Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006

tichete cadouHG 791/2010Legea 193/2006HG 1317/2006Codul muncii
Intrebare:

In ceea ce priveste acordarea tichetelor cadou, orice angajator trebuie sa fie informat cu privire la urmatoarele situatii:

- ce regim fiscal au tichetele cadou?
- ce impozit se retine la aceste fel de tichete?
-  in ce conditii se acorda si caror persoane?


Raspuns:

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii




Art. 1 din Legea 193/2006, prevede faptul ca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou atat societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca.
 
Societatile comerciale care au calitatea de angajator, vor putea acorda tichete cadou propriilor salariati pe destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale, precum si persoanelor fizice, care nu au calitatea de salariati ai societatii, pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol, reclama si publicitate.  In acest sens, art. 2 alin. (1) din acelasi act normativ precizeaza destinatiile utilizarii tichetelor cadou, respectiv pentru:

- campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile nelimitat la calculul profitului impozabil, in temeiul art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal.
 
- protocol. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit in temeiul art. 21 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal
 
- reclama si publicitate. In acest caz, cheltuielile sunt deductibile la calculul profitului impozabil, numai daca sunt efectuate in baza unui contract scris in temeiul art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sunt deductibile fiscal cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
 
In cazul acordarii acestor tichete cadou, societatea are obligatia stabilirii si platii impozitului pe venit. In masura in care sunt acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii, astfel cum este prevazut la pct. 152 liniuta a 7-a din Normele medologice date in aplicarea art. 78 din Codul fiscal, vor fi incluse din punct de vedere fiscal in categoria "venituri din alte surse". Societatea care acorda tichetele are obligatia sa vireze impozitul in cota de 16%, aplicat asupra echivalentului in lei a tichetului cadou acordat care reprezinta venit brut.
 
Pentru a putea evidentia cheltuielile cu tichetele cadou efectuate pe destinatiile prevazute de Legea 193/2006, respectiv pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, protocol si reclama si publicitate, drept cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil in conditiile prevederilor Codului fiscal, sunt necesare documente justificative cum sunt:
- factura primita de la unitatea emitenta a tichetelor cadou,
- liste cu datele de identificare ale persoanelor beneficiare si cu codurile de identificare ale tichetelor acordate chiar daca acestea sunt nepersonalizate,
- numarul de tichete acordate fiecarei persoane,
- valoarea fiecarui tichet cadou acordat.
 
De exemplu, veti acorda tichetele cadou pe baza unor liste, care sa cuprinda persoanele fizice partenere de afaceri care le-au primit in cadrul actiunii de protocol. Prin analogie cu prevederile din Normele metodologice pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, cheltuielile de protocol sunt acele cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii. Asadar justificarea acordarii acestora trebuie sa fie legata de asemenea evenimente. La nivelul societatii, initierea procedurilor si derularea acestora ar trebui efectuata pe baza unui inscris aprobat de catre conducerea societatii care sa consemneze bunurile ce fac obiectul actiunii, modul de procurare precum si modul de acordare.
In ceea ce priveste contributiile sociale obligatorii, societatile care acorda tichete cadou pe destinatiile mentionate mai sus nu au nici obligatie.
 
In cazul in care sunt acordate unor persoane juridice, atunci societatea care le acorda nu va retine vreun impozit pe venit si nu va avea obligatii speciale declarative.
 
- pentru cheltuieli sociale;
Astfel, potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Legea 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.
 
Societatile comerciale pot insa sa acorde tichete cadou clientilor sau salariatilor acestora pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate. Pentru proprii salariati insa, Legea 193/2006 coroborata cu HG 1317/2006, prevede ca angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare nu pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, decat pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.
 
Tichetele cadou acordate potrivit Legii 193/2006 reprezinta avantaje impozabile potrivit includerii lor in cadrul art. 55 alin. (3) din Codul fiscal. Potrivit Legii 193/2006 si a normelor sale de aplicare, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.
 
Normele metodologice pentru aplicarea art. 55 alin. (3) din Codul fiscal, astfel cum au fost completate prin HG 791/2010, vin sa precizeze, la pct. 70 lit. i), ca la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si tichetele cadou indiferent daca acestea sunt acordate potrivit destinatiilor si cuantumului prevazute de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal. Asadar, chiar daca tichetele cadou se acorda pe destinatiile si in cuantumul prevazut de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, respectiv in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si in beneficiul angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie, si chiar daca valoarea cadoului oferit fiecarei persoane sub forma tichetelor cadou, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, acestea vor fi tratate din punct de vedere fiscal drept avantaje in natura si impozitate prin cumulare cu celelalte venituri salariale ale lunii in care sunt primite.
 
Prevederi privind contributiile sociale obligatorii cuprinse in Titlul IX indice 2 din Codul fiscal includ o serie de exceptii generale si specifice, printre care si excluderea din baza lunara a contributiilor sociale obligatorii a tichetelor cadou acordate potrivit legii, potrivit art. 296 indice 15 lit. o) din Codul fiscal.
 
Asadar incepand cu 1 ianuarie 2011, tichetele cadou acordate salariatilor, potrivit legii, sunt considerate avantaje in natura, se vor supune impozitului pe salarii, dar nu vor face obiectul contributiilor sociale obligatorii, fiind deductibile totodata la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2011


Votati articolul "Stabilirea regimului fiscal pentru tichetele cadou. Legea 193 din 2006":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariu cat directorul este in concediul de odihna, ...

Intrebare: Buna ziua ! La multi ani !

Va rog frumos sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme:

Directorul institutiei vrea sa emita o Decizie
prin care sa numeasca un salariat
care sa ii tina locul
cat el se va afla in concediul de odihna
pentru 1 saptamana.

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie sa se procedeze:
1. - atributiile postului de director vor fi preluate de acel salariat ?
Acel salariat va indeplini toate atributiile directorului ? sau
doar anumite atributii ?
Ce interdictii ar avea acel salariat cat va tine locul directorului ?
2. - acel salariat va putea fi împuternicit să semneze
toate documentele interne şi externe în numele acestuia ? sau
va avea si anumite interdictii ?
3. - ce lege prevede acele interdictii ?
4. - pe perioada cat salariatul tine locul directorului
va avea salariul acestuia ? sau
i se va acorda doar sporul de conducere la salariul avut ? sau
isi va pastra salariul avut ?

Raspuns: Va multumesc foarte mult ! Ozi frumoasa in continuare !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X