email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie

OG 17/2015ordinul de platatrezoreria statuluiOPTOMFP 1113/2015stampila

Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 700 din 17 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1113/2015 pentru completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005.

Prin acest act normativ se elimina obligativitatea aplicarii stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului de catre persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Astfel, aceste persoane semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului, fara a aplica amprenta stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului.

Obligativitatea aplicarii stampilei nu a fost eliminata si pentru persoanele juridice de drept public. In cazul acestora, in rubrica «Semnatura platitorului si stampila», persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului semneaza si aplica amprenta stampilei conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului.

Aceste masuri vin in sprijinul mediului de afaceri ca o masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice, Romania fiind printre putinele tari din Uniunea Europeana care mentine aceasta obligatie. De altfel, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost eliminata obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor.

 

Autor: Irina Dumitrescu


Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 17/2015ordinul de platatrezoreria statuluiOPTOMFP 1113/2015stampila


Data aparitiei: 21 Septembrie 2015

Votati articolul "Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X