Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual

sesiune online anafspatiul privat virtualpersoane juridicemijloace electronice

Saptamana aceasta s-a derulat o noua sesiune de consultanta online referitoare la Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice, incluzand si posibilitatea extinderii catre persoanele juridice in perioada urmatoare.



"Spatiul Privat Virtual" este un serviciu gratuit, pus la dispozitia contribuabililor persoane fizice pe site-ul ANAF, aminteste institutia. Prin intermediul acestui serviciu puteti depune on-line declaratii fiscale, formula cereri, primi documente si acte administrativ fiscale, puteti vizualiza obligatiile de plata si obtine materiale informative.

Iata care au fost unele dintre cele mai interesante intrebari si raspunsuri din cadrul celei mai recente sesiuni de consultanta online, desfasurate pe pagina de Facebook a institutiei:

Intrebare contribuabil: Cand vom putea efectua plata prin SPV sau prin Ghiseul.ro pentru debitele inregistrate in SPV?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Din luna decembrie 2016 puteti utiliza plata online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati - www.ghiseul.ro pentru obligatiile fiscale comunicate si care se regasesc si in SPV.

Tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, sunt prezentate in "Anexa" la Ordinul ministrului finantelor publice nr.1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati. Mai multe informatii privind modalitatile de efectuare a platilor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala gasiti in brosura publicata la urmatorul link.

***

Intrebare contribuabil: Cand se vor implementa si alte declaratii PF ( de ex: D 600)?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa se introduca si alte tipuri de documente si declaratii fiscale printre care si declaratia 600.

Intrebare contribuabil: Cum se pot emite note de obligatii de plata pe perioade? In acest moment pot emite numai pe un an intreg.


In prezent, prin SPV nu se poate emite NOTA OBLIGATIILOR DE PLATa pe perioade. Aceasta cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) emise, precum si accesorii calculate pana la urmatoarea zi de vineri inclusiv.


***

Intrebare contribuabil: Situatiile cu obligatii de plata sunt de multe ori inexacte si nu arata istoricul debitelor si platilor. Nu puteti introduce posibilitatea de a descarca situatia cu debite si plati pe CNP? Administratiile au o aplicare neunitara a trimiterii acestor fise: unele trimit pe mail, unele insista sa le tipareasca, iar altele nu le emit.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

"Situatia obligatiilor de plata" cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF in ultima zi a lunii anterioare celei in care a-ti formulat cererea, atat obligatii principale cat si obligatii accesorii. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) deja emise.
in situatia in care sunteti inregistrat in SPV si intampinati dificultati in "citirea" situatiei obligatiilor fiscale de plata, aveti posibilitatea sa obtineti explicatii suplimentare prin transmiterea unei solicitari pe formularul de asistenta dar la care trebuie sa anexati si documentul respectiv, generat din SPV. Fisa cu " istoricul debitelor si platilor" este documentul intern al unitatilor fiscale.

Serviciul "Spatiu Privat Virtual" este un serviciu care este dezvoltat permanent, adaugandu-i-se noi functii si speram ca in cel mai scurt timp, toate operatiunile efectuate de dumneavoastra sa se reflecte in timp real in situatiile solicitate prin intermediul SPV.

***

Intrebare contribuabil: Cand va fi dat in functionare SPV si pentru persoane juridice? Multumesc.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa fie functional si pentru persoane juridice. In acest sens pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se gaseste un Proiect de Ordin privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central, persoane fizice, persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica.


***

Intrebare contribuabil: Nu am nici un numar de inregistrare si nici nu pot ajunge la dvs sau nu stiu cui sa ma adresez.... cum pot activa contul?


Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Pentru aprobarea cererii de inregistrare fara deplasarea la ghiseu aveti nevoie de numarul unei decizii de impunere, primita de la ANAF, numar indicat in partea de sus a documentului.Pentru a afla informatii detaliate privind modalitatile de inregistrare accesati urmatorul link sau ne puteti contacta telefonic la 031.403.91.60

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Mai 2017


Votati articolul "Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducerea bonurilor fiscale la Pfa-uri

Intrebare: Pot sa decontez bonuri fiscale fara factura fiscala la un Pfa neplatitor de TVA?

Raspuns: In cazul unui PFA puteti deconta chletuielile cu bonul fiscal (aveti grija ca acestea sa fie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X