Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006

Intrebare:

In ceea ce priveste acordarea tichetelor cadou, orice angajator trebuie sa fie informat cu privire la urmatoarele situatii:

- ce regim fiscal au tichetele cadou?
- ce impozit se retine la aceste fel de tichete?
- in ce conditii se acorda si caror persoane?


Raspuns:

Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere
Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii

Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri
Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri

Vezi detalii




Art. 1 din Legea 193/2006, prevede faptul ca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou atat societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca.

Societatile comerciale care au calitatea de angajator, vor putea acorda tichete cadou propriilor salariati pe destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale, precum si persoanelor fizice, care nu au calitatea de salariati ai societatii, pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol, reclama si publicitate. In acest sens, art. 2 alin. (1) din acelasi act normativ precizeaza destinatiile utilizarii tichetelor cadou, respectiv pentru:

- campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile nelimitat la calculul profitului impozabil, in temeiul art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal.

- protocol. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit in temeiul art. 21 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal

- reclama si publicitate. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile la calculul profitului impozabil, numai daca sunt efectuate in baza unui contract scris in temeiul art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sunt deductibile fiscal cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

In cazul acordarii acestor tichete cadou, societatea are obligatia stabilirii si platii impozitului pe venit. In masura in care sunt acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii, astfel cum este prevazut la pct. 152 liniuta a 7-a din Normele medologice date in aplicarea art. 78 din Codul fiscal, vor fi incluse din punct de vedere fiscal in categoria "venituri din alte surse". Societatea care acorda tichetele are obligatia sa vireze impozitul in cota de 16%, aplicat asupra echivalentului in lei a tichetului cadou acordat care reprezinta venit brut.

Pentru a putea evidentia cheltuielile cu tichetele cadou efectuate pe destinatiile prevazute de Legea 193/2006, respectiv pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol si reclama si publicitate, drept cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil in conditiile prevederilor Codului fiscal, sunt necesare documente justificative cum sunt:
- factura primita de la unitatea emitenta a tichetelor cadou,
- liste cu datele de identificare ale persoanelor beneficiare si cu codurile de identificare ale tichetelor acordate chiar daca acestea sunt nepersonalizate,
- numarul de tichete acordate fiecarei persoane,
- valoarea fiecarui tichet cadou acordat.

De exemplu, veti acorda tichetele cadou pe baza unor liste, care sa cuprinda persoanele fizice partenere de afaceri care le-au primit in cadrul actiunii de protocol. Prin analogie cu prevederile din Normele metodologice pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, cheltuielile de protocol sunt acele cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii. Asadar justificarea acordarii acestora trebuie sa fie legata de asemenea evenimente. La nivelul societatii, initierea procedurilor si derularea acestora ar trebui efectuata pe baza unui inscris aprobat de catre conducerea societatii care sa consemneze bunurile ce fac obiectul actiunii, modul de procurare precum si modul de acordare.
In ceea ce priveste contributiile sociale obligatorii, societatile care acorda tichete cadou pe destinatiile mentionate mai sus nu au nici obligatie.

In cazul in care sunt acordate unor persoane juridice, atunci societatea care le acorda nu va retine vreun impozit pe venit si nu va avea obligatii speciale declarative.

- pentru cheltuieli sociale;
Astfel, potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Legea 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Societatile comerciale pot insa sa acorde tichete cadou clientilor sau salariatilor acestora pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate. Pentru proprii salariati insa, Legea 193/2006 coroborata cu HG 1317/2006, prevede ca angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare nu pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, decat pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Tichetele cadou acordate potrivit Legii 193/2006 reprezinta avantaje impozabile potrivit includerii lor in cadrul art. 55 alin. (3) din Codul fiscal. Potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Normele metodologice pentru aplicarea art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, astfel cum au fost completate prin HG 791/2010, vin sa precizeze, la pct. 70 lit. i), ca la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si tichetele cadou indiferent daca acestea sunt acordate potrivit destinatiilor si cuantumului prevazute de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal. Asadar, chiar daca tichetele cadou se acorda pe destinatiile si in cuantumul prevazut de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, respectiv in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si in beneficiul angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie, si chiar daca valoarea cadoului oferit fiecarei persoane sub forma tichetelor cadou, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, acestea vor fi tratate din punct de vedere fiscal drept avantaje in natura si impozitate prin cumulare cu celelalte venituri salariale ale lunii in care sunt primite.

Prevederi privind contributiile sociale obligatorii cuprinse in Titlul IX indice 2 din Codul fiscal includ o serie de exceptii generale si specifice, printre care si excluderea din baza lunara a contributiilor sociale obligatorii a tichetelor cadou acordate potrivit legii, potrivit art. 296 indice 15 lit. o) din Codul fiscal.

Asadar incepand cu 1 ianuarie 2011, tichetele cadou acordate salariatilor, potrivit legii, sunt considerate avantaje in natura, se vor supune impozitului pe salarii, dar nu vor face obiectul contributiilor sociale obligatorii, fiind deductibile totodata la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2011


Votati articolul "Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie - pentru firma nou infiintata - TVA

Intrebare: Am o firma de transport nou infiintata.
Doresc sa o fac platitoare de TVA ( din experienta ca sa obtin codul la TVA la CAEN 4941) - am nevoie de licenta de transport! Ca sa obtin licenta am nevoie de autotractor proprietatea firmei
Cum ar fi mai bine sa procedez?
Sa fac o achizitie intracomunitatra mai mare de 10.000 eur - prin solicitarea codului temporar de TVA cu declaratia 091? Sau ce ma sfatuiti?

Raspuns: Pentru desfasurarea activitatilor intracomunitare trebuie sa va inregistrati in roi si in scopuri de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: evidenta contabila este tinuta corect?

    • Scaderea cotei TVA la 20%, reducerea impozitului pe dividende la 5%, cresterea impozitelor pe locuinte si terenuri sunt doar cateva dintre modificarile fiscale din 2016. Legislatia se modifica permanent si este dificil, chiar si pentru profesionistii cu experienta, sa tina pasul cu toate noutatile fiscale. In aceste conditii, este esential sa ne asiguram de corectitudinea ev...» citeste mai departe aici

  • Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute

    • Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos. Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentie...» citeste mai departe aici

  • Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?

    • In cel mai recent numar al Revistei de Finante si de Contabilitate (MFP) au fost aduse in discutie noi consideratii privind incadrarea faptei de nedepunere a declaratiilor fiscale la termen in contraventie simpla sau contraventie continua. Asadar, a fost amintit faptul ca in prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite in cadrul Titlului XI – Sanctiuni - faptele ce constituie contra...» citeste mai departe aici

  • Avansuri acordare furnizorilor ramase in sold. Ce tratament fiscal se aplica?

    • Reclasificarea unor sume ca dividende e subiectul pe care il dezbatem azi. Avem ca subiect o societate pe actiuni platitoare de impozit pe profit si TVA. In urma unui control fiscal toate sumele din contul 409 "Avansuri catre furnizori marfa" au fost reclasificate de catre inspectori ca dividende deoarece nu exista decat plata prin banca catre acesti furnizori drept dovada. Sumele sunt din anii 2013, 2014, 2015 pentru care nu au fost primite factura si marfa pe aviz. In fisa contulu...» citeste mai departe aici

  • Profit contabil si rezultat fiscal. Cum se calculeaza impozitul pe profit?

    • Avem in analiza pe care o prezentam mai jos urmatoarele cifre la finalul semestrului IL - total venituri: 10.000 lei - total cheltuieli 308.500 lei - profit brut contabil1.500 lei >> cheltuieli nedeductibile total: 9.900 lei din care: - protocol 1.400 lei - amortizare nedeductibila 8.500 lei Vom vedea cum se calculeaza impozitul pe profit in situatia data si daca la final exista profit brut contabil si pierdere neta. Po...» citeste mai departe aici

  • 441 acte de sesizare inaintate de inspectorii antifrauda in primele sase luni din an

    • In primul semestru, DGAF a inaintat 441 de acte de sesizare penala pentru prejudicii estimate la 421,3 de milioane de euro In perioada ianuarie - iunie 2016, inspectorii antifrauda au inaintat organelor de urmarire penala 441 de acte de sesizare, prejudiciul estimat adus bugetului de stat insumand 1.870.765.728 de lei (echivalentul a 421,3 de milioane de euro), din care 60% reprezinta TVA. Valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro reprezinta 8...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X