Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006

Intrebare:

In ceea ce priveste acordarea tichetelor cadou, orice angajator trebuie sa fie informat cu privire la urmatoarele situatii:

- ce regim fiscal au tichetele cadou?
- ce impozit se retine la aceste fel de tichete?
- in ce conditii se acorda si caror persoane?


Raspuns:

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii




Art. 1 din Legea 193/2006, prevede faptul ca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou atat societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca.

Societatile comerciale care au calitatea de angajator, vor putea acorda tichete cadou propriilor salariati pe destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale, precum si persoanelor fizice, care nu au calitatea de salariati ai societatii, pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol, reclama si publicitate. In acest sens, art. 2 alin. (1) din acelasi act normativ precizeaza destinatiile utilizarii tichetelor cadou, respectiv pentru:

- campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile nelimitat la calculul profitului impozabil, in temeiul art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal.

- protocol. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit in temeiul art. 21 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal

- reclama si publicitate. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile la calculul profitului impozabil, numai daca sunt efectuate in baza unui contract scris in temeiul art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sunt deductibile fiscal cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

In cazul acordarii acestor tichete cadou, societatea are obligatia stabilirii si platii impozitului pe venit. In masura in care sunt acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii, astfel cum este prevazut la pct. 152 liniuta a 7-a din Normele medologice date in aplicarea art. 78 din Codul fiscal, vor fi incluse din punct de vedere fiscal in categoria "venituri din alte surse". Societatea care acorda tichetele are obligatia sa vireze impozitul in cota de 16%, aplicat asupra echivalentului in lei a tichetului cadou acordat care reprezinta venit brut.

Pentru a putea evidentia cheltuielile cu tichetele cadou efectuate pe destinatiile prevazute de Legea 193/2006, respectiv pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol si reclama si publicitate, drept cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil in conditiile prevederilor Codului fiscal, sunt necesare documente justificative cum sunt:
- factura primita de la unitatea emitenta a tichetelor cadou,
- liste cu datele de identificare ale persoanelor beneficiare si cu codurile de identificare ale tichetelor acordate chiar daca acestea sunt nepersonalizate,
- numarul de tichete acordate fiecarei persoane,
- valoarea fiecarui tichet cadou acordat.

De exemplu, veti acorda tichetele cadou pe baza unor liste, care sa cuprinda persoanele fizice partenere de afaceri care le-au primit in cadrul actiunii de protocol. Prin analogie cu prevederile din Normele metodologice pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, cheltuielile de protocol sunt acele cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii. Asadar justificarea acordarii acestora trebuie sa fie legata de asemenea evenimente. La nivelul societatii, initierea procedurilor si derularea acestora ar trebui efectuata pe baza unui inscris aprobat de catre conducerea societatii care sa consemneze bunurile ce fac obiectul actiunii, modul de procurare precum si modul de acordare.
In ceea ce priveste contributiile sociale obligatorii, societatile care acorda tichete cadou pe destinatiile mentionate mai sus nu au nici obligatie.

In cazul in care sunt acordate unor persoane juridice, atunci societatea care le acorda nu va retine vreun impozit pe venit si nu va avea obligatii speciale declarative.

- pentru cheltuieli sociale;
Astfel, potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Legea 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Societatile comerciale pot insa sa acorde tichete cadou clientilor sau salariatilor acestora pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate. Pentru proprii salariati insa, Legea 193/2006 coroborata cu HG 1317/2006, prevede ca angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare nu pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, decat pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Tichetele cadou acordate potrivit Legii 193/2006 reprezinta avantaje impozabile potrivit includerii lor in cadrul art. 55 alin. (3) din Codul fiscal. Potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Normele metodologice pentru aplicarea art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, astfel cum au fost completate prin HG 791/2010, vin sa precizeze, la pct. 70 lit. i), ca la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si tichetele cadou indiferent daca acestea sunt acordate potrivit destinatiilor si cuantumului prevazute de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal. Asadar, chiar daca tichetele cadou se acorda pe destinatiile si in cuantumul prevazut de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, respectiv in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si in beneficiul angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie, si chiar daca valoarea cadoului oferit fiecarei persoane sub forma tichetelor cadou, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, acestea vor fi tratate din punct de vedere fiscal drept avantaje in natura si impozitate prin cumulare cu celelalte venituri salariale ale lunii in care sunt primite.

Prevederi privind contributiile sociale obligatorii cuprinse in Titlul IX indice 2 din Codul fiscal includ o serie de exceptii generale si specifice, printre care si excluderea din baza lunara a contributiilor sociale obligatorii a tichetelor cadou acordate potrivit legii, potrivit art. 296 indice 15 lit. o) din Codul fiscal.

Asadar incepand cu 1 ianuarie 2011, tichetele cadou acordate salariatilor, potrivit legii, sunt considerate avantaje in natura, se vor supune impozitului pe salarii, dar nu vor face obiectul contributiilor sociale obligatorii, fiind deductibile totodata la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2011


Votati articolul "Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contrcat de imprumut firma de la persoana fizica cu transfer bancar

Intrebare: Buna ziua
O persoana fizica poate credita firma printr-un transfer bancar cu suma de 30.000 eur in baza contractului de imprumut incheiat intre parti, urmand ca firma sa-i restituie banii rin transfer bancar in termen de 30 zile?
Va multumesc anticipat

Raspuns: Persoana fizica este sora actionarului, dar nu este asociat. Sa inteleg ca se poate face imprumutul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X