email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un depozit din care nu se vand marfuri trebuie declarat ca si punct de lucru?

depozitmarfuripunct de lucrusediu secundarcodul de procedura fiscalasedii secundare

Conditiile privind declararea si inregistrarea punctului de lucru sunt reglementate de Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare la Art. 32 (7).

In cazul dvs.depozitul de cereale trebuie declarat si inregistrat ca punct de lucru ,chiar daca aveti inregistrat doar contract de inchiriere pentru spatiul respectiv si chiar daca acesta se afla in acelasi oras.

Declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza insotita de copii dupa dovada inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului, dupa hotararea adunarii generale de infiintare a punctului de lucru, dovada de spatiu si codul unic de inregistrare.
 
Se considera punct de lucru locul unde o societate isi desfasoara activitatea fie ea de genul birou,depozit, magazin hala industriala  etc.

In conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, exista doua situatii legate de declararea si inregistrarea sediilor secundare (puncte de lucru):

1. Societatea isi desfasoara activitatea si in alta locatie decat cea a sediului social, fara a depasi un numar de cinci salariati angajati pe punctul de lucru. In acest caz punctul de lucru se declara la Registrul Comertului, iar ulterior in baza certificatului constatator si a contractului de utilizare a spatiului (inchiriere, comodat, depozitare, etc.) se depune la administratia financiara declaratia privind sediile secundare (OMFP 1329/2004).

2. Societatea depaseste un numar de 5 angajati pe punctul de lucru. In acest caz, in plus fata de actele mentionate mai sus, trebuie depusa la administratia financiara si declaratia 060 (OMFP 2296/2007) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare". In acest mod, societatea va obtine un cod fiscal distinct pentru punctual de lucru. Impozitul pe salarii pentru angajatii din aceasta locatie se achita in baza acestui cod fiscal.

Dvs. va incadrati in prima situatie, pentru ca nu depasiti numarul de 5 angajati, caz in care trebuie sa urmati procedura descrisa mai sus.
 
 Codul de Procedura Fiscala, Art.71 "Declararea filialelor si sediilor secundare" prevede urmatoarele:
 
"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare."
 
De asemenea, Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede:
 
Norme metodologice:

"71.1. Prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, inclusiv de tipul celor definite de art. 8 din Codul fiscal.

71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.

71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."

Gabriela Ilicea.
ACCOUNTING ONE
www.accounting-one.ro
office@accounting-one.ro

Expert Contabil, membru activ CECCAR Bucuresti.
Experienta profesionala de  16 ani in domeniul contabilitatii si fiscalitatii ca si director economic in mai multe companii.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depozitmarfuripunct de lucrusediu secundarcodul de procedura fiscalasedii secundare


Data aparitiei: 12 Iunie 2014
Ultima actualizare: 13 Iunie 2014

Votati articolul "Un depozit din care nu se vand marfuri trebuie declarat ca si punct de lucru?":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X