Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual

sesiune online anafspatiul privat virtualpersoane juridicemijloace electronice

Saptamana aceasta s-a derulat o noua sesiune de consultanta online referitoare la Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice, incluzand si posibilitatea extinderii catre persoanele juridice in perioada urmatoare.

"Spatiul Privat Virtual" este un serviciu gratuit, pus la dispozitia contribuabililor persoane fizice pe site-ul ANAF, aminteste institutia. Prin intermediul acestui serviciu puteti depune on-line declaratii fiscale, formula cereri, primi documente si acte administrativ fiscale, puteti vizualiza obligatiile de plata si obtine materiale informative.

Iata care au fost unele dintre cele mai interesante intrebari si raspunsuri din cadrul celei mai recente sesiuni de consultanta online, desfasurate pe pagina de Facebook a institutiei:

Intrebare contribuabil: Cand vom putea efectua plata prin SPV sau prin Ghiseul.ro pentru debitele inregistrate in SPV?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Din luna decembrie 2016 puteti utiliza plata online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati - www.ghiseul.ro pentru obligatiile fiscale comunicate si care se regasesc si in SPV.

Tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, sunt prezentate in "Anexa" la Ordinul ministrului finantelor publice nr.1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati. Mai multe informatii privind modalitatile de efectuare a platilor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala gasiti in brosura publicata la urmatorul link.

***

Intrebare contribuabil: Cand se vor implementa si alte declaratii PF ( de ex: D 600)?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:


Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa se introduca si alte tipuri de documente si declaratii fiscale printre care si declaratia 600.

Intrebare contribuabil: Cum se pot emite note de obligatii de plata pe perioade? In acest moment pot emite numai pe un an intreg.


In prezent, prin SPV nu se poate emite NOTA OBLIGATIILOR DE PLATa pe perioade. Aceasta cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) emise, precum si accesorii calculate pana la urmatoarea zi de vineri inclusiv.


***

Intrebare contribuabil: Situatiile cu obligatii de plata sunt de multe ori inexacte si nu arata istoricul debitelor si platilor. Nu puteti introduce posibilitatea de a descarca situatia cu debite si plati pe CNP? Administratiile au o aplicare neunitara a trimiterii acestor fise: unele trimit pe mail, unele insista sa le tipareasca, iar altele nu le emit.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

"Situatia obligatiilor de plata" cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF in ultima zi a lunii anterioare celei in care a-ti formulat cererea, atat obligatii principale cat si obligatii accesorii. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) deja emise.
in situatia in care sunteti inregistrat in SPV si intampinati dificultati in "citirea" situatiei obligatiilor fiscale de plata, aveti posibilitatea sa obtineti explicatii suplimentare prin transmiterea unei solicitari pe formularul de asistenta dar la care trebuie sa anexati si documentul respectiv, generat din SPV. Fisa cu " istoricul debitelor si platilor" este documentul intern al unitatilor fiscale.

Serviciul "Spatiu Privat Virtual" este un serviciu care este dezvoltat permanent, adaugandu-i-se noi functii si speram ca in cel mai scurt timp, toate operatiunile efectuate de dumneavoastra sa se reflecte in timp real in situatiile solicitate prin intermediul SPV.

***

Intrebare contribuabil: Cand va fi dat in functionare SPV si pentru persoane juridice? Multumesc.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa fie functional si pentru persoane juridice. In acest sens pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se gaseste un Proiect de Ordin privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central, persoane fizice, persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica.


***

Intrebare contribuabil: Nu am nici un numar de inregistrare si nici nu pot ajunge la dvs sau nu stiu cui sa ma adresez.... cum pot activa contul?


Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Pentru aprobarea cererii de inregistrare fara deplasarea la ghiseu aveti nevoie de numarul unei decizii de impunere, primita de la ANAF, numar indicat in partea de sus a documentului.Pentru a afla informatii detaliate privind modalitatile de inregistrare accesati urmatorul link sau ne puteti contacta telefonic la 031.403.91.60

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sesiune online anafspatiul privat virtualpersoane juridicemijloace electronice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Mai 2017


Votati articolul "Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatie de furnizare informatii contabile catre un ziar local ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum sa procedam in urmatoarea situatie:

- un ziar local ne-a solicitat sa ii furnizam informatii
cu privire la un Contract incheiat intre
institutia noastra si un prestator de servicii
- in acel Contract nu exista nici o clauza de confidentialitate
- acel Contract, la aceasta data, cand se cer informatiile,
a incetat
- fiind institutie publica, fiind considerat un Contract public, folosind fonduri publice, ...

1. - institutia noastra este obligata sa puna la dispozitie ziarului local
informatii despre un Contract ?

2. - daca institutia va pune la dispozitie o copie dupa acel Contract
sau daca va furniza unele informatii despre acesta,
prestatorul poate sa dea in judecata institutia ?
- ce se poate intampla ?

3. - in cazul in care institutia noastra refuza
sa dea informatii despre un Contract
ce se poate intampla ?

Raspuns: Inseamna ca este mai bine sa nu se furnizeze nici o informatie presei pentru ca nu are nici un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Este disponibil formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate

    • Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate (F4102) este dinsponibil incepand cu data 11 iunie. Acesta este disponibil in format editabil pe site-ul ANAF, sectiunea Servicii online – Declaratii electronice – pozitia 05 Descarcare declaratii.   Poate fi descarcat si de aici: varianta PDF &nda...» citeste mai departe aici

  • Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie

    • Situatia firmelor din Romania devine ingrijoratoare. In primele 4 luni ale anului 2018 au fost radiate 28.787 firme. Potrivit statisticilor oferite de Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), numarul firmelor radiate a crescut cu 4,91% in comparatie cu primele 4 luni ale anului 2017.   *Radierea unei firme este modalitatea legala simpla de dizolvare si lichidare a societatii. Dizolvarea persoanei juridice este prima faza a procesului de incetare a exi...» citeste mai departe aici

  • Venituri din arenda realizate in 2018. Obligatiile platitorilor de venit si ale beneficiarilor

    • In materie de impozit pe venit, fata de anul 2017, diferenta consta in cota de impunere de 10% fata de 16% in 2017. Astfel, impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net, impozitul fiind final. Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin a...» citeste mai departe aici

  • Proiect: diurna neimpozabila ar putea creste la suma de 50 Ron

    • Ministerul Finantelor Publica (MFP) a publicat pe site-ul oficial al institutiei, la rubrica Transparenta Decizionala, un Proiect de Hotarare de Guvern in ceea ce priveste drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului. Acest proiect de lege prevede aprobarea unei noi hotarari si abrogarea H.G. nr. 1860/2006 privind drep...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila privind inregistrarea imobilizarilor corporale

    • Imobilizarile corporale mai sunt denumite si imobilizari materiale sau active corporale fixe. Din categoria acestora fac parte urmatoarele: terenuri, amenajari de terenuri, constructii, masini, utilaje si instalatii de lucru, aparate si instalatii de masurare, control si reglare, mijloace de transport, plantatii, obiecte demobilier, aparatura birotica, avansuri pentru investitii,etc. Daca aveti nelamuriri in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a imobilizarilor co...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X