email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii declarative are o firma cu capital strain nou-infiintata?

capital strainfirmacontract inchirieredeclaratiientitateimpozitnerezidentivector fiscal

In situatia unei firme care se infiinteaza cu un asociat unic si administrator, respectiv un cetatean grec, in Bucuresti si care va efectua operatiuni de comert cu marfuri achizitionate din statul strain, sediul firmei va fi declarat in baza unui contract de inchirirere, iar activitatea comerciala se va efectua prin posta sau curier. Se va stabili ce declaratii ar trebuie depuse la ANAF in contextul prezentat mai sus.

Avand in vedere faptul ca firma infiintata in Bucuresti are asociat unic un cetatean grec se considera ca este firma romaneasca cu capital strain.

Avand in vedere acest considerent,  firma va trebui ca, dupa infiintare, cu ocazia primei inregistrari fiscale, sa depuna la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal, formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, cod M.F.P. 14.13.01.10.11/1".

In acest formular va trebui sa declarati ( bifati ) categoriile de obligatii fiscale de declarare cu caracter permanent pe care firma le va avea si  care se inscriu in vectorul fiscal ( cfm art. 41 din Ordinul 35/2014 privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor): TVA, impozitul pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor, accizele, impozitul la titeiului din productia interna, impozitul pe venitul din salarii si pe veniturile asimilate salariilor, contributia pentru asigurari sociale de sanatate, contributia de asigurari pentru somaj, contributia pentru accidente de munca si boli profesionale, contributia de asigurari sociale, contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, contributia pentru concedii si indemnizatii, ……, impozitul pe constructii,….
                                                                                                                                                                                             
In situatia prezentata de dvs. este recomandabil ca firma sa bifeze TVA, optiune prin care solicita inregistrarea ca persoana impozabila in scopuri de TVA la infiintare.

Totodata, avand in vedere ca firma se va ocupa de achizitionarea de marfuri din Grecia, va trebui, ca pe langa inregistrarea in scopuri de TVA, sa depuna si declaratia/formularul 095   "Cerere de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari".

Conform Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2101 din 24 iunie 2010 actualizat la zi, persoanele juridice inregistrate in scopuri de TVA, care intentioneaza sa faca operatiuni intracomunitare trebuie sa solicite organelor fiscale competente inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari inainte de efectuarea acestor operatiuni, chiar daca acestea sunt deja inregistrate in scopuri de TVA cfm art 153 Sau 1531. Prin inregistrarea in acest registru firma va obtine cod valid de TVA pentru achizitiile/livrarile intracomunitare.
 
Cu privire la formularul 030 "Declaratie de inregistrare fiscala pentru persoane fizice straine, mentionam ca acesta se completeaza doar de catre persoanele fizice straine ( altele decat cele care desfasoara in mod independent activitati economice autorizate sau exercita profesii libere ) care detin cod numeric personal atribuit de autoritatile romane. Tinand cont de acest aspect, nu este necesara completarea si depunerea formularului 030.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cunoasteti noile modificari si explicatii aferente Mijloacelor FIXE?


1 Dificultati la incadrarea unui obiect in categoria corecta - mijloc fix sau obiect de inventar?
2 Dubii in alegerea tratamentul fiscal-contabil corect aplicabil acestuia?
3 Ezitari la aplicarea noilor reguli de impozitare a profitului reinvestit?
4 Nu stiti cum sa evitati inregistrarile eronate aducatoare de amenzi consistente?

Consultati acum lucrarea actualizata: Mijloace fixe. Manual actualizat. Legislatie explicata. Studii de caz.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
capital strainfirmacontract inchirieredeclaratiientitateimpozitnerezidentivector fiscal


Data aparitiei: 24 Iunie 2014

Votati articolul "Ce obligatii declarative are o firma cu capital strain nou-infiintata?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X