email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordare discount la livrare intracomunitara de bunuri. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste impozitul pe profit si TVA-ul?

Acordare discountimpozit pe profitTVAlivrare intracomunitarasumereducerecreditevidenta contabila

O societate factureaza o livrare de marfa catre un client din UE. Pe factura se mentioneaza ca, daca plateste la 15 zile de la data emiterii, se acorda un discount financiar 3%.

1. Este obligatoriu ca firma sa aiba contract semnat de ambele parti? Sau este suficienta mentiunea de pe factura in ce priveste deductibilitatea discountului acordat?

2. Dupa acordarea discountului financiar, firma e obligata sa emita credit-note (factura storno) si sa declare in Declaratia 390?

In aceasta situatie, este recomandabil sa aveti un contract incheiat cu o clauza distincta in acest sens. Totusi,  in situatia in care comanda este onorata de client in termen de 30 de zile de la lansare, consider ca este suficienta si  oferta de pret in care s-a  inscris  aceasta conditie de acordare a reducerii financiare.

          Avand in vedere faptul ca reducerea nu se acorda la emiterea facturii,  dupa ce aveti dovada indeplinirii conditiei de acordare a  reducerii, trebuie emisa o factura de stornare pentru suma reprezentand reducere. Factura de stornare utilizata in Romania este echivalenta cu documentul "Credit note" utilizat de catre partenerii externi. Documentul "Credit note" nu este recunoscut de legislatia fiscala din Romania, fiind un document reglementat doar d.p.d.v. contabil, prin O.M.F.P. nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, dar in alt context decat cel al operatiunii de livrare intracomunitara.

Totusi, pentru recunoasterea de catre partenerul extern, documentul emis poate fi denumit "Credit note" conform prevederilor art. 155 "Facturarea" alin.  (2) din Codul fiscal " Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala are acelasi regim juridic ca si o factura.". Spre deosebire de factura de stornare care se emite cu semnul minus pentru suma acordata drept reducere, in documentul "Credit note" , valoarea se inscrie fara semnul minus, cu mentiunea "reducere financiara factura nr. /data , art. 138 lit. c) Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Prin art.  138 lit. c) se reglementeaza ajustarea bazei de impozitare   " c) in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;".
 
          Valoarea reducerii comerciale trebuie inregistrata cu semnul minus in jurnalul pentru vanzari si raportata corespunzator atat prin decontul de TVA cod 300 la randul 1 "Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143  alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal", cat si prin declaratia informativa cod 390, cu simbolul L, la echivalentul in lei determinat prin utilizarea aceluiasi curs valutar la care s-a efectuat inregistrarea facturii de livrare a bunurilor.

Inregistrarea contabila, inregistrarea fiscala si raportarea operatiunii se efectueaza pentru perioada fiscala in care are loc ajustarea bazei de impozitare a TVA, de exemplu in luna iunie 2015, pentru o livrare de bunuri efectuata in data de 20 mai 2015 a carei contravaloare se incaseaza in data de 2 iunie 2015, caz in care documentul "Credit note" se emite cu data de 2 iunie 2015.

          In concluzie, desi reducerea acordata nu este de natura comerciala, fiind de natura financiara, este recomandabil sa  emiteti documentul respectiv  si  sa raportati  valoarea acestuia  pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA.  "Credit note" va este util si ca document justificativ pentru inregistrarea in evidenta contabila a reducerii acordate.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras, consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Acordare discountimpozit pe profitTVAlivrare intracomunitarasumereducerecreditevidenta contabila


Data aparitiei: 18 Mai 2015

Votati articolul "Acordare discount la livrare intracomunitara de bunuri. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste impozitul pe profit si TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa de magazie. Cand se intocmeste si cum se completeaza

    • Fisa de magazie este un document esential in gestionarea stocurilor dintr-o companie. Aceasta ofera o evidenta detaliata a intrarilor si iesirilor de marfa, contribuind la controlul eficient al stocurilor. Prin monitorizarea stocurilor, optimizarea aprovizionarii si reducerea pierderilor, fisa de magazie joaca un rol crucial in gestionarea eficienta a resurselor unei organizatii. De asemenea, este important sa se acorde atentie adecvata pastrarii si arhivarii fiselor de magazie pentru...» citeste mai departe aici

  • Contul 456: cand se utilizeaza si exemplu practic

    • Cu ajutorul contului 456 se tine evidenta decontarilor cu actionarii/asociatii privind capitalul. Contul 456 „Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul” este un cont bifunctional. Ce se inregistreaza in debitul contului 456 In debitul contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" se inregistreaza: - capitalul subscris de actionari/asociati, in natura si/sau numerar, capitalul s...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inventariere in SAGA

    • Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. Procedura de inv...» citeste mai departe aici

  • Doua GHIDURI pe care orice contabil trebuie sa le aiba pe birou

    • Intr-un mediu economic in continua schimbare, contabilii trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati si sa se adapteze rapid pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient. In continuare, va prezentam doua ghiduri indispensabile pentru contabili in indeplinirea sarcinilor lor zilnice si in navigarea prin complexitatea reglementarilor fiscale si contabile. Doua lucrari de specialitate se disting prin capacitatea lor de a oferi claritate si orientare intr-un mediu...» citeste mai departe aici

X