Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Donare mijloace fixe. Ce documente se impun pentru a evidentia iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe?

donare mijloace fixeongmijloace fixecodul fiscaliesirea din evidenta

Prin cele ce urmeaza, stabilim, cu sprijinul specialistului, in ce conditii poate un ONG fara activitate economica sa doneze unui alt ONG mijloace fixe, precum si ce documente contabile trebuie sa intocmeasca pentru a evidentia iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe.

Donatia este contractul prin care, cu intentia de a gratifica, o parte, numita donator, dispune in mod irevocabil de un bun in favoarea celeilalte parti, numita donatar.

La art. 987 din Codul civil se precizeaza ca, orice persoana poate face si primi liberalitati, cu respectarea regulilor privind capacitatea.

Conditia capacitatii de a primi o donatie trebuie indeplinita la data la care donatarul accepta donatia. Potrivit prevederilor art. 1.011 din acelasi act normativ, donatia se incheie prin inscris autentic, sub sanctiunea nulitatii absolute. Nu sunt supuse acestor dispozitii donatiile indirecte, cele deghizate si darurile manuale.

Bunurile mobile care constituie obiectul donatiei trebuie enumerate si evaluate intr-un inscris, chiar sub semnatura privata, sub sanctiunea nulitatii absolute a donatiei. La constituire, statutul organizatiei cuprinde scopul si obiectivele pentru care s-a constituit. Astfel, organizatia poate efectua donatii catre orice persoane cu respectarea regulilor privind capacitatea si a statului in baza caruia functioneaza.

Operatiunile efectuate trebuie sa fie corespunzatoare scopului si obiectivelor acesteia inscrise in statutul organizatiei. Ca si documente veti avea contractul autentificat, proces verbal de predare primire si Avizul de insotire a marfii care serveste la insotire pe timpul transportului cat si pentru descarcare din gestiune a bunurilor respective.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2016


Votati articolul "Donare mijloace fixe. Ce documente se impun pentru a evidentia iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA - suma de recuperat

Intrebare: Cum pot recupera suma platita in plus la bugetul de stat pentru TVA? Mentionez ca aceasta suma nu a fost de recuperat, ci s-a platit mai mult, si ca firma nu mai e platitoare de TVA. In fisa pe platitor apare ca suma de recuperat.

Raspuns: Aceste sume se pot recupera prin compesare la viitoarele luni in care se plateste TVA Sumele se pot...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

    • Regasiti prin cele de mai jos principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru anul fiscal 2016, sunt reglementate prin OMFP nr 166/2017, publicat in Monitorul Oficial nr  86/31.01.2017.                 ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF

    • Exista mai multe metode prin care va puteti imbunatati relatia cu ANAF, iar toate dintre acestea vizeaza o mai buna informare si un acces mai facil la noutatile legislative. Profitati, asadar, de aceste servicii private oferite de ANAF si cereti informatii suplimentare si clarificari ori de cate ori aveti nevoie. Nu uitati ca pentru raspunsuri specializate va stam la dispozitie zi de zi si prin www.portalcontabilitate.ro. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • OECD: Cele mai multe tari membre OECD aplica in prezent contabilitatea de angajamente

    • CECCAR informeaza ca, potrivit unui recent studiu realizat de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), Practici in contabilitatea de angajamente si cum resimt reforma statele membre OECD, aproape trei sferturi dintre membrii OECD au adoptat contabilitatea de angajamente pentru raportarea financiara de la finalul acestui an fin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X