Conditiile privind declararea si inregistrarea punctului de lucru sunt reglementate de Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare la Art. 32 (7).
In cazul dvs.depozitul de cereale trebuie declarat si inregistrat ca punct de lucru ,chiar daca aveti inregistrat doar contract de inchiriere pentru spatiul respectiv si chiar daca acesta se afla in acelasi oras.
Declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza insotita de copii dupa dovada inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului, dupa hotararea adunarii generale de infiintare a punctului de lucru, dovada de spatiu si codul unic de inregistrare.
Se considera punct de lucru locul unde o societate isi desfasoara activitatea fie ea de genul birou,depozit, magazin hala industriala etc.
In conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, exista doua situatii legate de declararea si inregistrarea sediilor secundare (puncte de lucru):
1. Societatea isi desfasoara activitatea si in alta locatie decat cea a sediului social, fara a depasi un numar de cinci salariati angajati pe punctul de lucru. In acest caz punctul de lucru se declara la Registrul Comertului, iar ulterior in baza certificatului constatator si a contractului de utilizare a spatiului (inchiriere, comodat, depozitare, etc.) se depune la administratia financiara declaratia privind sediile secundare (OMFP 1329/2004).
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
2. Societatea depaseste un numar de 5 angajati pe punctul de lucru. In acest caz, in plus fata de actele mentionate mai sus, trebuie depusa la administratia financiara si declaratia 060 (OMFP 2296/2007) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare". In acest mod, societatea va obtine un cod fiscal distinct pentru punctual de lucru. Impozitul pe salarii pentru angajatii din aceasta locatie se achita in baza acestui cod fiscal.
Dvs. va incadrati in prima situatie, pentru ca nu depasiti numarul de 5 angajati, caz in care trebuie sa urmati procedura descrisa mai sus.
Codul de Procedura Fiscala, Art.71 "Declararea filialelor si sediilor secundare" prevede urmatoarele:
"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare."
De asemenea, Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede:
Norme metodologice:
"71.1. Prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, inclusiv de tipul celor definite de art. 8 din Codul fiscal.
71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.
71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."
Gabriela Ilicea.
ACCOUNTING ONE
www.accounting-one.ro
office@accounting-one.ro
Expert Contabil, membru activ CECCAR Bucuresti.
Experienta profesionala de 16 ani in domeniul contabilitatii si fiscalitatii ca si director economic in mai multe companii.