Prin cele ce urmeaza, stabilim, cu sprijinul specialistului, in ce conditii poate un ONG fara activitate economica sa doneze unui alt ONG mijloace fixe, precum si ce documente contabile trebuie sa intocmeasca pentru a evidentia iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe.
Donatia este contractul prin care, cu intentia de a gratifica, o parte, numita donator, dispune in mod irevocabil de un bun in favoarea celeilalte parti, numita donatar.
La art. 987 din Codul civil se precizeaza ca, orice persoana poate face si primi liberalitati, cu respectarea regulilor privind capacitatea.
Conditia capacitatii de a primi o donatie trebuie indeplinita la data la care donatarul accepta donatia. Potrivit prevederilor art. 1.011 din acelasi act normativ, donatia se incheie prin inscris autentic, sub sanctiunea nulitatii absolute. Nu sunt supuse acestor dispozitii donatiile indirecte, cele deghizate si darurile manuale.
Bunurile mobile care constituie obiectul donatiei trebuie enumerate si evaluate intr-un inscris, chiar sub semnatura privata, sub sanctiunea nulitatii absolute a donatiei. La constituire, statutul organizatiei cuprinde scopul si obiectivele pentru care s-a constituit. Astfel, organizatia poate efectua donatii catre orice persoane cu respectarea regulilor privind capacitatea si a statului in baza caruia functioneaza.
Operatiunile efectuate trebuie sa fie corespunzatoare scopului si obiectivelor acesteia inscrise in statutul organizatiei. Ca si documente veti avea contractul autentificat, proces verbal de predare primire si Avizul de insotire a marfii care serveste la insotire pe timpul transportului cat si pentru descarcare din gestiune a bunurilor respective.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal