email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reducerea CAS de la 1 octombrie. E influentata Declaratia 112?

reducerea contributieiconventie civilaasociatieCAScod comercialimpozitdeclaratia 112

In situatia urmatoare, o persoana care are o conventie civila incheiata cu o asociatie de proprietari depune Declaratia 112 luna si plateste impozit pe salariu 16%, contributia la sanatate si la CAS 10,5%.

Stabilim daca in contextul reducerii CAS de la 1 octombrie va fi afectata Declaratia 112 pe care o depune asociatia si implicit si suma datorata pentru angajat la CAS.

De asemenea, vom vedea daca exista o suma minima pentru care trebuie incheiata o conventie civila la o asociatie de proprietari (de exemplu, daca o persoana are 210 ron pe luna pentru care a incheiat conventia civila).

1. Reducerea contributiei de asigurari sociale este reglementata de Legea 123/2014 si se aplica incepand cu veniturile aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a acesteia, respectiv incepand cu 1 octombrie 2014.

Astfel cotele de contributii de asigurari sociale obligatorii prevazute de 296 indice 18 alin. (3) lit. a1) - a3) se modifica astfel:

a1) 26,3% pentru conditii normale de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 15,8% pentru contributia datorata de angajator;

a2) 31,3% pentru conditii deosebite de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 20,8% pentru contributia datorata de angajator;

a3) 36,3% pentru conditii speciale de munca si pentru alte conditii de munca, din care 10,5% pentru contributia individuala si 25,8% pentru contributia datorata de angajator."

Astfel cum se poate observa, reducerea cu 5 puncte procentuale nu vizeaza decat componenta angajatorului, nu si pe cea individuala datorata in cazul veniturilor realizate urmare incheierii unui contract civil cu regim de retinere la sursa a impozitului pe venit.
 
2. Desi reglementarile in materie nu cuprind prevederi menite sa influenteze contravaloarea prestatiei, aceasta stabilindu-se prin contractul civil incheiat intre pati, in ceea ce priveste remunerarea personalului in raport cu asociatiile de proprietari nu trebuie ignorate prevederile Legii 230/2007.

Astfel, distinct de functia presedintelui asociatiei de proprietari care nu poate fi remunerat decat in baza contractului de mandat, potrivit prevederilor art. 34 si 35 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietar, asociatiile de proprietari angajeaza personal specializat pentru activitatea de administrare si intretinere a cladirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, ingrijire, mecanica, instalatii etc.. Solutiile legale pentru remunerarea acestor persoane sunt fie incadrarea in munca in baza Codului muncii, fie incheierea de contracte de prestari servicii cu persoane autorizate sa desfasoare anumite activitati (recurgerea la PFA/intrepinderi individuale/societati comerciale de profil in cazul unor reparatii sau interventii la partile commune ale cladirii), fie angajarea de zilieri in conditiile si activitatile expres mentionate de Legea nr. 52/2011.

Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.

Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari are asadar urmatoarele posibilitati:

- angajarea de persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile,
- incheierea unui contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod civil la data de 1 octombrie 2011, si cu abrogarea Codului comercial, sfera contractelor civile este mult mai larga. OUG 79/2011 pentru reglementarea unor masuri necesare intrarii in vigoare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil prevedea la art. VII ca sintagma "contract comercial" sau "contracte comerciale" se inlocuieste cu sintagma "contract civil" sau, dupa caz, "contracte civile", iar sintagma "contracte sau acte de comert", cu termenul "contracte", asa incat toate contractele prevazute de Codul Civil devin contracte civile.

De asemenea, notiunea "profesionist" prevazuta la art. 3 din Codul civil include categoriile de comerciant, intreprinzator, operator economic, precum si orice alte persoane autorizate sa desfasoare activitati economice sau profesionale, astfel cum aceste notiuni sunt prevazute de lege, la data intrarii in vigoare a Codului civil. Astfel, sunt considerati profesionisti toti cei care exploateaza o intreprindere, in sensul de exercitarea sistematica, de catre una sau mai multe persoane, a unei activitati organizate ce consta in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii, indiferent daca are sau nu un scop lucrativ.

In aceste conditii, recurgerea la conventii civile nu este o solutie recomandata in situatia in care activitatea este sistematica, nefiind o activitate ocazionala sau intamplatoare, astfel ca folosirea acestora pentru activitati cu caracter repetitiv, permanent poate expune asociatia la o eventuala reconsidere a veniturilor drept venituri de natura salariala potrivit pct. 2.1. si 2.2. al art. 7 alin. (1) din Codul fiscal
.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducerea contributieiconventie civilaasociatieCAScod comercialimpozitdeclaratia 112


Data aparitiei: 15 Octombrie 2014

Votati articolul "Reducerea CAS de la 1 octombrie. E influentata Declaratia 112?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X