile din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, cu atributii de administrare a veniturilor bugetare, creantele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliara si imobiliara, in conditiile legii.

39.organizeaza activitatea de recuperare a creantelor restante provenite din colaborare interstatala si de asistenta pentru recuperarea in Romania a creantelor stabilite intr-un alt stat, precum si pentru recuperarea intr-un alt stat a creantelor stabilite in Romania.

Proiectul integral poate fi consultat aici.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti noutatile aduse de OG nr. 16/2022?


Atentie: Sunt peste 60 de schimbari radicale ale Codului fiscal!

Astfel, avem prevederi noi privind:

1. Impozitul pe venitul microintreprinderilor
2. Impozitul pe profit
3. Impozitul pe venit
4. Contributia de asigurari sociale (CAS)
5. Contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS)
6. Impozitul pe veniturile obtinute de nerezidenti

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteproiect de hotarare ANAFatributii domeniul fiscalcreante bugetareinregistrare fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 Iulie 2013


Votati articolul "Noile atributii ANAF in domeniul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X