Analiza urmatoare porneste de la situatia in care bonul de cumparare va fi insotit de delegatia de cumparare a angajatului unei firme. Angajatul va face predarea marfii la depozit, unde se intocmeste NIR, urmand ca ulterior sa faca decontul la caseria firmei.
Bonul fiscal sub 100 ron are inscris pe verso CIF-ul firmei la care e angajat salariatul, notat de catre vanzator si insotit de stampila vanzatorului. Vom vedea astfel cum se procedeaza corect in aceasta situatie.
Potrivit art. 21 alin. 4 lit. f din Codul fiscal sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ.
Bonurile fiscale reprezinta un document de plata care se anexeaza la registrul de casa
Astfel, pentru a inregistra in contabilitate cheltuielile cu bunurile si serviciile achizitionate cu bon fiscal are posibilitatea sa solicite furnizorului factura aferenta serviciilor prestate sau bunurilor ca achizitionate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal sau sa justifice cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
In baza documentelor mentionate anterior se va intocmi

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea Verde a Contabilitatii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro