Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual

sesiune online anafspatiul privat virtualpersoane juridicemijloace electronice

Saptamana aceasta s-a derulat o noua sesiune de consultanta online referitoare la Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice, incluzand si posibilitatea extinderii catre persoanele juridice in perioada urmatoare.

"Spatiul Privat Virtual" este un serviciu gratuit, pus la dispozitia contribuabililor persoane fizice pe site-ul ANAF, aminteste institutia. Prin intermediul acestui serviciu puteti depune on-line declaratii fiscale, formula cereri, primi documente si acte administrativ fiscale, puteti vizualiza obligatiile de plata si obtine materiale informative.

Iata care au fost unele dintre cele mai interesante intrebari si raspunsuri din cadrul celei mai recente sesiuni de consultanta online, desfasurate pe pagina de Facebook a institutiei:

Intrebare contribuabil: Cand vom putea efectua plata prin SPV sau prin Ghiseul.ro pentru debitele inregistrate in SPV?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Din luna decembrie 2016 puteti utiliza plata online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati - www.ghiseul.ro pentru obligatiile fiscale comunicate si care se regasesc si in SPV.

Tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, sunt prezentate in "Anexa" la Ordinul ministrului finantelor publice nr.1376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati. Mai multe informatii privind modalitatile de efectuare a platilor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala gasiti in brosura publicata la urmatorul link.

***

Intrebare contribuabil: Cand se vor implementa si alte declaratii PF ( de ex: D 600)?

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa se introduca si alte tipuri de documente si declaratii fiscale printre care si declaratia 600.

Intrebare contribuabil: Cum se pot emite note de obligatii de plata pe perioade? In acest moment pot emite numai pe un an intreg.


In prezent, prin SPV nu se poate emite NOTA OBLIGATIILOR DE PLATa pe perioade. Aceasta cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) emise, precum si accesorii calculate pana la urmatoarea zi de vineri inclusiv.


***

Intrebare contribuabil: Situatiile cu obligatii de plata sunt de multe ori inexacte si nu arata istoricul debitelor si platilor. Nu puteti introduce posibilitatea de a descarca situatia cu debite si plati pe CNP? Administratiile au o aplicare neunitara a trimiterii acestor fise: unele trimit pe mail, unele insista sa le tipareasca, iar altele nu le emit.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

"Situatia obligatiilor de plata" cuprinde toate obligatiile de plata stabilite de unitatea fiscala sau stabilite de alte institutii si transmise ANAF in vederea incasarii, inregistrate in sistemul informatic al ANAF in ultima zi a lunii anterioare celei in care a-ti formulat cererea, atat obligatii principale cat si obligatii accesorii. Sunt incluse obligatiile de plata inregistrate in documente (decizii) deja emise.
in situatia in care sunteti inregistrat in SPV si intampinati dificultati in "citirea" situatiei obligatiilor fiscale de plata, aveti posibilitatea sa obtineti explicatii suplimentare prin transmiterea unei solicitari pe formularul de asistenta dar la care trebuie sa anexati si documentul respectiv, generat din SPV. Fisa cu " istoricul debitelor si platilor" este documentul intern al unitatilor fiscale.

Serviciul "Spatiu Privat Virtual" este un serviciu care este dezvoltat permanent, adaugandu-i-se noi functii si speram ca in cel mai scurt timp, toate operatiunile efectuate de dumneavoastra sa se reflecte in timp real in situatiile solicitate prin intermediul SPV.

***

Intrebare contribuabil: Cand va fi dat in functionare SPV si pentru persoane juridice? Multumesc.

Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Spatiul Privat Virtual, este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand ca pe viitor sa fie functional si pentru persoane juridice. In acest sens pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se gaseste un Proiect de Ordin privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central, persoane fizice, persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica.


***

Intrebare contribuabil: Nu am nici un numar de inregistrare si nici nu pot ajunge la dvs sau nu stiu cui sa ma adresez.... cum pot activa contul?


Raspuns oficial Agentia Nationala de Administrare Fiscala:

Pentru aprobarea cererii de inregistrare fara deplasarea la ghiseu aveti nevoie de numarul unei decizii de impunere, primita de la ANAF, numar indicat in partea de sus a documentului.Pentru a afla informatii detaliate privind modalitatile de inregistrare accesati urmatorul link sau ne puteti contacta telefonic la 031.403.91.60

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sesiune online anafspatiul privat virtualpersoane juridicemijloace electronice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Mai 2017


Votati articolul "Sesiune online ANAF: Raspunsuri pentru contribuabili in ce priveste facilitatile Spatiului Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avize SRL

Intrebare: Am deschis o SRL si detin doar certificatul de inregistrare. Nu am punct de lucru pentru a detine alte avize, trebuie sa depun bilant? Cand trebuie depus?

Raspuns: Buna ziua, Daca societatea era infiintata in anul 2012, trebuia sa depuneti in anul 2013 o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X