Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Justificare cheltuieli in cadrul unui eveniment de popularizare a produselor si de acordare a mostrelor

cheltuieliOMEF 3512/2008documente justificativemostre


Vom identifica in ce masura se pot acorda mostre din produsele firmei la un eveniment organizat de un client al companiei pentru promovarea vanzarilor si in baza caror documente cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit.

Raspuns:

Conform prevederilor Titlul II art. 21, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cheltuielile reglementate prin acte normative in vigoare.

In grupa cheltuielilor deductibile sunt prevazute, printre altele, si cele reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris.

Sunt de asemenea considerate deductibile si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:

 

            - inregistrarea cheltuielilor de productie

6***/analitic                 =                     3***/analitic

- inregistrarea produselor finite

345                             =                     711

"Produse finite"                     " Venituri aferente costurilor

                                               stocurilor de produse"

- acordarea produselor

6232               =                     345

"Cheltuieli de protocol,        "Produse finite"

reclama si publicitate"

Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.

Scoaterea din evidenta a mostrelor se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea  "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).

Alte documente justificative ar mai fi Nota de intrare receptive, pentru primirea in gestiune a mostrelor, iar pentru descarcarea gestiunii proprii este suficient avizul de expediere/ avizul de insotire a marfurilor.

Desi este vorba de un eveniment organizat ar fi bine sa incheiati un contract cu partenerul respectiv din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Nu este necesar sa fie un contract prin care clientul se obliga sa va faca publicitate produselor proprii.

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieliOMEF 3512/2008documente justificativemostre

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2012


Votati articolul "Justificare cheltuieli in cadrul unui eveniment de popularizare a produselor si de acordare a mostrelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X