Ordinul MFP 65/2015 reglementeaza prevederile referitoare la intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile pentru anul fiscal 2014.
Nu uitati ca bilanturile pe 2014 se depun in termen de 150 de zile de la data la care se incheie exercitiul financiar (31 decembrie 2014). Pentru anul in curs, in conditiile in care data de 30 mai nu e zi lucratoare, iar 1 iunie este zi libera, termenul-limita pentru depunerea situatiilor financiare pe 2014 este 2 iunie 2015.
Acestea sunt categoriile de contribuabili care trebuie sa depuna situatiile financiare pe anul trecut, asa cum au fost redate de AvocatNet.ro:
- entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul MFP nr. 3055/2009;
- entitatile care aplica Sistemul simplificat de contabilitate, aprobat prin Ordinul MFP nr. 2239/2011;
- cele carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul MFP nr. 1286/2012.
Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca desi Ordinul MFP nr. 3055/2009 si Ordinul MFP nr. 2239/2011 au fost abrogate din 1 ianuarie 2015 prin Ordinul MFP nr. 1802/2014, aceste acte normative se utilizeaza pentru intocmirea situatiilor financiare anuale pe 2014 care se depun in 2015.
De asemenea, OMFP 1802/2014, care a inlocuit din 1 ianuarie 2015 sistemul simplificat de contabilitate cu sistemul european de raportare financiara simplificat, se aplica pentru situatiile financiare pe anul 2015 care se vor depune in 2016, notifica AvocatNet.ro.
Situatiile financiare anuale difera in functie de marimea entitatilor, dupa cum urmeaza, potrivit OMFP 65/2015:
- total active: 3.650.000 euro;
-
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
- numar mediu salariati: 50.
Astfel, firmele care, la data bilantului, depasesc limitele a doua dintre cele 3 criterii de marime vor intocmi situatii financiare anuale care cuprind:
1. bilant (cod 10);
2. cont de profit si pierdere (cod 20);
3. situatia modificarilor capitalului propriu;
4. situatia fluxurilor de numerar;
5. note explicative la situatiile financiare anuale.
Documentele de mai sus, informeaza aceeasi sursa, vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), ale caror modele sunt aprobate tot prin recentul ordin.
Entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a doua dintre criteriile de marime mentionate anterior intocmesc situatii financiare anuale prescurtate care cuprind:
1. bilant prescurtat (cod 10);
2. cont de profit si pierdere (cod 20);
3. note explicative la situatiile financiare anuale prescurtate.
Nota: Acestea pot intocmi optional situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de numerar.
Documentele vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40).
Pentru raportarea unitara a informatiilor, bilantul va purta simbolul "cod 10", iar contul de profit si pierdere simbolul "cod 20".
Reglementarile in vigoare stabilesc ca entitatile nou-infiintate pot intocmi pentru primul exercitiu financiar de raportare situatii financiare anuale prescurtate sau situatii financiare anuale cu cinci componente, se arata in recentele dispozitii. Pentru al doilea exercitiu financiar de raportare, aceste entitati analizeaza indicatorii determinati din situatiile financiare anuale ale exercitiului financiar precedent si indicatorii determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la sfarsitul exercitiului financiar curent, intocmind situatii financiare anuale in functie de criteriile de marime inregistrate.
Toate situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrie trebuie semnate de persoanele abilitate potrivit legii si de catre administratorul sau persoana care gestioneaza entitatea.